Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

POČÍTAČOVÉ HRY CVIČENÍ 4. Herní fyzika Logika řídící autonomní chování herních objektů Cílem je dojem realističnosti Simulujeme fyzikální jevy –kinematika/dynamika.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "POČÍTAČOVÉ HRY CVIČENÍ 4. Herní fyzika Logika řídící autonomní chování herních objektů Cílem je dojem realističnosti Simulujeme fyzikální jevy –kinematika/dynamika."— Transkript prezentace:

1 POČÍTAČOVÉ HRY CVIČENÍ 4

2 Herní fyzika Logika řídící autonomní chování herních objektů Cílem je dojem realističnosti Simulujeme fyzikální jevy –kinematika/dynamika –fyzika tuhých těles –pružná a deformovatelná tělesa –tekutiny PHA cvičení 4 2

3 Fyzika tuhých těles Základní části: 1.Dynamika tuhého tělesa 2.Řešení kolizí Těleso musí správně reagovat na působící sílu Pevná tělesa se nesmí navzájem protínat PHA cvičení 4 3

4 Fyzika v Unity Objekty vybavené komponentou Rigidbody –AddForce, AddConstantForce, AddForceAtPosition –Umí řešit kolize Užitečná poznámka: vrhání paprsků –třída Ray PHA cvičení 4 4

5 Fyzika v Unity Alternativně lze ručně doprogramovat Je třeba: –sledovat setrvačnost –sledovat točivý moment –počítat tření –řešit kolize Stejným mechanismem jako kolize se řeší triggery PHA cvičení 4 5

6 AI Řídí chování non-playable agentů –pohyb NPC –dialogy NPC –aktivity NPC –řízení armády v RTS Zaměříme se primárně na pohybové chování PHA cvičení 4 6

7 Pohybové chování Základní úrovně: 1.Action selection 2.Steering 3.Locomotion Kanonický přístup: –http://www.red3d.com/cwr/steer/gdc99/http://www.red3d.com/cwr/steer/gdc99/ PHA cvičení 4 7

8 Action selection Vysokoúrovňové rozhodování Určí globální cíl/chování a jak jej dosáhnout Často pathfinding nebo behaviorální stavový automat –A* pro pathfinding, Unity poskytuje NavMesh PHA cvičení 4 8

9 Steering Rozhodnutí „co chci dělat zrovna teď“ Řada možných chování, viz. reference Výstupem je akce k dosažení cíle vyšší úrovně PHA cvičení 4 9

10 Locomotion Zohledňuje např. fyzikální omezení agenta Řešíme jakým způsobem působit na ovládání k dosažení okamžitého cíle –např. zrychli, toč volantem doprava Umožňuje abstrakci nad konkrétním fyzikálním modelem nebo jeho parametry PHA cvičení 4 10

11 Steering - příklady Model vozítka –umí zrychlit, zpomalit, zatočit –vstupem je požadovaný vektor rychlosti Implementujeme základní chování PHA cvičení 4 11

12 Steering – Seek/Flee Jedeme na daný cíl resp. od daného cíle maximální rychlostí Nejprve řešíme locomotion PHA cvičení 4 12

13 Steering – Pursue/Evade Cíl je pohyblivý Míříme na jeho budoucí pozici Je třeba predikce pozice cíle PHA cvičení 4 13

14 Steering - další Arrival/Intercept –jedeme k cíli a zastavíme u něj Path following –držíme se vytyčené trasy Collision avoidance –vyhýbáme se překážkám/jiným agentům Flocking –kombinací jednodušších chování tvoříme „hejno“ Formační chování –snažíme se zůstávat na své pozici ve formaci i během pohybu PHA cvičení 4 14


Stáhnout ppt "POČÍTAČOVÉ HRY CVIČENÍ 4. Herní fyzika Logika řídící autonomní chování herních objektů Cílem je dojem realističnosti Simulujeme fyzikální jevy –kinematika/dynamika."

Podobné prezentace


Reklamy Google