Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Hodnocení výzkumu a vývoje a jejich výsledků v roce 2006 Jakub Fischer.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Hodnocení výzkumu a vývoje a jejich výsledků v roce 2006 Jakub Fischer."— Transkript prezentace:

1 Hodnocení výzkumu a vývoje a jejich výsledků v roce 2006 Jakub Fischer

2 Struktura prezentace Základní principy používané v hodnocení Výsledky hodnocení se zřetelem na výsledky dosažené na VVŠ Poznámky, náměty

3 Základní principy hodnocení Hodnoceni jsou jak příjemci, tak poskytovatelé Metodika je popsána na www.vyzkum.cz, výsledky jsou veřejně přístupnéwww.vyzkum.cz Metodika vznikla jako konsensus jednotlivých pracovních (a zájmových!) skupin Hodnocení v letech 2006 a 2007 mají směřovat k postupnému cíli – změně financování po roce 2008 (nutná změna zákona č. 130/2002) – poskytovatelé by neměli v této fázi mechanicky přejímat výsledky – nepředpokládá se zrušení hodnocení výsledků poskytovateli

4 Základní principy hodnocení (2) Metodika používá jeden indikátor (index SR), který porovnává dosažené výstupy a souhrnné vstupy Poskytovatelé a příjemci jsou rozděleni do čtyř skupin podle zhodnocení prostředků (ve vztahu k průměrnému zhodnocení): – zelená (nad 130 %) – šedá (70 až 130 %) – žlutá (méně než 70 %, alespoň jeden výstup) – červená (žádný výstup) Sledují se projekty ukončené v letech 2001 až 2005 Nejsou rozlišeny obory, není zaveden sektorový koeficient

5 Bodové ohodnocení jednotlivých typů výstupů

6 Výsledky hodnocení 8 283 projekty 1 079 příjemců/spolupříjemců 189 219 výsledků 176 349 uznaných výsledků 1 005 066 bodů 52 481 522 000 Kč průměrný INDEX SR = 19,15 bodu na 1 mil. Kč VVŠ celkem 526 tis. bodů (52,3 %), 14,3 mld. Kč (27,1 %), průměrný INDEX SR 37,0

7 Struktura získaných bodů

8 Výsledky jednotlivých škol

9 Struktura dosažených bodů

10 Poznámky, náměty Vysoký podíl impaktovaných článků – Nicméně velká odlišnost podle oborů (v některých je podíl na celkových výstupech nižší než 1 %) Nerozlišení oborů podle náročnosti (oborový koeficient) Jak bylo stanoveno bodové ohodnocení? – Seriózní analýza nebo průnik zájmů? Nevznikají výsledky pro výsledky? – Recenzované časopisy vydávané školami, konferenční turistika, patenty ve vzdálených zemích,… Měření efektivity prostředků na specifický výzkum (Ne)zahrnutí evropských projektů – bez nich výsledky nic nevypovídají o výzkumné kvalitě institucí, ale jen a pouze o efektivitě vynakládání českých veřejných zdrojů

11 Děkuji za pozornost.


Stáhnout ppt "Hodnocení výzkumu a vývoje a jejich výsledků v roce 2006 Jakub Fischer."

Podobné prezentace


Reklamy Google