Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná."— Transkript prezentace:

1 Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná střední škola, Rakovník, Na Jirkově 2309, Rakovník Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM : VY_42_INOVACE_MAT_02_13 PředmětMATEMATIKA Tematický okruhSLOVNÍ ÚLOHY Klíčová slova:slovní úlohy, největší společný dělitel Autor RNDr. Milena Knappová Rok vytvoření 2013Ročník učňovské obory, nástavbové studium Anotace: Materiál slouží k opakování učiva i při samostatné přípravě studentů na maturitní zkoušku. Metodický pokyn: Materiál slouží k opakování dané problematiky a k samostatné přípravě k maturitní zkoušce. Cílová skupina: studenti střední školy, 15 a více let.

2 Slovní úlohy (největší společný dělitel) RNDr. Milena Knappová Slovní úlohy, největší společný dělitel

3 Obsah: Největší společný dělitel – pojem, určování Využití největšího společného dělitele dvou čísel při řešení slovní úlohy Využití největšího společného dělitele tří čísel při řešení slovní úlohy

4 Největší společný dělitel : Značí se D a je to největší přirozené číslo, které dělí zadaná čísla beze zbytku. Pokud máme určit největší společný dělitel větších čísel, je vhodné využít rozklad na prvočinitele. Z rozkladů pak vybereme všechny společné prvočinitele a jejich součin je největší společný dělitel. obsah Příklad: Určete největšího společného dělitele čísel 240 a 336. Závěr: D(240, 336) = 48

5 Využití největšího společného dělitele při řešení slovní úlohy : obsah V květinářství chtějí ze 112 žlutých a 168 růžových karafiátů uvázat co největší množství stejných kytic. Kolik takových kytic mohou uvázat a kolik bude v každé kytici žlutých a kolik růžových karafiátů? Závěr: Je možné uvázat 56 kytic se dvěma žlutými a třemi růžovými karafiáty.

6 Využití největšího společného dělitele tří čísel při řešení slovní úlohy : obsah 1275 žlutých, 1500 červených a 1125 zelených kuliček máme rozdělit do co největšího počtu stejných balíčků. Kolik takových balíčků bude a kolik bude v každém z nich žlutých, červených a zelených kuliček? Závěr: Je možné udělat 75 stejných balíčků. V každém balíčku bude 17 žlutých, 20 červených a 15 zelených kuliček. 20 ani 15 nejsou prvočinitelé, ale je patrné, že další rozklad je pro naše účely zbytečný. Hledáme největší společný dělitel tří čísel, tedy společné činitele tří rozkladů.

7 Použité materiály: Vlastní archiv autorky. Materiál je určen pro bezplatné používání při výuce a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Obrazový materiál je vytvořen v programech Cabri II Plus, Inkscape a GIMP.


Stáhnout ppt "Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná."

Podobné prezentace


Reklamy Google