Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha"— Transkript prezentace:

1 MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
2. Historie vzniku maloobchodních jednotek 3. Služby 4. Evropská systemizace prodejen 5. Franchising 6. Zboží, nákup, tvorba sortimentu 7. Tvorba cen v maloobchodě 8. Podpora prodeje v maloobchodě 9. Zákazník v maloobchodě 10. Finance u maloobchodu 11. Řešení maloobchodní sítě 12. Umístění prodejny 13. Sortimentní složení nabídky 14. Maloobchod současnosti – souhrn 15. Změny v podnikání podle novely živnost. zákona

2 Řešení maloobchodní sítě
Soubor jednotek zaměřených na konečnou realizaci zboží a umístěných na určitém území Hlavní funkce : tvorba nákupních podmínek zajištění ekonomické a společenské efektivnosti spojené s jejich realizací nákupní podmínky kapacita sítě konkrétní potřeby domácností Faktory ovlivňující kapacitu : dostupnost velikost a struktura osídlení nákupní zvyklosti obyvatel charakter bydlení nástroje marketingového mixu

3 Teorie (metoda) na řešení maloobchodní sítě
1. Stanovení kapacity sítě 2. Umístění sítě 3. Počet maloobchodních jednotek

4 Metodika řešení nákupních podmínek v konkrétním regionu
ANALÝZY 1. Počet obyvatel 2. Rozdělení regionu na menší územní celky 3. K rozděleným územím - propočet 4. Počet současných maloobchodních jednotek v rozdělených územních celcích 5. Výpočet obratů maloobchodních jednotek 6. Výpočty nákupního spádu 7. Propočet kapacity maloobchodní sítě PLOŠNÝ STANDARD je představitel hmotných ukazatelů, který určuje potřebu jednotlivých sortimentních skupin na 1000 obyvatel.

5 ? OPAKOVÁNÍ 1. Spádová oblast - gravitační metoda výpočtu
2. Nákupní spád - vnější - kladný - vnitřní - záporný


Stáhnout ppt "MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha"

Podobné prezentace


Reklamy Google