Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2."— Transkript prezentace:

1 ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalosti, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti. AUTOR:Jarmila Moravcová TEMATICKÁ OBLAST:Finanční gramotnost matematika II NÁZEV DUMu: Kdo dal víc? POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 08 KÓD DUMu:JM_VI/2_FIN_GRAM_MAT_II_08 DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK):Prezentace je určena pro žáky 7.ročníku ZŠ nebo sekundy víceletých gymnázií. Seznamuje žáky se základy hospodaření. V oblasti matematiky procvičuje kapitolu procenta a zlomky METODICKÝ POKYN:

2 Co nás dnes čeká?  Ve škole máme každoroční vánoční tradici – nadílku pro pejsky a kočičky v útulku.  Letos se vybralo Kč.  Za vybrané peníze se nakoupí dárky pro zvířátka.  Děti z primy navštíví útulek a věci pro zvířátka předají.  Některé děti se dohadovaly, kdo dal nejvíce peněz.  Zkusíme jejich příspěvky objektivně posoudit.  Závěrečné zhodnocení.

3 Co už víme  Pavel věnoval pejskům 9 Kč.  Maruška přispěla 20 korunami.  Adélka dala 5 Kč.  Paní učitelka zdůraznila dětem, že příspěvek je zcela dobrovolný a každý se může rozhodnout, jestli chce nebo nechce přispět a kolik.  Každý se také může rozhodnout, jestli ostatním řekne, kolik do kasičky vložil.

4 Jak porovnat částky?  Pavel, Maruška a Adélka se přesto dál dohadovali a porovnávali své příspěvky.  Adélka pořád opakovala, že dala všechny peníze, které ji zbyly po nákupu vánočních dárků.  Maruška se chlubila, že dala nejvíc. Jak porovnat částky? Použijeme procenta!

5 Co už víme jménoPavelMaruškaAdélka kapesné150 Kč100 Kč částka9 Kč20 Kč5 Kč částka v %

6 Shrnutí a výpočty: jménoPavelMaruškaAdélka kapesné150 Kč100 Kč částka9 Kč20 Kč5 Kč částka v % 400 Kč 6 %6 % 5 %5 % 5 %5 %  Maruška věnovala pejskům v absolutních hodnotách největší částku 20 Kč.  Když vyjádříme příspěvky dětí v procentech vzhledem k celkovému měsíčnímu kapesnému, zjistíme s překvapením, že všechny tři děti přispěly srovnatelně, 5 – 6 %.  Nejvíce věnoval Pavel 6 %, Maruška a Adélka stejně.

7  Děti z primy předaly v útulku krmení a pelíšky pro pejsky a kočičky.  Na oplátku na ně čekal Mikuláš s čertem a nadílkou. Návštěva útulku:

8  Mezi primány byl i Aleš, který do sbírky nepřispěl vůbec.  Jaké bylo překvapení ostatních, když zjistili, že Aleš je v útulku pravidelným návštěvníkem, kterého majitelé útulku dobře znali.  Aleš chodí pejsky pravidelně venčit a často jim i něco přinese.  Pavel, Maruška, Adélka i ostatní pochopili, jak bylo jejich hašteření malicherné. Překvapení nakonec

9 Všichni si užili pěkný předvánoční den a pochopili, co je důležité. Návštěva útulku:

10 použité zdroje: Obrázky:  AUTOR NEUVEDEN. Kliparty Microsoft Office [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2."

Podobné prezentace


Reklamy Google