Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

System Center Essentials 2007 Vitalis Konopelec Technology Solution Professional Microsoft.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "System Center Essentials 2007 Vitalis Konopelec Technology Solution Professional Microsoft."— Transkript prezentace:

1 System Center Essentials 2007 Vitalis Konopelec Technology Solution Professional Microsoft

2 Samostatně se spravující dynamický systém Virtuální infrastruktura Správa založená na znalosti Znalost v modulech Microsoft vize Dynamic Systems Initiative Fyzický | Virtuální | Dynamický

3 Microsoft System Center Rodina systémů pro správu Modulární, ale integrované Ochrana vložených investic Microsoft System Center

4 Co je System Center? Disciplíny které System Center pokrývá jsou Plánování kapacit, modelování, změnový a konfigurační management, operační správa a řešení problémů, správa datových úložišť a ochrana dat, virtualizace System Center produkty System Center Operations Manager 2007 System Center Configuration Manager 2007 System Center Essentials 2007 System Center Data Protection Manager 2007 System Center Virtual Machine Manager System Center Service Manager System Center Capacity Planner 2007

5 Využití v praxi René Klčo Microsoft

6 “Udržování OS a aplikací aktuální je pro nás časově náročná práce.“ “ je kritický pro moji firmu, odstávka serverů je špatná pro obchod” “Instalace aplikací na klienty by měla být rychlá a jednoduchá - není!” “Odstraňování problémů je manuální práce pro nás – telefon, , výjezd” “Máme HW a SW inventůru v excelu. Je těžké ji udržovat.”

7 Proaktivní správa Sjednocené řešení s jedinou konzolí pro management vašich serverů, klientů, hw, sw a IT služeb. Sjednocené řešení s jedinou konzolí pro management vašich serverů, klientů, hw, sw a IT služeb. Jediné rozhraní Jednoduché nasazení. Jednoduché vykonávání komplexních úloh jako troubleshooting a odstraňování problémů uživatelů, serverové a klientské nasazování sw. Zvýšená efektivita Monitorování, aktualizace, inventarizace udržují vaše IT prostředí bezpečné a aktuální.

8 Jednoduchý setupJednoduchý setup Jednotné rozhraní pro správuJednotné rozhraní pro správu MonitorováníMonitorování Správa aktualizacíSpráva aktualizací Software a hardware inventůraSoftware a hardware inventůra Integrované reportováníIntegrované reportování Nasazení aplikacíNasazení aplikací Podpora vzdálené správyPodpora vzdálené správy Integrovaná správa vytvořená pro střední firmy s 30 servery a 500 klienty

9 Foundation Technologies SCE foundation technologies: –Operations Manager 2007 –Windows Server Update Services “v3” –SQL Server 2005 Express –Microsoft Update Customers can easily upgrade to System Center Essentials from existing versions of Operations Manager and Windows Server Update Services You can run multiple SCE instances in your environment or migrate to System Center CCM and OpsMgr for greater scale

10 10 Product Architecture

11 Jednoduché nasazení Jednoduchý 10-click setup Integrovaná instalace monitoringu, změnové správy, a databází Interaktivní kontrola předpokladů pro instalaci SQL Server configurace (remote vs. local) Upgrade Windows Server Update Services 2.0 a 3.0 Podpora upgrade pro Microsoft Operations Manager (MOM) 2005

12 Post-Setup Konfigurace Průvodce: Proxy, GPO, Firewall Nalezení počítačů a zařízení Konfigurace správy aktualizací

13 Centralizované pohledy na počítače s úkoly, zdraví, stav instalací Souhrnné reporty pro počítačové skupiny Automatizovaný denní Health Report do mailu Statické a dynamické skupiny Reporty pro dostupnost, výkonnost, inventůru, nasazení sw a aktualizcí

14 Monitoring Essentials používá stejné management packs jako Operations Manager, přizpůsobené pro prostředí středních firem 30-50% rules jsou vypnuté (jednoduché zapnout) –Rules requiring configuration Exchange SMTP mail flow –Highly-specialized performance rules Disk Reads Per Second MP Guides Monitoring SNMP síťová zařízení –Včetně rozhraní na přepínačích a směrovačích

15 Management Pack Discovery, Modely zdraví IT politiky Obchodní požadavky Pohled vývojáře IT modely služeb

16 Síťové monitorování Podpora pro monitorování vaších klíčových zařízení včetně SNMP-based: Switches Routers Printers Wireless Access Points Non-Windows hardware devices Vestavěná monitoring knowledge a diagnostické úkoly pro identifikaci síť. problémů Availability Performance Configuration Až 100 síť. zařízení

