Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ministerstvo spravedlnosti Odbor informatiky Ing. Petr Landkammer - RNDr. Jaroslav Martaus - Digitalizace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ministerstvo spravedlnosti Odbor informatiky Ing. Petr Landkammer - RNDr. Jaroslav Martaus - Digitalizace."— Transkript prezentace:

1 Ministerstvo spravedlnosti Odbor informatiky Ing. Petr Landkammer - RNDr. Jaroslav Martaus - Digitalizace sbírky listin obchodních rejstříků

2 Úvod (začlenění projektu a legislativní rámec) Zákon 513/1991 Sb., obchodní zákoník. – Hlava III. (§ 27-34) popisuje způsob vedení obchodního rejstříku Obchodní rejstřík – rozdělení agendy – Spisová evidence (spisy, evidence došlé pošty) – Spisové vložky (výpisy z obchodního rejstříku) – Sbírka listin obchodního rejstříku

3 Sbírka listin obchodního rejstříku Zákon 142/1996 Sb., kterým se doplňuje zákon č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník Nové ustanovení § 27a – zřízení sbírky listin Účinnost od Na požádání vydá rejstříkový soud úřední opis listiny založené ve sbírce listin, popř. potvrzení, že daná listina není ve sbírce založena Zákon č. 370/2000 Sb., podrobněji upravuje způsob vedení sbírky listin

4 Uložení dokumentu do sbírky listin Provádí vždy rejstříkový soud na návrh 1. Soudu rozhodnutí soudu o zápisu změny, rozhodnutí o zápisu konkursů apod. 2. Dané společnosti společenskou smlouvu, účetní uzávěrky, rozhodnutí o volbě nebo jmenování, odvolání nebo jiném ukončení funkce apod.

5 Statistické informace

6 Počty založených listin (ekvivalentních listů) k 1. lednu 2002 (kvalifikovaný odhad)

7 Množství uložených dokumentů ve sbírce listin

8 Popis řešení 1.Rejstříkové soudy Zápis do rejstříku Založení dokumentu do sbírky listin 2. Centrální databáze Evidence všech informací obchodního rejstříku Evidence dokladů sbírky listin 10 DPI Poskytování informací do sítě Internetu 3. Poskytování údajů Poskytování informací do sítě Internetu (Centrální databáze) Poskytování výpisů a opisů (rejstříkové soudy)

9 Harmonogram plnění 1.Vývoj aplikace Začátek vývoje - rok 2000 (PVT) Vývoj dokončen v průběhu t.r. 2. Nákup serverů a další techniky Nákup pracovních stanic, tiskáren a scenerů Nákup serverů – výrazné zpoždění (odvolání firmy, který neuspěla v rámci VŘ. V roce 2001 musela být soutěž zrušena a následně vypsána znovu) 3. Ověřování Ověření na pilotních pracovištích – první část aplikace se započala ověřovat již v únoru t.r., další část se započne ověřovat do dubna t.r.) Ověření spojení a využití centrálního datového skladu (servery instalovány, ověřování započne v dubnu t.r.) 4. Rutinní nasazení (lze očekávat, že rutinní nasazení započne někdy v létě t.r., prioritně scenován nový nápad)

10 Odhady nákladů 1.Nákup techniky Celkem asi 45 mil Kč 2.Nákup technologie Pořízení APV – 8,657 mil Kč Nákup licencí – asi 3 mil. Kč 3.Naplnění databází Velmi obtížně vyčíslitelná položka, lze předpokládat využití služeb externích dodavatelů (prioritně by to mohly být věznice či organizace zaměstnávající zdravotně postižené občany) 4.Datové spojení Datové spojení rejstříkových soudů s centrální databázi zajišťuje firma Telecom a.s. Je nezbytné zajistit připojení soudů rychlostí nejméně 1Mbs. Připojení Databáze do sítě internetu bude zajištěno Ministerstvem spravedlnosti

11 Děkuji za pozornost. Dotazy ?


Stáhnout ppt "Ministerstvo spravedlnosti Odbor informatiky Ing. Petr Landkammer - RNDr. Jaroslav Martaus - Digitalizace."

Podobné prezentace


Reklamy Google