Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Nákupní chování spotřebitele. Základní rozdělení Základní rozdělení individuální kupující individuální kupující domácnost domácnost organizace = podnik.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Nákupní chování spotřebitele. Základní rozdělení Základní rozdělení individuální kupující individuální kupující domácnost domácnost organizace = podnik."— Transkript prezentace:

1 Nákupní chování spotřebitele

2 Základní rozdělení Základní rozdělení individuální kupující individuální kupující domácnost domácnost organizace = podnik organizace = podnik Rozdělení kupujících je založeno na způsobu chování kupujícího, nikoliv podle zakoupeného výrobku.

3 Individuální kupující – se rozhoduje o nákupu sám a snaží se uspokojit svou individuální spotřebu Individuální kupující – se rozhoduje o nákupu sám a snaží se uspokojit svou individuální spotřebu Domácnost – skupina spotřebitelů, kteří budou užívat nakoupené výrobky pro osobní spotřebu (př. nákup potravin) Domácnost – skupina spotřebitelů, kteří budou užívat nakoupené výrobky pro osobní spotřebu (př. nákup potravin) Organizace – je chápána jako celek, který představuje firmu, podnik Organizace – je chápána jako celek, který představuje firmu, podnik

4 Faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitele Osobní faktory – osobnost a charakter člověka, věk a životní styl, ekonomická situace, zaměstnání Osobní faktory – osobnost a charakter člověka, věk a životní styl, ekonomická situace, zaměstnání Psychologické faktory – motivace, vnímání, učení, přesvědčení a postoje Psychologické faktory – motivace, vnímání, učení, přesvědčení a postoje Společenské faktory – společenská třída, kultura, jednotlivec a jeho společenský status Společenské faktory – společenská třída, kultura, jednotlivec a jeho společenský status

5 Faktory ovlivňující nákupní chování organizací Firemní prostředí - cíle a strategie firmy, interní předpisy, organizační struktura, finanční stabilita firmy, mezilidské vztahy zaměstnanců a jejich životní styl Firemní prostředí - cíle a strategie firmy, interní předpisy, organizační struktura, finanční stabilita firmy, mezilidské vztahy zaměstnanců a jejich životní styl Vnější okolí – ekonomické a technologické podmínky, disponibilita přírodních zdrojů, Vnější okolí – ekonomické a technologické podmínky, disponibilita přírodních zdrojů, politická situace státu, konkurence politická situace státu, konkurence

6 Nákupní rozhodovací proces poznání problému poznání problému hledání informací hledání informací zhodnocení alternativ zhodnocení alternativ rozhodnutí o nákupu rozhodnutí o nákupu vyhodnocení nákupu vyhodnocení nákupu

7 poznání problému – podnětem jsou potřeby a přání spotřebitele poznání problému – podnětem jsou potřeby a přání spotřebitele hledání informací - spotřebitel zjišťuje informace o výrobku a předpokládá se, že udělá správné rozhodnutí hledání informací - spotřebitel zjišťuje informace o výrobku a předpokládá se, že udělá správné rozhodnutí zhodnocení alternativ - spotřebitel vyhodnocuje jaký druh výrobku si lze koupit a jakou značku následně bude volit zhodnocení alternativ - spotřebitel vyhodnocuje jaký druh výrobku si lze koupit a jakou značku následně bude volit

8 Rozhodnutí o nákupu – spotřebitel je rozhodnut výrobek koupit, ale pouze zvažuje, kde ho lze koupit Rozhodnutí o nákupu – spotřebitel je rozhodnut výrobek koupit, ale pouze zvažuje, kde ho lze koupit Vyhodnocení nákupu – firma zjišťuje, zda je kupující spokojen s výrobkem. Vyhodnocení nákupu – firma zjišťuje, zda je kupující spokojen s výrobkem. Spokojenost zvyšuje pravděpodobnost, že se nákup spotřebitele bude opakovat a dále bude své okolí spotřebitel pozitivně informovat o výrobku.


Stáhnout ppt "Nákupní chování spotřebitele. Základní rozdělení Základní rozdělení individuální kupující individuální kupující domácnost domácnost organizace = podnik."

Podobné prezentace


Reklamy Google