Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

October 8-9, 2009Management Meeting 1 Vybrané příležitosti a hrozby pro české stavební firmy Leoš Vrzalík Skanska a.s.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "October 8-9, 2009Management Meeting 1 Vybrané příležitosti a hrozby pro české stavební firmy Leoš Vrzalík Skanska a.s."— Transkript prezentace:

1 October 8-9, 2009Management Meeting 1 Vybrané příležitosti a hrozby pro české stavební firmy Leoš Vrzalík Skanska a.s.

2 October 8-9, 2009Management Meeting 2 Co zaznělo před třemi lety?  Dlouhodobě rostoucí obor – nezažíváme krize  Relativně stabilizovaná struktura – akvizice už byly, fúze se nevyplácí  Výrazně poddimenzovaná infrastruktura – velká zásoba práce  Obor prakticky uzavřený pro nové konkurenty  Kompletně hotová harmonizovaná normalizace

3 October 8-9, 2009Management Meeting 3 Co by mělo v reakci zaznít dnes?  Krizi jsme potřebovali  Prodáváme to nejzbytnější zboží  Naši zákazníci volají po nových konkurentech  Dodržování norem z nikoho lídra neudělá  Nejsme atraktivní obor  Korupce brzdí rozvoj oboru

4 October 8-9, 2009Management Meeting 4 Krizi jsme potřebovali  Naše úspěšnost byla naší největší hrozbou  Příliš velký boom 2005 – 8  Přehřátý byznys nezchladíte za jeden rok (odpisy, Zákoník práce atd.)  Je nutná dlouhodobější koncepce veřejných investic (ale nikdy nebude…)  Každá krize je příležitostí – nejsme na ně ale připraveni (PPP atd.)

5 October 8-9, 2009Management Meeting 5 Prodáváme to nejzbytnější zboží  Investice lze odložit  Infrastruktura poddimenzovaná, ale ne chybějící  Nesmyslná investiční strategie 1990 – 2010 (green fieldy, extrémní zábor úrodné půdy atd.)  Příprava neodpovídá dlouhodobosti vlivu  Dohnat a předehnat - doháněli jsme 80. léta (např. železnice)  Zákazníci požadovali jen jedno

6 October 8-9, 2009Management Meeting 6 Naši zákazníci volají po nových konkurentech  Stabilita prostředí vyvolává dojem strnulosti  Všichni jsme spolužáci…  Jednodušeji se „páříme“ (JVs atd.)  Efektivita?: Nestavíme, čekáme a stěhujeme (viz automobilový průmysl)  Pozn.: Pláčeme, ale pořád jsme hodně vidět…

7 October 8-9, 2009Management Meeting 7 Dodržování norem z nikoho lídra neudělá  Neztrácíme, ale také nevedeme peloton  Švejkujeme  Nové směry považujeme za rozmařilost vyspělých  Stále nejasné kompetence úřadů  Co můžeme světu (a EU) nabídnout?  „Bude to pro ty Číňany opravdu tak těžké?“

8 October 8-9, 2009Management Meeting 8 Nejsme atraktivní obor  Spikla se proti nám demografie  Nenechejme se ukolébat krizí  Špinavý, hloupý, nebezpečný a zkorumpovaný  Stále vítězí tužka a papír  Nutná větší diverzifikace lidí  Je potřeba se prodat – jsme opravdu tvůrci prostředí?  Propojit více development se stavěním

9 October 8-9, 2009Management Meeting 9 Korupce brzdí rozvoj oboru  Neochota hledat lepší / kvalitnější řešení  Znevýhodňuje nejlepší  Uzavírá obor před novými trendy (nutné investice)  Prodražuje naši práci - Zaplatíme ji všichni  Dělá nám špatné jméno – viz atraktivita pro mladé

10 Jeden příklad: tzv. zelené stavění 10

11 Globální megatrendy 11

12 12 Populace – Země se zmenšuje Source: WTO 2007, Geodata Portal compiled from UNPD 2007 World bank 2006

13 13 Urbanizace – růst měst

14 14 Demografie – přesun populace do roku 2050

15 15

16 16 IEA World Energy Demand (1.6% CAGR ) Fossil fuel remains the dominant energy source 1 toe (tonne of oil equivalent) is GJ or 11,630 kWh

17 17 Změna CO 2 – změna teploty Source: Intergovernmental Panel on Climate Change

18 Vlivy na stavebnictví

19 April 15Skanska - Deep Green Journey Odpad Stavebnictví je jedním z nejméně efektivních průmyslů, pokud se jedná o spotřebu neobnovitelných zdrojů

20 20 Kdy přestaneme splachovat toalety pitnou vodou? Source: Global Env. Outlook 2000 (GEO), UNEP, Earthscan, London, 1999 Voda

21 21 Energy Information Administration (2006). Emissions of Greenhouse Gases in the United States.

22 22 Budovy jsou zodpovědné za 40% spotřeby energie a emisí CO 2 produkovaných člověkem Naštěstí jsme stavební společnost

23 23 Svět se mění - rychle EU: Nulové domy do roku 2019 Kalifornie: Data o spotřeba energie pro komerční budovy při prodeji, od roku 2010 Británie: nové domy uhlíkově neutrální od roku 2016 Norsko: Uhlíkově neutrální do roku 2030 USA: 36 států předpovídá nedostatek vody do roku 2013 Toyota očekává prodej 1 milionu hybridníc h aut ročně Petrobras – zaměření na biopaliva a nízkouhlíkové technologie Tesco: Ekologické obchody na všech trzích Britská dálniční společnost: všechny sítě stavěny a udržovány nízkouhlíkovou technologií Státní regulace Firemní politiky

24 24 Představte si ty příležitosti…


Stáhnout ppt "October 8-9, 2009Management Meeting 1 Vybrané příležitosti a hrozby pro české stavební firmy Leoš Vrzalík Skanska a.s."

Podobné prezentace


Reklamy Google