Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2."— Transkript prezentace:

1 ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalosti, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti. AUTOR:Jarmila Moravcová TEMATICKÁ OBLAST:Finanční gramotnost matematika I NÁZEV DUMu:Kropáčkovi II POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 13 KÓD DUMu:JM_VI/2_FIN_GRAM_MAT_I_13 DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK):Prezentace je určena pro žáky 6.ročníku ZŠ nebo primy víceletých gymnázií. Seznamuje žáky se základy hospodaření rodiny. METODICKÝ POKYN: Prezentace navazuje na předchozí pracovní list. Bude vhodné, ale ne nutné, když budou mít žáci k dispozici 1. stranu pracovního listu z dumu č. 12 s příslušnými grafy a tabulkou.

2 Co nás dnes čeká ?  poznáme rodinu Kropáčkovic  hospodaření rodiny za posledních 6 měsíců  posoudíme situaci  promyslíme situaci  navrhneme řešení  provedeme výpočty

3 Rodina Kropáčkova se představuje:  Maminka  Tatínek  Eliška  Davídek

4 Jak hospodaří rodina Kropáčkova?  Co zjistila maminka? Měsícsrpenzáříříjenlistopadprosinecsoučet příjmy v Kč výdaje v Kč Tuhle tabulku už známe z minula.

5 Jak hospodaří rodina Kropáčkova?  Co zjistila maminka? Tenhle graf už známe z minula.

6 Jak hospodaří rodina Kropáčkova?  Co zjistila maminka? Minule jsme s paní Kropáčkovou zjistili:  že příjmy rodiny se výrazně  že výdaje rodiny postupně rostou nemění

7 Sešla se rodinná rada:  Co poradíte Kropáčkovic rodině ? zvýšit příjmy snížit výdaje půjčka ?

8 Rozhodnutí :  Kropáčkovi zjistili, že příjmy rodiny se jim  v dohledné době nepodaří zvýšit.  Pokusí se tedy snížit výdaje. Spočítejte průměrné výdaje v posledních 5 měsících. K výpočtu použijte tabulku. Výsledek zapište do sešitu. Výpočet: = : 5 = , 6 Kropáčkovi průměrně utratili za měsíc Kč.

9 Rozhodnutí:  Kropáčkovi si zapíší výdaje do tabulky.  Potom je rozdělí – pomozte jim s tím.  Nakonec navrhnou, kde je možné šetřit a kolik. Prohlédněte si tabulku a do sešitu si připravte tři sloupce: ANO NE MOˇZNÁ MOŽNÁNE  Zapište do sešitu do jednotlivých sloupců své návrhy  Zkontrolujte, že paní Kropáčková žádný výdaj nezapomněla napsat.

10 Paní Kropáčková zapsala průměrné měsíční výdaje v Kč byt: nájem a služby7 420 elektřina: záloha1 000 pojištění 850 obědy ve škole1 100 obědy rodičů2 600 jídlo doma4 200 jídlo v restauraci 820 telefon, internet, televize1 350 drogerie, kosmetika 650 půjčky3 328 oblečení1 065 doprava 750 benzín a auto1 420 knihy a kultura 630 škola a kroužky 460 kapesné dětí 250 kadeřník a kosmetika 950 sport 600 kapesné rodičů1 400 ostatní1 000

11 Závěr:  Kropáčkovi na tom nejsou finančně tak špatně a nemusí se proto tolik omezovat.  Některé rodiny mají mnohem menší příjmy a musí s nimi také vyjít.  Je ale správné, že Kropáčkovi chtějí šetřit a mít tak i nějakou finanční rezervu.  Návrhy, kde mohou Kropáčkovi ušetřit si probereme příště.  Musíme také zjistit, které výdaje se rodině zvyšují.

12 Dnes se s vámi Kropáčkovi loučí

13 použité zdroje: Obrázky:  AUTOR NEUVEDEN. Kliparty Microsoft Office [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2."

Podobné prezentace


Reklamy Google