Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Tisková konference Newton House, Praha, 10.3.2006 Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Tisková konference Newton House, Praha, 10.3.2006 Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace."— Transkript prezentace:

1 1 Tisková konference Newton House, Praha, 10.3.2006 Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh"

2 2 Cíle projektu: Monitoring vstupní fáze digitalizace televizního vysílání v České republice ve vybraných oblastech: 1) Chování respondentů na TV trhu v současnosti 2) Jaká je současná informovanost české populace o digitálním televizním vysílání 3) Identifikovat postoje a chování české populace ve vztahu k digitálnímu vysílání 4) Jaké jsou preference programů a služeb digitálního vysílání českou populací 5) Identifikovat postoj a vztah české populace k reklamě 6) Identifikace dotazovaných domácností-sociodemografie

3 3 Metodika projektu: DOBA TRVÁNÍ PROJEKTU:- leden – únor 2006 SBĚR DAT:- 20.1.2006 – 13.2.2006 METODA VÝZKUMU:- kvantitativní výzkum na reprezentativním vzorku populace ČR. - Sběr dat formou standardizovaného strukturovaného osobního rozhovoru metodou FACE TO FACE a Pen and Paper prostřednictvím proškolených tazatelů agentury Respond & Co přímo u respondentů v domácnostech. CHARAKTERISTIKA VÝBĚROVÉHO SOUBORU:- kvótní výběr podle standardních sociodemografických proměnných VELIKOST VÝBĚROVÉHO SOUBORU: - celkově bylo provedeno 1250 rozhovorů. Do závěrečného zpracování bylo zařazeno 1227 rozhovorů. OBSAH A STRUKTURA DOTAZNÍKU: - Obsah a struktura dotazníku byla navržena společností Hermés. Finální verze dotazníku byla schválena po realizaci předvýzkumu, ve kterém probíhalo testování pochopení obsahu otázek. Rozhovor probíhal v průměru 45-50 minut. PŘESNOST VÝSLEDKŮ VÝZKUMU:- Výsledky výzkumu lze interpretovat s přesností +/- výběrová chyba 2,9 %. KONTROLA TAZATELSKÉ SÍTĚ:- více stupňová kontrola tazatelské sítě dle standardů Esomar-u ( 10 -15 % kontrolovaných dotazníků u každého tazatele.

4 4 Grafické výstupy Chování respondentů na TV trhu v současnosti JSME "TELEVIZNÍ NÁROD" MÁME MÁLO SPORTU

5 5

6 6

7 7

8 8 Grafické výstupy Jaká je současná informovanost české populace o digitálním televizním vysílání MÁME MÁLO INFORMACÍ informace, informace, informace

9 9 6. Slyšel(a) jste již o připravovaném pozemním (terestrickém) digitálním televizním vysílání ? NE; 36% ANO; 64% zdroj: Respond & Co, 2m 2006, N=1227 respondentů, celé území ČR

10 10

11 11

12 12 Grafické výstupy Identifikace postojů a chování české populace k přechodu na digitálnímu vysílání ZATÍM MÁME DOST ČASU

13 13 nevím ; 6,5% rozhodně ano ; 13,0% spíše ne ; 35,9% spíše ano; 28,3% rozhodně ne ; 16,3% zdroj: Respond & Co, 2m 2006, N=1227 respondentů, celé území ČR 11. Pozemní vysílání v České republice bude nejpozději v letech 2009-2012 plně digitalizované, analogové vysílání přestane zcela existovat. Řekněte mi, prosím, zda byste měl(a) zájem o příjem pozemního digitálního televizního vysílání dříve než od roku 2009-2012, řekněme v horizontu do 1-2 let?

14 14 Z jakých důvodů nemáte zájem o digitální vysílání? 32,1% 30,2% 24,2% 22,1% 20,8% 6,3% 4,4% 3,2% 1,1% 2,3% 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% 35% stále bude fungovat analog.vysílání nemám o digi vysílání informace počkám až na zkušenosti známých počkám si, až se stávající vypínání vypne pořizovací náklady jsou příliš vysoké nevím, co bych proto měl udělat digi vysílání nepřinese nic nového nemám zájem sledovat televizi jiné ostatní zdroj: Respond & Co, 2m 2006, N=1227 respondentů, celé území ČR

15 15

16 16 Grafické výstupy Preference programů a služeb digitálního vysílání, cena set-top-boxů a klíčové faktory  kvalita příjmu, obrazu a zvuku BEZ následných omezení  chybějí informace o tom, co digitální vysílání může divákovi přinést  cena set-top-boxů se začíná snižovat

17 17

18 18

19 19 3,1% 2,0% 9,3% 7,7% 24,6%29,8% 35,5% 35,2% 27,5% 25,3% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% tématické programy plnoformátové programy 5 - rozhodně zajímavé 4 - spíše zajímavé 3 - ani zajímavé, ani nezajímavé 2 - spíše nezajímavé 1 - rozhodně nezajímavé zdroj: Respond & Co, 2m 2006, N=1227 respondentů, celé území ČR 16. V rámci digitálního vysílání začnou vysílat nové televizní programy. Tyto programy mohou mít dvě základní zaměření a to tématické a plnoformátové.

20 20

21 21

22 22 nevím; 5,5% nejsem si jistý jestli ano nebo ne ; 19,6% NE ( rozhodně +spíše NE): 53% ANO (rozhodně+spíše ANO: 21,8% 23. V souvislosti s možnostmi digitálního vysílání se mluví také o interaktivitě a interaktivních službách. Rozhodnete se pro tyto služby nyní? zdroj: Respond & Co, 2m 2006, N=1227 respondentů, celé území ČR

23 23

24 24

25 25

26 26

27 27 Děkujeme za pozornost. celou dnešní prezentaci naleznete na www.digitalinfo.cz www.digitalinfo.cz otevíráme blok OTÁZKY A ODPOVĚDI

28 28 Děkujeme za pozornost.


Stáhnout ppt "1 Tisková konference Newton House, Praha, 10.3.2006 Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace."

Podobné prezentace


Reklamy Google