Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mimoúrovňové křižovatky Petr Tkadlec. Názvosloví Křížení : místo, v němž se komunikace protínají, aniž jsou vzájemně spojeny Křížení : místo, v němž se.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mimoúrovňové křižovatky Petr Tkadlec. Názvosloví Křížení : místo, v němž se komunikace protínají, aniž jsou vzájemně spojeny Křížení : místo, v němž se."— Transkript prezentace:

1 Mimoúrovňové křižovatky Petr Tkadlec

2 Názvosloví Křížení : místo, v němž se komunikace protínají, aniž jsou vzájemně spojeny Křížení : místo, v němž se komunikace protínají, aniž jsou vzájemně spojeny Křižovatka: místo, v němž se pozemní komunikace protínají nebo stýkají a alespoň 2 z nich jsou vzájemně propojeny Křižovatka: místo, v němž se pozemní komunikace protínají nebo stýkají a alespoň 2 z nich jsou vzájemně propojeny Mimoúrovňová křižovatka: křižovatka, na níž jsou vzájemně propojeny pozemní komunikace, křížící se v různých úrovních Mimoúrovňová křižovatka: křižovatka, na níž jsou vzájemně propojeny pozemní komunikace, křížící se v různých úrovních Průplet: manévr, při kterém dochází k postupnému připojování a odbočování vozidel, nebo k jejich křížení pod malým úhlem (do 15°) Průplet: manévr, při kterém dochází k postupnému připojování a odbočování vozidel, nebo k jejich křížení pod malým úhlem (do 15°) Průpletový úsek : část křižovatky, na níž dochází k průpletu jízdních proudů Průpletový úsek : část křižovatky, na níž dochází k průpletu jízdních proudů

3 Znázornění hlavních pojmů

4 Schémata MUK

5

6 Schémata MUK Schémata MUK

7 Vyřešení levého odbočení

8 Principy dispozičního uspořádání Princip A : Volba typu a geometrických prvků podle intenzity dopravy Princip A : Volba typu a geometrických prvků podle intenzity dopravy Princip B : Odbočování dopravních proudů nemá významně snižovat rychlost v průběžném směru Princip B : Odbočování dopravních proudů nemá významně snižovat rychlost v průběžném směru Princip C : Při připojování dopravních proudů je třeba zajistit řádný rozhled zpět i vpřed Princip C : Při připojování dopravních proudů je třeba zajistit řádný rozhled zpět i vpřed Princip D : Průpletové úseky (krátkého typu) mimo průběžné jízdní pásy Princip D : Průpletové úseky (krátkého typu) mimo průběžné jízdní pásy Princip E : Na hlavním směru jen jeden odbočný a jeden přípojný bod Princip E : Na hlavním směru jen jeden odbočný a jeden přípojný bod

9 Přídavné pruhy

10 Průpletový úsek Průpletovým úsekem neprojíždí obvykle jen proudy, které se navzájem proplétají, ale většinou i vozidla, která se průpletu neúčastní Průpletovým úsekem neprojíždí obvykle jen proudy, které se navzájem proplétají, ale většinou i vozidla, která se průpletu neúčastní Použití přídavných pásů Použití přídavných pásů Krátký p.ú. – připojování a odbočo- vání téměř v jednom bodě Krátký p.ú. – připojování a odbočo- vání téměř v jednom bodě Dlouhý p.ú. – 2 proudy vozidel se nejdříve sloučí v 1 a později znovu rozvětví Dlouhý p.ú. – 2 proudy vozidel se nejdříve sloučí v 1 a později znovu rozvětví

11 Délka d.p.ú.

12 Délka p.ú.

13 Mimoúrovňová okružní křižovatky Doporučené hodnoty dle Britských směrnic Schéma MÚOK na D1 u Liptovského Mikuláše (sk)

14 Použitá literatura Jirava P.:Mimoúrovňová křižovatka Projekt křižovatky, ČVUT, 1981 Jirava P.:Mimoúrovňová křižovatka Projekt křižovatky, ČVUT, 1981 ČSN Projektování silnic a dálnic ČSN Projektování silnic a dálnic ČSN Projektování křižovatek na silničních komunikacích ČSN Projektování křižovatek na silničních komunikacích


Stáhnout ppt "Mimoúrovňové křižovatky Petr Tkadlec. Názvosloví Křížení : místo, v němž se komunikace protínají, aniž jsou vzájemně spojeny Křížení : místo, v němž se."

Podobné prezentace


Reklamy Google