Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Spojování dopravních pásů Střední odborná škola Otrokovice www.zlinskedumy.cz Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Emil.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Spojování dopravních pásů Střední odborná škola Otrokovice www.zlinskedumy.cz Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Emil."— Transkript prezentace:

1 Spojování dopravních pásů Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Emil Vašíček Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

2 Charakteristika DUM Název školy a adresaStřední odborná škola Otrokovice, tř. T. Bati 1266, Otrokovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ /6 AutorIng. Emil Vašíček Označení DUMVY_32_INOVACE_SOSOTR-Gu-GT/3-PV-6/6 Název DUMSpojování dopravních pásů Stupeň a typ vzděláváníStředoškolské vzdělávání Kód oboru RVP28-52-H/01 Obor vzděláváníGumař-plastikář Vyučovací předmětGumárenská technologie Druh učebního materiáluVýukový materiál Cílová skupinaŽák, 17 – 18 let Anotace Výukový materiál je určený k frontální výuce s doplňujícím výkladem vyučujícího; náplň: spojování dopravních pásů Vybavení, pomůckyDataprojektor Klíčová slovaDopravní pásy, spojky drátěné, spojky kovové, vulkanizace Datum

3 Spojování dopravních pásů Náplň výuky (obsah hodiny) Spojování dopravních pásů Vulkanizované spoje Lepené spoje Mechanické spoje drátěné spojky kovové spojky

4 Způsoby spojování Pro spojování gumotextilních dopravních pásů se používají tyto metody: Vulkanizace – má téměř stejnou pevnost jako vlastní pás Lepení – podobné vulkanizaci, ale bez přívodu tepla Mechanické spojení – méně pracné, ale i méně pevné Obr. 1: některé pásy bez spojů nelze vyrobit

5 Spojení vulkanizací Vulkanizace je z hlediska funkce nejvýhodnější, spoj má téměř stejné vlastnosti jako vlastní pás. Na spojování se používají speciální vulkanizační materiály (roztoky lepidel, cementů a dvousložkových lepidel). Spojování je vysoce specializovaná činnost. Obr. 2: spojení textilních vložek Stupňovité konce krycích vrstev, vložek a kaučuková výplň spojení pásu s více textilními vložkami. Obr. 3: provedení spoje

6 Pro spojení dopravního pásu s jednou ocelovou vložkou je jiný způsob úpravy konců Spojení vulkanizací Obr. 4: spojení ocelové kostry A1, A2, A3 – různé úpravy lanek B – schéma spojení Obr. 5: provedení spoje Každý drát kostry se napojuje v jiném místě

7 Vulkanizace spojů Při spojování ve firmě se používají vulkanizační lisy etážové zobákové Obr. 7: Zobákový lis Obr. 6: jednoetážový vulkanizační lis s vyhnutými sloupky

8 Vulkanizace spojů V terénu se používají přenosná elektricky vytápěná vulkanizační zařízení Obr. 8: lehčí typ přenosného vulkanizačního zařízení

9 Spojení lepením Lepení je podobné vulkanizaci (úprava spojovaných konců), probíhá ale bez přívodu tepla pomocí různých lepicích přípravků (vulkanizace za studena). Obr. 9: lepicí roztoky pro spojování dopravních pásů firmy NILOS CS

10 Mechanické spojení Ke spojování se používají spony drátěné (ocelové háčky) spojovací elementy z ocelového plechu (sponky) Spojky se zasouvají hřebenovitě do sebe a spojí se ocelovou tyčí Mechanické spojení méně pracné a rychlejší spoj ale dosahuje jen 30 % (háčky) až 70 % (ploché spojky) pevnosti pásu Obr. 10: spojovací háčky Obr. 11: způsob spojení

11 Ocelové sponky Spojení tvoří řada destičkových spojek připevněných speciálními nýty. Spoj je určen zejména pro nasazení u těžkých dopravních pásů. Obr. 1: izopren Obr. 12: spojovací háčky Obr. 13: spojovací háčky

12 Spojování Dodávkami spojovacích elementů se zabývá řada firem. Známá je např. značka Alligator. Obr. 15: sortiment firmy VVV Most Obr. 14: spojky Alligator

13 Těžké a široké pásy Pro vysokopevnosntí dopravní pásy šíře nad 1400 mm a tloušťky až 40 mm je určen spoj WEDLOK ze sešroubovaných pevných spojek. Obr. 16: spoj WEDLOK

14 Kontrolní otázky: 1.Jak lze spojovat dopravní pásy? 2.Jak se upravují okraje spojovaných vložek? 3.Čím se liší spojování vulkanizací od spojování lepením? 4.Jaké jsou výhody a nevýhody mechanických spojek? 1.Jak lze spojovat dopravní pásy? 2.Jak se upravují okraje spojovaných vložek? 3.Čím se liší spojování vulkanizací od spojování lepením? 4.Jaké jsou výhody a nevýhody mechanických spojek?

15 Seznam obrázků: Obr. 1: Dopravní pásy hladké. In: AMG-Karel Pícha [online] [cit ]. Dostupné z: Obr. 2: Vašíček Emil, Gumárenská technologie 3, druhé vydání, učební texty SOŠ Otrokovice, 2011 Obr. 3: vlastní Obr. 4: Vašíček Emil, Gumárenská technologie 3, druhé vydání, učební texty SOŠ Otrokovice, 2011 Obr. 5: vlastní Obr. 6: Vašíček Emil, Gumárenská technologie 3, druhé vydání, učební texty SOŠ Otrokovice, 2011 Obr. 7: Vašíček Emil, Gumárenská technologie 3, druhé vydání, učební texty SOŠ Otrokovice, 2011 Obr. 8: Vulkanizační lisy. In: NILOS CS [online] [cit ]. Dostupné z: Obr. 9: Vulkanizační lisy. In: NILOS CS [online] [cit ]. Dostupné z:

16 Seznam obrázků: Obr. 10: Systémy spojení dopravních pásu Almaty. In: AllBiz [online] [cit ]. Dostupné z: Obr. 11: : Vašíček Emil, Gumárenská technologie 3, druhé vydání, učební texty SOŠ Otrokovice, 2011 Obr. 12: Systémy spojení dopravních pásu Ufa. In: AllBiz [online] [cit ]. Dostupné z: Obr. 13: FLEXCO - Jehlové a bezjehlové spoje. In: BETONSERVER [online] [cit ]. Dostupné z: AF/Jehlove_spoje.jpghttp://www.betonserver.cz/Katalogy/DvB- AF/Jehlove_spoje.jpg Obr. 14: Systémy spojení dopravních pásu Kiev. In: AllBiz [online] [cit ]. Dostupné z: Obr. 15: Mechanické spony a spojovače. In: VVV Most [online] [cit ]. Dostupné z: Obr. 16: FLEXCO - WEDLOK - těžký spoj. In: BETONSERVER [online] [cit ]. Dostupné z:

17 Seznam použité literatury: [1] Conveyor belt. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2013 [cit ]. Dostupné z: [2] Vašíček Emil, Ing.: Gumárenská technologie 3, druhé vydání, učební texty Střední odborná škola Otrokovice, 2011

18 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Spojování dopravních pásů Střední odborná škola Otrokovice www.zlinskedumy.cz Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Emil."

Podobné prezentace


Reklamy Google