Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."— Transkript prezentace:

1 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

2 Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací : www.1zsfm.cz

3 Vzdělávací obor:výtvarná výchova Třída:8. B, D Vyučující :Petra Vymětalová Datum:6. 12. 2005 Téma vyučovací hodiny : Ze slovníku odborných výrazů výtvarné tvorby Vybavení učebny : PC – notebook dataprojektor internet

4 Zdroje informací Encyklopedie českého výtvarného umění, Academia, Praha 1975 Slovník cizích slov, zpracoval kolektiv autorů, Encyklopedický dům, spol. s.r.o., 1993

5 Ze slovníčku odborných výrazů ( termínů ) výtvarné tvorby Test pro žáky 8. ročníku

6 Ověř si své znalosti ! 1. Co je to akvarel ? a) kresba vodovými barvami a) kresba vodovými barvami b) malba vodovými barvami b) malba vodovými barvami c) malba krycími barvami c) malba krycími barvami 2. Formát papíru A3 měří : a) 60 cm x 84 cm a) 60 cm x 84 cm b) 30 cm x 42 cm b) 30 cm x 42 cm c) 10,5 cm x 15 cm c) 10,5 cm x 15 cm 3. Vyobrazení v knize nebo také vysvětlení, objasnění se nazývá : a) Inspirace b) Interpretace c) Ilustrace 4. Výtvarníkem navržená reklamní značka se nazývá : a) Monogram b) Kaligram c) Logo

7 5. Obraz doširoka otevřené krajiny nebo pohled na celé město se nazývá : a) památník b) panoráma c) perspektiva 6. Co je to portrét ? a) způsob, jak lze znázornit trojrozměrný prostor v ploše b) abstraktní dílo c) vyobrazení hlavy podle modelu 7. U které výtvarné pomůcky můžeme určit její tvrdost ? a) tužka b) tuš c) fix 8. Mezi barvy doplňkové nepatří : a) černá b) oranžová c) fialová

8 9. Odstín je barevný stupeň jedné barvy. 9. Odstín je barevný stupeň jedné barvy. a) ano b) ne c) nevím 11. Nachová je : 11. Nachová je : a) modrá b) červená c) fialová 10. Který z osobností je malíř ? 10. Který z osobností je malíř ? a) František Hrubín b) Josef Čapek c) Jaroslav Seifert 12. Smísením stejného poměru červené a zelené vznikne : 12. Smísením stejného poměru červené a zelené vznikne : a) hnědá b) modrá c) tmavězelená

9 Slovní hodnocení 60 – 58 bodů Výborně. Tvé znalosti jsou skvělé. Je vidět, že výtvarná výchova je tvou oblíbenou zájmovou oblastí. Jen tak dál. 57 – 50 bodů Velmi dobře. Občas tě nějaká záludná otázka zaskočí, ale tvé vědomosti jsou na velmi dobré úrovni. 49– 20 bodů Dobře. Dosáhl jsi průměrného výsledku, příště to snad půjde lépe. 19 – 0 bod Dostatečně. Je dobré občas ve škole poslouchat, nikdy nemůžeš vědět, kdy se to bude hodit.

10

11 Hodnocení vyučovací hodiny Usnadnění práce učitele při testování znalostí žáků, učitel nemusí nic předčítat, žáci pracují individuálním tempem. Okno č. 11 je možné využít jako samostatnou práci s použitím internetu či odborných knih. Klady Zápory Klady Zápory


Stáhnout ppt "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."

Podobné prezentace


Reklamy Google