17 Essentials Management Packs Microsoft klient a aplikace Windows 2000, Windows XP and Windows Vista client platform Microsoft Office XP, Office 2003, Office 2007 Windows Explorer, Windows Internet Explorer, Windows Media Player, Outlook Express, Windows Live Messenger Microsoft server aplikace Microsoft SharePoint Portal Server 2003 Microsoft SQL Server 2000 and 2005 Microsoft Dynamics CRM 3.0 Microsoft Exchange Server 2003 Windows Server Update Services 3.0 Windows Server Microsoft Windows Server 2000 and 2003 platforms Internet Information Services Active Directory Terminal Services Windows SharePoint Services 2003 Pro kompletní list –

18 Diagram View

19 Admin Down Interface Task

20 Interface Performance View

21 Interface State View

22 Interface Alert View

23 Základní model zdraví entity Entita Availability Health Performance Health Security Health Configuration Health Souhrnné zdraví Služba SQL Server Window Service State

24 Závislosti - distribuovaná aplikace Modely zdraví “Messaging” Monitorování zdraví distribuovaných aplikací směrem dolů až na úroveň hardware Syntetické transakce pro monitorování z pohledu koncového uživatele

25 Agentless monitorování klientů (Crash Monitoring) Agent není instalován na koncovém zařízení Integrace Windows Error Reporting (Watson) Zjišťování důvodů problémů se systémem a aplikacemi na straně klienta Obecné monitorování klientů Alerty, reporty z klientské strany Proaktivní monitorování (spolehlivost, utilizace, zjišťování problémů) Připravené úkoly pro vzdálenou diagnostiku a odstraňování problémů Monitorování kritických klientů Hluboké monitorování vybraných klientů Ověřování dostupnosti (heartbeat) Syntetické transakce Flexibilní monitorování klientů

26 Agentless Exception Monitoring Watson.microsoft.com HTTP(s)://momserver/Watson \\momserver\errordata Sběr, prohlížení a reportování pádů aplikací a operačních systémů Získává, zobrazuje a umožňuje editovat databázi řešení Využívá Watson a Windows Error reporting klienty Shromažďuje data pro reportování

27

28 Essentials vám umožňuje upravovat monitoring Management pack templates Windows Service Web Application Recorder TCP Port Monitoring OLE DB Data sources Overrides Upravuje pravidla a monitory nebo vypíná monitorování Modelování Distribuovaných aplikací

29 IT dodává služby; ne servery Aplikace pro objednávání přes web Web Server Klienti Middleware Databáze Fyzická síť Objednávková služba

30 End To End Service Management Model celé IT služby Nové, na služby orientované pohledy, reporty, dashboards Syntetické transakce z pohledu koncového uživatele Snadné použití, šablony, Service Designer Management Packy třetích stran umožňují správu služeb v heterogenním prostředí

31 Identifikace stavu služby graficky Pohled „Diagram View“ zobrazí službu graficky Filtrování – funkce „Problem Path“ zobrazí kritickou cestu Přímé spouštění úkolů, pohledů a reportů z grafického prostředí Přístup k podrobným informacím o jednotlivých objektech (Health Explorer) z diagramu

32 Zobrazení služeb a reportování Diagram Views zobrazí graficky závislosti jednotlivých komponent služby Report může zobrazit službu jako kterýkoli jiný Operations Manager objekt Reporty o dostupnosti služeb v krabici Přechod z jednoho reportů do druhého (drill in)

33 Monitorování z pohledu koncového uživatele Vytvoření „syntetického uživatele“ Pravidelné měření dostupnosti a odezvy uživatelskou transakcí Jsou podporovány –ASP.NET aplikace –ASP.NET webové služby –OLE DB zdroje –TCP porty –Web aplikace –Windows služby

34 Distributed Application Designer Grafický nástroj pro vytváření SDM definic popisujících služby Ukládá modely do Management Packů Jakýkoli objekt který Operations Manager detekoval může být použit jako komponenta služby Distribuované aplikace lze propojovat a vytvářet komplexní služby

35 Remote Management 35 Remote Management Services

36 Správa aktualizací WSUS technologie Podpora pro další obsah včetně: Ovladače (user-defined selection, e.g., “Dell”) QFEs a hotfixes Podpora aktualizací třetích stran Import updates from third-party Web sites Create updates and patches for line of business applications Skupiny pro cílení a nasazení Modifikovatelné pohledy s možností vyhledání aktualizace Reporting „Big Red Button“ instaluj hned

37 Nasazení aplikací na klienty a servery Podpora MSI a EXE Jednoduchý 3-krokový aplikační instalační průvodce Parametry Přizpůsobivý mechanizmus instalace Reportování stavu instalace Troubleshooting úkoly a pohledy Podpora instaluj nyní Jednoduché odinstalování aplikací

38 Windows Update Agent WMI ARP Inventory Rules CAB 30+ attributů schromážděno přes WMI, software nalezen z Přidat/Ubrat Programy CAB soubor distribuovaný z WSUS Inventůra reportována 22 hodin, pouze když je detekována změna Inventory collection nemůže být upraven (podepsaný inventory rules CAB file) Inventůra dostupná přes Computers nebo Reports Detailní informace o Video kartě včetně video RAM –Úloha“Collect Inventory Now” –Wuauclt –detectnow na klientech

