Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná."— Transkript prezentace:

1 Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná střední škola, Rakovník, Na Jirkově 2309, Rakovník Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM : VY_42_INOVACE_MAT_02_32 PředmětMATEMATIKA Tematický okruhSLOVNÍ ÚLOHY Klíčová slova:Poměry, trojčlenka, přímá úměrnost, nepřímá úměrnost, slovní úlohy Autor RNDr. Milena Knappová Rok vytvoření 2013Ročník druhý, nástavbové studium Anotace: Materiál slouží k opakování učiva i při samostatné přípravě studentů na maturitní zkoušku. Metodický pokyn: Materiál slouží k opakování dané problematiky a k samostatné přípravě k maturitní zkoušce. Cílová skupina: studenti střední školy, 15 a více let.

2 Slovní úlohy (poměry, trojčlenka) RNDr. Milena Knappová Slovní úlohy, poměry, trojčlenka

3 Obsah: Ředění v daném poměru Osoby, bedny Tisk listů Trojčlenka

4 Ředění v daném poměru : Na pětilitrovém balení nátěrového materiálu bylo uvedeno, že má být ředěn vodou v poměru 2 : 3. a)Kolik vody by se přililo do jednoho litru tohoto materiálu? b)Kolik vody by bylo použito na naředění celého pětilitrového balení? c)Stačí na naředěný materiál z celého balení desetilitrový kbelík? obsah Poměr 2 : 3 udává, že na 2 díly nátěrového materiálu připadají 3 litry vody. Proto tedy: a)Na 1 litr materiálu se musí použít 1,5 litru vody (2 krát 0,5 litru : 3 krát 0,5 litru) b)Na 5 litrů materiálu se musí použít 7,5 litru vody (2 krát 2,5 litru : 3 krát 2,5 litru) c)Protože přilitím 7,5 litru vody do 5 litrů materiálu získáme 12,5 litru zředěného materiálu, 10 litrový kbelík nestačí.

5 Osoby, bedny: Čtyři osoby složí náklad obsahující 240 beden o hodinu dříve, než kdyby jej při stejném pracovním tempu skládaly tři osoby. Za kolik hodin by celý náklad složily čtyři osoby? obsah Závěr: Čtyři osoby by celý náklad složily za 3 hodiny

6 Tiskárna, tisk listů: Rychlost tiskárny je 20 listů za n sekund. Vypočtěte, kolik listů vytiskne za 1 sekundu. Kolik listů vytiskne za n minut? obsah

7 Trojčlenka: Tři dělníci dokončí práci za y dnů. Když bude pracovat o dva dělníky více, budou s prací hotovi o šest dnů dříve. Kolik dnů by jim práce trvala původně? obsah Závěr: Tři dělníci by práci sami dokončili za 15 dnů.

8 Použité materiály: MIKULČÁK, Jiří. Matematické, fyzikální a chemické tabulky pro střední školy. 4. vyd. Praha: Prometheus, 2007, 206 s. ISBN Vlastní archiv autorky. Materiál je určen pro bezplatné používání při výuce a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Obrazový materiál je vytvořen v programech Cabri II Plus, Cabri 3D, Inkscape a GIMP. Soubor vzorových úloh:


Stáhnout ppt "Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná."

Podobné prezentace


Reklamy Google