Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tiskový mluvčí jako profese Cvičení 4 12. 11. 2014 od 14:00 do 15:30 1.1. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tiskový mluvčí jako profese Cvičení 4 12. 11. 2014 od 14:00 do 15:30 1.1. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla"— Transkript prezentace:

1 Tiskový mluvčí jako profese Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

2 Co musí mluvčí umět? 1.Znalosti: – Z oboru, ve kterém působí – Z oblasti komunikace 2.Schopnosti: – Komunikativnost, sdělnost, důvěryhodnost, přesvědčivost 3.Vlastnosti (charakterové, morální, volní): – Cílevědomost, autorita, trpělivost, nápaditost 2.2. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

3 Ukázka – zdravotní pojišťovny 3.3. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

4 Ukázka – Nick Nylor v novém místě 4.4. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

5 Znalosti z oblasti komunikace Orientace v mediální krajině – struktura: – Postavení: Veřejnoprávní a komerční média – Technologie: televize, rozhlas, tisk, nová média – Obsah: zpravodajská, publicistická, odborná, bulvární, lifestylová, – Dosah: mezinárodní, celoplošná, regionální, lokální – Periodicita: měsíčníky, týdeníky, deníky... Kvalitativní členění: – Tištěný a prodaný náklad – Čtenost/sledovanost/návštěvnost – Množství inzerce (v % tištěné plochy, 20 – 40%) 5.5. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

6 Mediální data Čtenost = Media Projekt = přes 12 tisíc dotázaných, včetně sociodemografické struktur, věk 12 – 79 let, čtvrtletní periodicita Poslechovost = Radio Projekt = telefonické dotazování Sledovanost = TV-metry (25 tisíc respondentů, vybavených peoplemetr 6.6. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

7 Schopnosti – tvorba strategie 1.Analýza situace: 1.Zdroje: monitoring médií, názory novinářů, odborníků, regulátorů, konkurence; 2.Poznání: mediální obraz, jeho silné a slabé stránky 2.Plán komunikace: 1.stanovení cíle 2.Vlastní strategie – jak toho dosáhnout 3.Cílové skupiny a potenciální partneři 3.Činnosti: 1.V media relations 2.V korporátní komunikaci.... Případně v dalších oblastech 7.7. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

8 Činnosti (dílčí projekty) Například: podpora diplomových prací, seminář pro novináře, den otevřených dveří...) Popis: Vstupy – co k tomu potřebujeme Postupové body – průběh celé akce od tiskové zprávy až po slavnostní vyhodnocení atp. Výstupy – co od toho očekáváme Přínosy – hodnota výstpů z hlediska reputace 8.8. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

9 Tvobra strategie – pokrač. 4.Způsob hodnocení a postupy aktualizace strategie 5.Plán práce 1.Shrnutí celého postupu 2.Time table 3.Rozpočet 6.Charakteristika týmu (agnetury) 9.9. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

10 Vlastnosti – kouzlo osobnosti Vliv na veřejné mínění = vliv na konkrétní lidi Vliv na novináře Vliv na posluchače, diváky, čtenáře, Vliv na vlastní zaměstnance, Vliv na vedení organizace Zkušenosti Z veřejné komunikace (z médií) Z vlastní organizace 10. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

11 Co do media relations nepatří Veronika Skořepová, mluvčí vlády, květen 2005: Přiznávám, že vzdělání je mým nedostatkem." "Mám praxi, zkušenosti... " (bylo jí 24 let a před funkcí mluvčí byla za tři roky v pěti různých redakcích) "Když vidím čísla nebo mám něco spočítat, je to problém. Angličtinu beru od nuly. " (Když se stala mluvčí, psala, že umí anglicky) Něco o Jiřím Paroubkovi: "... plánuji redukci v jeho stravě. Nechám mu udělat jídelníček… chci, aby začal nosit barvy letošního léta. Zelenkavou, žlutou, oranžovou.” (Národ se už na svého zelenkavooranžového premiéra jistě těší) 11. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

12 Veronika Skořepová 12. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Paroubek, Skořepová, Orgoníková

13 Co do media relations nepatří Čtvrtek 5. května 2005: iDnes: Mluvčí vlády: Nenajali mě, abych chválila Pátek 6. května 2005: iDnes: Když hloupost kvete ČT24: Lhala mluvčí vlády o své praxi? Sobota 7. května 2005: Právo: Paroubek zvažuje další osud vládní mluvčí Skořepové ČT24: Mluvčí vlády Skořepová odstoupila ze své funkce iDnes: Skořepová jako mluvčí vlády končí 13. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

14 Diskuse Může být TM donucen organizací k porušení etiky? Může tiskový mluvčí přejít k jiné organizaci? Interní komunikace věc HR nebo PR? “Dělba práce” mezi TM a nejvyššími představiteli Může se tiskovým mluvčím stát novinář a naopak? Kdy používat zájmeno “já” a kdy mluvit o organizaci ve 3. osobě? Vystupování jménem organizace umožňuje hodnotit věci s hlediska veřejného zájmu? TM je osobnost, ale nemusí to pořád zdůrazňovat! Odlišnost práce tiskového útvaru a “zbytku světa” 14. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla


Stáhnout ppt "Tiskový mluvčí jako profese Cvičení 4 12. 11. 2014 od 14:00 do 15:30 1.1. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla"

Podobné prezentace


Reklamy Google