Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná."— Transkript prezentace:

1 Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná střední škola, Rakovník, Na Jirkově 2309, Rakovník Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM : VY_42_INOVACE_MAT_02_30 PředmětMATEMATIKA Tematický okruhSLOVNÍ ÚLOHY Klíčová slova:slovní úlohy, tabulky, grafy Autor RNDr. Milena Knappová Rok vytvoření 2013Ročník učňovské obory, nástavbové studium Anotace: Materiál slouží k opakování učiva i při samostatné přípravě studentů na maturitní zkoušku. Metodický pokyn: Materiál slouží k opakování dané problematiky a k samostatné přípravě k maturitní zkoušce. Cílová skupina: studenti střední školy, 15 a více let.

2 Slovní úlohy (tabulky, grafy) RNDr. Milena Knappová Slovní úlohy, tabulky, grafy

3 Obsah: Získávání údajů z tabulek a grafů pro následné výpočty Doplňování tabulek

4 Získávání údajů: Firma uvádí v reklamním letáku, že ve druhém čtvrtletí (duben až červen) vyvezla do zahraničí o výrobků více než v prvním čtvrtletí. V květnu vyvezla dokonce dvakrát více výrobků než v únoru. Firma dokládá příznivý trend vývozu grafem. Kolik výrobků vyvezla firma v prvním čtvrtletí? obsah

5 Získávání údajů: Víme, že vývoz mezi čtvrtletími se liší o tisíc výrobků. Sečteme tedy o kolik se čtvrtletí liší dílků V prvním čtvrtletí bylo vyvezeno 12 dílků V druhém čtvrtletí bylo vyvezeno 17 dílků. Závěr: Během prvního čtvrtletí bylo vyvezeno výrobků.

6 Doplňování tabulky: Celkem 20 studentů psalo dva závěrečné testy A a B. V tabulce jsou uvedeny výsledky testů, chybí pouze počet jedniček a dvojek v testu B. V obou testech bylo dosaženo stejné průměrné známky. Doplňte do tabulky chybějící údaje. obsah Nejprve vyplníme modus, medián a spočítáme průměrnou známku testu A ,3 72

7 Permutace bez opakování, s opakováním: Na výrobu svíčky tvaru jehlanu se čtvercovou podstavou bylo použito čtvrt litru vosku. Jak je svíčka vysoká, když hrana podstavy je dlouhá 5 cm? obsah Závěr: Tato svíčka je vysoká 30 cm.

8 Kombinace bez opakování: Unesli byste sošku tvaru jehlanu s obdélníkovou podstavou o délce podstavných hran a = 30 cm, b = 20 cm a výšce v = 50 cm? obsah Závěr: Protože hmotnost sošky je 193,2 kg, asi byste ji neunesli.

9 Použité materiály: MIKULČÁK, Jiří. Matematické, fyzikální a chemické tabulky pro střední školy. 4. vyd. Praha: Prometheus, 2007, 206 s. ISBN Vlastní archiv autorky. Materiál je určen pro bezplatné používání při výuce a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Obrazový materiál je vytvořen v programech Cabri II Plus, Cabri 3D, Inkscape a GIMP. Soubor vzorových úloh:


Stáhnout ppt "Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná."

Podobné prezentace


Reklamy Google