Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jak (ne)zprotivit fyziku (ne)nadaným studentům Petr Dvořák Ústav fyzikálního inženýrství, FSI VUT v Brně Středoevropský technologický.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jak (ne)zprotivit fyziku (ne)nadaným studentům Petr Dvořák Ústav fyzikálního inženýrství, FSI VUT v Brně Středoevropský technologický."— Transkript prezentace:

1 Jak (ne)zprotivit fyziku (ne)nadaným studentům Petr Dvořák Ústav fyzikálního inženýrství, FSI VUT v Brně Středoevropský technologický institut CEITEC Badatelsky orientovaná výuka ve školním a neformálním vzdělávání CZ.1.07/2.3.00/

2 Obsah Úvod do problematiky Vědec/fyzik/učitel Mimoškolní aktivity Školní projekty Školní výuka Demonstrativní experimenty Diskuze a závěr

3 Úvod do problematiky Teorie Experiment HÖFER G. A kol.: Výuka fyziky v širších souvislostech, Fakulta pedagogická Západočeská univerzita v Plzni, Plzeň, 2005.

4 Úvod do problematiky Platy učitelů na sekundární úrovni (2001)Počet vyučovaných hodin učitelů na sekundární úrovni (2001)

5 Proč je dobré býti „vědcem“

6 Proč je dobré býti „fyzikem“

7 Proč je dobré býti „učitelem“

8 Proč není dobré býti „vědcem/fyzikem/učitelem“

9 Proč jsem se stal „vědcem/fyzikem/učitelem“ Kuchař Kniha „My a hvězdy“ Jiří Rada SPŠ Jihlava, obor strojírenství Jihlavská astronomická společnost Fyzikální korespondenční soutěž Mat-Fyz UK FyzIng VUT

10 Jihlavská astronomická společnost JAS

11 Fyzikální korespondenční soutěž FYKOS

12 NaturTech

13 Generace Y

14 HRW Fyzika

15 SOČky, Bakalářky, diplomky, IMPI, AMiSPEC

16 „Moje“ učení Praktické cvičení Speciální praktika SEM, AFM, STM, rentgenová difrakce, difrakce elektronu, magnetická susceptibilita, I/V křivky Praktika nelineární prvky, RLC obvody, radiace, nabíjení kondenzátoru, Fourierova transformace, konvoluce Teoretické cvičení Mechanika, elektromagnetismus Přednášky Mechanika, elektromagnetismus

17 Průběh „mojí“ hodiny Motivace Seznámení s problémem Experiment Popis problému a argumentace Teoretický popis Diskuze výsledků a reálná kontrola Aplikace a vysvětlení

18 Motivace Kde se to používá K čemu je to dobré Ke každému tématu znát příklad aplikace !moderní! Zohlednit posluchače a jejich odbornost

19 Experiment Popis pomůcek (možnost sehnání ) Popis procesu experimentu Popis fyzikálních jevu Opakovaní a závislosti Pozor na „černé krabičky“

20 Vysvětlení Seriózní argumentace a opodstatnění/zdůvodnění Správné značení a symbolika Odbočky Vtipy Rekapitulace Diskuze a závěry

21 Demonstrační experimenty

22

23 Děkuji za pozornost Badatelsky orientovaná výuka ve školním a neformálním vzdělávání CZ.1.07/2.3.00/


Stáhnout ppt "Jak (ne)zprotivit fyziku (ne)nadaným studentům Petr Dvořák Ústav fyzikálního inženýrství, FSI VUT v Brně Středoevropský technologický."

Podobné prezentace


Reklamy Google