39 Pobočky Podpora více domén –Essentials podporuje správu systémů ve více doménách v stejném lese Bandwidth –Všechny Essentials file-based přenosy využívají BITS BITS peer caching (vrstevník) –Updates/software balíčky mohou být staženy jednou přes WAN využitím peer caching v Windows Vista –Všichni ostatní klienti stahují balíček z vrstevníka –Peer caching může být nastaven přes group policy

40 Podpora Mobilních Uživatelů Windows Update agent nakonfigurován využít MU když Essentials server je nedostupný Operations Manager agent ukládá data do fronty; odesílá data když je Essentials 2007 dostupný Maintenance mode může být použit k vypnutí heartbeat chyb; může být načasován

41 Srovnání funkcí s SCOM 2007 MonitoringOpsMgr 2007 Essentials 2007* Essentials 2007 difference Monitoring of Windows Servers, Clients, Hardware, Software & Services √√ Essentials ships with a Network device management pack Management Packs with Expert Knowledge √√ Agentless Exception Monitoring (AEM) √√ Add Monitoring Wizard √√ Reporting √√ Essentials data storage limited to 40 days. No report authoring. Branch office monitoring √√ Essentials 2007 is a single server solution; no tiered connection of servers. Role-based security √ Local or domain admin only for Essentials 2007 server. Connector Framework √ Audit Collection Services √ Web Console √ * Note: Essentials 2007 hard-limits management at 500 Windows Clients and 30 Windows Servers.

42 Feature comparison with ConfigMgr 2007 ConfigurationConfigMgr 2007 Essentials 2007* Essentials 2007 difference Patch Mgmt (Microsoft & Third party) √√ Software Distribution √√ Essentials offers basic.MSI and.EXE deployment with optional command line parameters. No advanced packaging capability. Hardware and Software Inventory √√ Essentials collects 60+ fixed software and hardware attributes. Configuration Manager 2007 inventory is extensible. Branch office updates and software dist. √√ Essentials is a single server solution using BITS 2.0 (bandwidth aware). No site replication servers. Operating System Deployment √ Desired Configuration management √ Wake on LAN √ Network Address Protection (NAP) integration √ * Note: Essentials 2007 hard-limits management at 500 Windows Clients and 30 Windows Servers.

43 43 Supported Topologies The SCE Management Server requires –Windows 2003 Service Pack 1 –Windows 2003 Active Directory –SQL Server 2005 –Internet Information Services 6.0 –.NET Framework 2.0 Managed nodes require –Windows 2000 SP4, Windows XP SP2 –Windows Server 2000 SP4, Server 2003 SP1 The SCE management console and databases may be installed on remote systems separate from the management server

44 Co vybrat? Přesáhli jste 30 Servers/500 klientů? –OpsMgr 2007 –ConfigMgr 2007 Sarbanes Oxley Compliance required? –Audit Collection Services (OpsMgr 2007) –Data Warehousing beyond 40 days (OpsMgr 2007) Specializovaní administrátoři? –Role-based sign-in a bezpečnost (OpsMgr 2007) –Web konsole (OpsMgr 2007) Vynucená konfigurace Desktopů? –Desired desktop configuration (ConfigMgr 2007) –OS Distribution (ConfigMgr 2007) Velké firmy, komplexní pobočková infrastruktura? –Vrstvení (OpsMgr 2007 & ConfigMgr 2007) –Integrace s ostatními management nástroji (OpsMgr 2007 & ConfigMgr 2007) 44

45 Essentials 2007 Licensing - Essentials 2007 (w/SQL Server Express) - Essentials 2007 (w/ SQL Standard) - Essentials 2007 & SQL Server (Purchased separately)

46 Essentials 2007 Pricing Essentials is available in Retail and all Volume License Programs

47 Frequently Asked Questions Does Essentials manage Virtualized Windows Environments? –Yes, and each Virtualized OS counts against the 30/500 limit If I have Core or Enterprise CAL, can I use them as the Client ML? –No, at this point, customers need to purchase the Client and Server MLs If I’m running the 90-day Trial, can I upgrade to the full version? –Yes, at any time you can input a Product Key to convert to a full product. No re-install is necessary What happens when I reach the 30/500 limit? –Customers can move to System Center Operations Manager and System Center Configuration Manager, there will be a migration whitepaper on the product site around General Availability In what Languages is Essentials Available? –Essentials is available in: English, German, French, Spanish, Japanese, Italian, Chinese (Traditional & Simplified), Portuguese, Korean, Russian

48 Essentials 2007 zdroje Všechny informace o SCE jsou na Self-help zdroje Managed Forum, FAQ, Videos, KB articles Essentials Wiki:

49 © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.


Stáhnout ppt "System Center Essentials 2007 Vitalis Konopelec Technology Solution Professional Microsoft."

Podobné prezentace


Reklamy Google