Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_EK.2.14 Sladkovodní ekosystém I. - rybník Vytvořeno: Ověřeno: Třída: ESO2

2 Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Předmět:Ekologie Ročník:2. ročník Autor:Bc. Kateřina Tymešová Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:dataprojektor, notebook Klíčová slova:lentické ekosystémy, bentos, plankton, palagiál, litorál ….. Anotace:Žák se z prezentace dozví vše podstatné o lentických ekosystémech. Prezentace se doporučuje používat společně s pracovními listy. Sladkovodní ekosystém I. rybník

3 Hydrický lentický ekosystém - rybník Umělá vodní nádrž s malou hloubkou (2-3 m) a plochou Nebeské x průtočné Vodní biotop s většími teplotními rozdíly Kolísání obsahu kyslíku a živin (eutrofie x oligotrofie) Funkce: retenční, rybochovná, rekreační, závlahy, regulace hladiny podzemní vody, chov kachen, atd. (minulost: splavování dřeva, pohon mlýnů a pil, důlních zařízení, menších hutí a hamrů) Budovány již za Karla IV. (př. Máchovo jezero) Opatovický kanál – 16. stol., délka 34 km, Pardubicko Českobudějovicko a Třeboňsko – 16. stol., Štěpánek Netolický, Jakub Krčín z Jelčan a Sedlčan (Rožmberkové) Panovník, šlechta, města, církev

4 Hlavní pásma v rybníce Pelagiál  E – epilimnion  M – metalimnion  H – hypolimnion Bentál  L – litorál  S – sublitorál  P – profundál Rostlinní obyvatelé Fytoplankton: Zelené řasy, sinice, rozsivky Vyšší rostliny Živočišní obyvatelé Zooplankton: buchanky, perloočky Nekton: ryby, pulci Bentos: raci, mlži Perifyton: mlži, hmyz Neuston: hmyz Vypracujte úkol č. 2 v pracovním listě

5 Horizontální a vertikální členění vodní nádrže dle teploty a světelných podmínek Načrtněte si obrázek do svých pracovních listů.

6 K charakteristikám rostlin uveďte ekologické názvy skupiny rostlin.

7 Potravní řetězce a tok energie Zopakujte si potravní řetězce a doplňte trofické vazby do schématu ve svých pracovních listech.

8 Rákosiny Přechod k suchozemskému biotopu Největší primární produkce ze všech ekosystémů mírného pásma Dostatek vody, vysoký obsah živin, příznivý sluneční režim Potrava a úkryt pro mnoho živočišných druhů: moták pochop, strnad rákosní atd. Zásobárna vody v krajině Klimatický vliv na okolní krajinu Stabilizující ekologická funkce Životní prostředí mnoha živočišných i rostlinných druhů Estetická hodnota krajiny Rybochovná funkce Rekreační funkce Význam vody v krajině

9 Použitá literatura Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google