Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Bc. Jan Sálus Fakulta elektrotechnická 4. Června 2012, Praha Bc. Jan Sálus 1 Dopravní kontrola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Bc. Jan Sálus Fakulta elektrotechnická 4. Června 2012, Praha Bc. Jan Sálus 1 Dopravní kontrola."— Transkript prezentace:

1 Bc. Jan Sálus Fakulta elektrotechnická 4. Června 2012, Praha Bc. Jan Sálus 1 Dopravní kontrola

2 Úvod Dopravní kontrola ve veřejné dopravě Systém přepravní kontroly je velice nákladný Trpí nežádoucím jevem únikem zisků → snaha o eliminaci Reálný systém → složitá práce → modelování systému. Přístup – Agentní modelování Modelování je proces: Převodu systému z reálného světa do světa modelů. Rozboru a optimalizace Převedení řešení zpět do reálného světa. Uvažuje systém složený z mnoha základních autonomních rozhodovacích jednotek → agenti. Globální chování systému vyplyne ze vzájemné interakce mnoha jednotlivců operujících ve sdíleném prostředí. Bc. Jan Sálus 2 Dopravní kontrola

3 Popis prostředí Bc. Jan Sálus 3 Dopravní kontrola

4 Popis pasažéra Bc. Jan Sálus 4 Dopravní kontrola

5 Uvažování pasažéra Plánování: Metoda větví a mezí s pohledáváním do hloubky Minimalizace ceny plánu Pořadí výběru akcí při prohledávání stavového prostoru 1. Jízda metrem 2. Chůze pěšky … Učení se prostředí: Apriorní znalost prostředí Uniformě rozdělená pravděpodobnost kontroly Pozorování (ne)kontrolování → úprava pravděpodobnosti kontroly Statistické průměrování Apriorní znalost → fiktivní pokusy Bc. Jan Sálus 5 Dopravní kontrola

6 Experimenty Rozdělení pasažérů podle preference složek cenové funkce. Konvergence systému do ustáleného stavu. Strategie inspektorů: Předvídatelná Nepředvídatelná S jednotlivci Ověření chování typů S populací Velikost prostředí: Jedna linka Celá síť Bc. Jan Sálus 6 Dopravní kontrola

7 Experimenty Bc. Jan Sálus 7 Dopravní kontrola Předvídatelné prostředí Dynamika systému Nepředvídatelné prostředí

8 Shrnutí Chování modelu: Ověřeno experimentálně Intuitivní chování: více inspektorů → více koupených lístků Použití modelu: Snížení úrovně úniku zisků. Optimalizace nákladů/zisků společnosti. Vývoj strategií inspektorů. Odhalení slabých míst v dopravní kontrole. Bc. Jan Sálus 8 Dopravní kontrola

9 Děkuji za pozornost! Dotazy? Bc. Jan Sálus 9 Dopravní kontrola Vizualizace simulace

10 Reference Kooreman, P. (1993), ‘Fare evasion as a result of expected utility maximisation’, Journal of transport economics and policy. Piliavin, I., Thornton, C., Gartner, R. a Matsueda, R., L. (1986), ‘Crime, deterrence, and rational choice’, American Sociological Review 51, 101–119. Jakob, M., Moler, Z., Komenda, A., Yin, Z., Jiang, A., X., Johnson, M., P., Pěchouček, M. a Tambe, M. (2012), Agentpolis: Towards a platform for fully agent-based modeling of multi-modal transportation (demonstration), in ‘12th International Conference on Autonomous Agents and Multiagent Systems (to appear)’. Bc. Jan Sálus 10 Dopravní kontrola


Stáhnout ppt "Bc. Jan Sálus Fakulta elektrotechnická 4. Června 2012, Praha Bc. Jan Sálus 1 Dopravní kontrola."

Podobné prezentace


Reklamy Google