Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."— Transkript prezentace:

1 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

2 Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :

3 Vzdělávací obor : Kroužek Třída: 9.roč. Vyučující: Mgr. Renata Holá Datum: Téma vyučovací hodiny : „ Matematikou k přijímacím zkouškám 1„ „ Matematikou k přijímacím zkouškám 1„ Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor

4 Zdroje informací Husar P., Matematikou krok za krokem k přijímacím zkouškám, Prometheus, 2004 Husar P., Matematikou krok za krokem k přijímacím zkouškám, Prometheus, 2004

5 Matematické úlohy pro „deváťáky“

6 7 hodin. Druhá je šikovnější a skončila by o 1 hodinu dříve. Kolik hodin a minut jim trvá vití, začne-li nejdříve jedna víla a až po hodině, kdy skončí vytí zavilého vlka, začne pracovat druhá víla? Dvě víly vily u blízké vily věnce z pampelišek. První by sama skončila s vitím všech věnců za 7 hodin. Druhá je šikovnější a skončila by o 1 hodinu dříve. Kolik hodin a minut jim trvá vití, začne-li nejdříve jedna víla a až po hodině, kdy skončí vytí zavilého vlka, začne pracovat druhá víla? Úloha č. 1

7 Řešení:Celý Za 1h Za x h Za (x-1)h 1.víla 7 h 2.víla6h + = 1 6x + 7x – 7 = 42 x = x = 3,77 x = 3h 46 min.. Víly vily věnce 3h 46 min.

8 Rezaví mravenci z mraveniště za potokem vycvičili silnou armádu. Mravenčí vojáci mohou nastoupit do pětistupu, šestistupu, sedmistupu, osmistupu a dokonce i do devítistupu a nikdo nebude přebývat. Mají rezaví mravenci početnější armádu než černí mravenci od lesní studánky, kteří měli 4000 vojáků, ale velká skupina dětí při bojové hře snížila jejich počet o 37% ? Úloha č. 2

9 Řešení: hledáme nejmenší společný násobek n (5,6,7,8,9) = ? 5 = 5 n(5,6,7,8,9) = = 2.3 n(5,6,7,8,9) = 2520…rez. 7 = 7 100% ……… = % ……….40 9 = % ………2520..čer. Rezavých i černých mravenců je stejný počet.

10 Vypočítej kolik % z původního čtverce tvoří obsahy vyšrafovaných obrazců. ( strana čtverce je 40 cm) Úloha č. 3

11 Máš to správně ? a) S čtv. = 1600 cm 2 1% ….16 cm 2 S obr. = 4. r 2 = 4. 3, = 1256 cm 2 S obr. = 4. r 2 = 4. 3, = 1256 cm : 16 = 78,5 % 1256 : 16 = 78,5 %b) 50 % c)S obr. = 3, = 942 cm : 16 = 58,875 %

12 Pozemek má tvar pravoúhlého lichoběžníku se základnami 80m, 40m a úhlem 45°. Ve všech vrcholech jsou umístěny otáčecí ostřikovače o dosahu 20 m. Vyjádřete v procentech, jak velká část pozemku může být takto zavlažována. Úloha č. 4

13 Řešení: Ostříkané výseče tvoří kruh. S lich. = = 2400 m 2 S kruh. = 3, = 1256 m 2 100% m 2 1 % … 24 m 2 x % … 1256 m 2 x = 1256 : 24 x = 52,3 % Zavlažováno je 52,3 % pozemku.

14 Hodnocení vyučovací hodiny Názornost Názornost Atraktivita Atraktivita Klady Zápory Klady Zápory

15 Poznámky k prezentaci Využití laserového ukazovátka usnadňuje učiteli i žákům orientaci v textu. Využití laserového ukazovátka usnadňuje učiteli i žákům orientaci v textu.


Stáhnout ppt "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."

Podobné prezentace


Reklamy Google