Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VERBÁLNÍ KOMUNIKACE Olga Bürgerová. Cíle: Pochopit význam rozhovoru Pochopit význam rozhovoru v pomáhající profesi v pomáhající profesi Popsat hlavní.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VERBÁLNÍ KOMUNIKACE Olga Bürgerová. Cíle: Pochopit význam rozhovoru Pochopit význam rozhovoru v pomáhající profesi v pomáhající profesi Popsat hlavní."— Transkript prezentace:

1 VERBÁLNÍ KOMUNIKACE Olga Bürgerová

2 Cíle: Pochopit význam rozhovoru Pochopit význam rozhovoru v pomáhající profesi v pomáhající profesi Popsat hlavní cíle rozhovoru Popsat hlavní cíle rozhovoru

3 „Nejvíce zla vychází z úst“ Arabské přísloví Arabské přísloví

4 Verbální komunikace Sdělování prostřednictvím řeči Sdělování prostřednictvím řeči Rozhovor – plánovaná komunikace, konverzace, základem je schopnost navázat a udržovat slovní kontakt Rozhovor – plánovaná komunikace, konverzace, základem je schopnost navázat a udržovat slovní kontakt

5 Hlavní cíle rozhovoru: Získat informace Získat informace Doplnit a upřesnit informace Doplnit a upřesnit informace Poučit, informovat Poučit, informovat Uspokojit pacienta Uspokojit pacienta Uspokojit potřebu sociálního kontaktu Uspokojit potřebu sociálního kontaktu

6 Struktura rozhovoru: Přípravná a plánovací fáze Přípravná a plánovací fáze Otevření rozhovoru Otevření rozhovoru Jádro rozhovoru Jádro rozhovoru Ukončení rozhovoru Ukončení rozhovoru Záznam rozhovoru Záznam rozhovoru

7 Pokr. Plánování – s kým (zjistit info manžel) Plánování – s kým (zjistit info manžel) proč – stanovit cíl proč – stanovit cíl co – obsah co – obsah jak – formulace otázek jak – formulace otázek kdy – načasovat kdy – načasovat kde - prostor kde - prostor

8 Otevření rozhovoru: Navázání kontaktu – vzbudit důvěru, pozdrav, představení, oslovení,jak se daří, co čte….. Navázání kontaktu – vzbudit důvěru, pozdrav, představení, oslovení,jak se daří, co čte….. Nástin tématu rozhovoru – omezení časem,důvod rozhovoru,upozornit, že na všechny otázky nemusí odpovídat Nástin tématu rozhovoru – omezení časem,důvod rozhovoru,upozornit, že na všechny otázky nemusí odpovídat

9 Jádro rozhovoru: Vedení rozhovoru Vedení rozhovoru Aktivní naslouchání Aktivní naslouchání Využití ticha Využití ticha Zásady vedení rozhovoru: Zásady vedení rozhovoru: pozdrav pozdrav oslovení oslovení časové omezení časové omezení

10 Pokr. ubezpečení o mlčenlivosti ubezpečení o mlčenlivosti zájem – nonverbálně zájem – nonverbálně zrakový kontakt zrakový kontakt jasně a srozumitelně jasně a srozumitelně přizpůsobení mentálním schopnostem pacienta přizpůsobení mentálním schopnostem pacienta zdrobněliny zdrobněliny

11 Pokr. Intruze Intruze Nepokládat sugestivní otázky Nepokládat sugestivní otázky Úvodní otázky – jak se Vám daří Úvodní otázky – jak se Vám daří Otevřené ot. ……… Otevřené ot. ……… Uzavřené – kolik vážíte Uzavřené – kolik vážíte Polouzavřené – jak zvládáte péči o svého nemocného manžela…. Polouzavřené – jak zvládáte péči o svého nemocného manžela….

12 Pokr. Kontrolní - ……… Kontrolní - ……… Motivační – povzbuzující Motivační – povzbuzující


Stáhnout ppt "VERBÁLNÍ KOMUNIKACE Olga Bürgerová. Cíle: Pochopit význam rozhovoru Pochopit význam rozhovoru v pomáhající profesi v pomáhající profesi Popsat hlavní."

Podobné prezentace


Reklamy Google