Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŘÍZENÍ DOPRAVY POMOCÍ SW AGENTŮ Richard Lipka, DSS 22.4.2009.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŘÍZENÍ DOPRAVY POMOCÍ SW AGENTŮ Richard Lipka, DSS 22.4.2009."— Transkript prezentace:

1 ŘÍZENÍ DOPRAVY POMOCÍ SW AGENTŮ Richard Lipka, DSS

2 Řízení izolované křižovatky  Lze najít optimální řízení vzhledem ke zvoleným kritériím  Problém se vstupními daty  využití čítačů vozidel  obtížné měření délek front  testovány pokročilejší metody (měření pozice a pohybu vozidel)  Potřeba „uhádnout budoucnost“ SW agenti v řízení dopravy

3 Řízení sítě křižovatek  Optimální řešení není známo  Otázka spolupráce  Jaká data posílat, v jakém množství, komu  Jak data využít (zelené vlny)  Problém synchronizace  Jak mají signální cykly navazovat SW agenti v řízení dopravy

4 Skupiny agentů  Dělení podle vnitřku  Uvažující (deliberativní)  Reaktivní  Dělení podle druhu komunikace  Bez interakce  Sociální  Centralizovaní  Pomocní agenti (aktivní značení, měření provozu) SW agenti v řízení dopravy 4

5 Agenti bez interakce  Nejjednodušší, obvykle reaktivní  Nejsnazší instalace, nevyžadují složitou infrastrukturu  Bez přímé schopnosti komunikace  Proud vozidel jako komunikační kanál  Řízení izolované křižovatky  V síti umožňují jen lokální optimalizaci SW agenti v řízení dopravy

6 LOPE  Fuzzy logika pro modifikaci časových plánů  Tři varianty  Počet projíždějících aut  Hustota dopravy a průměrná rychlost  Délka front a průměrná rychlost SW agenti v řízení dopravy

7 HIRA  Výběr z pravidel  Průměrná rychlost, počty aut před a za křižovatkou  Využití volného času ve fázích SW agenti v řízení dopravy

8 KOSU  Pravidlový systém  Tři varianty  Výběr z několika připravených plánů  Prodlužování potřebných fází  Změna poměru délek fází  Počet projíždějících aut, délka front SW agenti v řízení dopravy

9 Porovnání SW agenti v řízení dopravy

10 Sociální agenti  Komunikace mezi sousedy (nebo jinak vybranými agenty)  Bez využití centrálního uzlu  Komunikace s okolními agenty pro hledání globálního optima SW agenti v řízení dopravy

11 MIZU  Navržen hlavně pro řešení dopravních zácep  Snaha o synchronizaci signálních fází mezi křižovatkami  „Distributed constraint satisfaction“  Stejná délka cyklu  Nastavení offsetu a pořadí fází pro synchronizaci plánů  Délka fází podle délky front SW agenti v řízení dopravy

12 MIZU - schéma SW agenti v řízení dopravy

13 FERR  Sledování množství vozidel na vjezdech na křižovatku, vytváří „opinion“ – názor  Úprava trvání fází s ohledem na dopravu a názory okolí z předchozí fáze  Při výpočtu využívány dlouhodobé charakteristiky dopravy SW agenti v řízení dopravy

14 FERR - schéma SW agenti v řízení dopravy

15 Agenti s centrálním bodem  Hierarchické systémy  Centrální uzly pro hledání globálního optima  Znalost topologie řízené sítě  Znalost aktuálních dopravních charakteristik v síti SW agenti v řízení dopravy

16 FRAN  Hiearchie lokálních a koordinačních agentů  Lokální agenti navrhují signální plán s ohledem na hustotu dopravy  Koordinační agenti kontrolují všechny plány a nařizují úpravy  Jen s ohledem na stav dopravy, nesnaží se o navazování fází  Lokální agent závislý na koordinačním SW agenti v řízení dopravy

17 FRAN - schéma SW agenti v řízení dopravy

18 ROOZ  Tři typy agentů  Řízení křižovatky (ITSA)  Koordinace skupiny křižovatek (AA)  Sledování pruhu/vozovky (RA)  Sledování počtu aut, využití historických dat, schopnost učení se  Pravidlový systém pro úpravu časových plánů SW agenti v řízení dopravy

19 ROOZ - schéma SW agenti v řízení dopravy

20 Porovnání  Jak složitý agent je třeba  Hlavně otázka HW pro měření dopravních charakteristik a pro komunikaci  Kolik a jaké informace je třeba předávat  Jak se projeví spolupráce na výsledné dopravě SW agenti v řízení dopravy

21 Závěr Dotazy… ? Děkuji za pozornost SW agenti v řízení dopravy


Stáhnout ppt "ŘÍZENÍ DOPRAVY POMOCÍ SW AGENTŮ Richard Lipka, DSS 22.4.2009."

Podobné prezentace


Reklamy Google