Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:"— Transkript prezentace:

1 Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Obor vzdělávání: H/01 mechanik opravář motorových vozidel, Obor vzdělávání: H/01 mechanik opravář motorových vozidel, (ŠVP: automechanik), H/01 zedník, (ŠVP: zedník) – 2. ročník Tematická oblast: Člověk jako občan Tematická oblast: Člověk jako občan Název sady DUM: Člověk a společnost kolem něj Název sady DUM: Člověk a společnost kolem něj Kód: VY_32_INOVACE_11_OBN1_16 Kód: VY_32_INOVACE_11_OBN1_16 Autor: Mgr. Jana Králová Autor: Mgr. Jana Králová Datum tvorby: září 2013 Datum tvorby: září 2013 Anotace: Mezilidské vztahy, temperament, sangvinik, flegmatik, cholerik, melancholik - ověření znalostí. Anotace: Mezilidské vztahy, temperament, sangvinik, flegmatik, cholerik, melancholik - ověření znalostí.

2 ČLOVĚK JAKO OBČAN MEZILIDSKÉ VTAHY

3 Odpověz na následující otázky: 1. Definuj pojem „mezilidský vztah“. 2. Jakým cizím slovem lze nazvat „mezilidský vztah“? 3. Jaké mohou být vztahy mezi lidmi? 4. Co je temperament? 5. Do jakých typů temperamentu lze lidi rozdělit?

4 Spoj čarou, co k sobě patří: platonická láska závist pozitivní přátelství negativní jednostranné láska oboustranné nenávist platonická láska závist pozitivní přátelství negativní jednostranné láska oboustranné nenávist opravdová láska opravdová láska

5 Pozorně si přečti text a rozhodni se, o jaký typ temperamentu člověka se jedná. Svoji odpověď napiš na řádek pod text:  Tento typ člověka je stabilní introvert. Ovlivňuje jej tělní tekutina – hlen. Bývá rozvážný, klidný, lhostejný a emočně vyrovnaný. Je to ________________________________________  Tento typ člověka je labilní extrovert. Ovlivňuje jej tělní tekutina – žlutá žluč. Bývá neklidný, útočný, impulzivní a emočně nestálý. Je to ________________________________________

6  Tento typ člověka je stabilní extrovert. Ovlivňuje jej tělní tekutina – krev. Bývá společenský, bezstarostný, veselý, optimistický a emočně nestálý. Je to ________________________________________  Tento typ člověka je labilní introvert. Ovlivňuje jej tělní tekutina – černá žluč. Bývá tichý, přecitlivělý, úzkostlivý, pesimistický a emočně nevyrovnaný. Je to ________________________________________

7 Doplň správnou odpověď na řádek pod text (sangvinik, flegmatik, cholerik, melancholik): a) slabý vzruch a silný útlum b) slabý vzruch a slabý útlum c) silný vzruch a slabý útlum d) silný vzruch a silný útlum

8 Správné ínešeř: vlastnost člověka, která se váže k jinému člověku nebo skupině lidí interpersonální velmi špatné (negativní), nedefinovatelné (neutrální), velmi dobré až vynikající (pozitivní), jednostranné, oboustranné vrozené povahové vlastnosti člověka sangvinik, flegmatik, cholerik, melancholik

9 pozitivní: platonická láska, přátelství, láska, opravdová láska pozitivní: platonická láska, přátelství, láska, opravdová láska negativní: závist, nenávist negativní: závist, nenávist jednostranné: platonická láska, závist, nenávist jednostranné: platonická láska, závist, nenávist oboustranné: závist, přátelství, láska, nenávist, opravdová láska oboustranné: závist, přátelství, láska, nenávist, opravdová láska

10  Je to flegmatik.  Je to cholerik.  Je to sangvinik.  Je to melancholik.

11 a) flegmatik b) melancholik c) cholerik d) sangvinik

12 Metodika: Tento DUM lze využít pro teoretické vyučování při procvičování a opakování učiva. Prezentace je nastavena tak, že vyučující potvrzuje jednotlivé kroky a může tedy doplnit vhodný komentář. Metodika: Tento DUM lze využít pro teoretické vyučování při procvičování a opakování učiva. Prezentace je nastavena tak, že vyučující potvrzuje jednotlivé kroky a může tedy doplnit vhodný komentář.


Stáhnout ppt "Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:"

Podobné prezentace


Reklamy Google