Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Spojování dopravních pásů Střední odborná škola Otrokovice www.zlinskedumy.cz Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Emil.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Spojování dopravních pásů Střední odborná škola Otrokovice www.zlinskedumy.cz Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Emil."— Transkript prezentace:

1 Spojování dopravních pásů Střední odborná škola Otrokovice www.zlinskedumy.cz Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Emil Vašíček Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

2 Charakteristika DUM Název školy a adresaStřední odborná škola Otrokovice, tř. T. Bati 1266, 76502 Otrokovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0445 /6 AutorIng. Emil Vašíček Označení DUMVY_32_INOVACE_SOSOTR-Gu-GT/3-PV-6/6 Název DUMSpojování dopravních pásů Stupeň a typ vzděláváníStředoškolské vzdělávání Kód oboru RVP28-52-H/01 Obor vzděláváníGumař-plastikář Vyučovací předmětGumárenská technologie Druh učebního materiáluVýukový materiál Cílová skupinaŽák, 17 – 18 let Anotace Výukový materiál je určený k frontální výuce s doplňujícím výkladem vyučujícího; náplň: spojování dopravních pásů Vybavení, pomůckyDataprojektor Klíčová slovaDopravní pásy, spojky drátěné, spojky kovové, vulkanizace Datum24. 3. 2013

3 Spojování dopravních pásů Náplň výuky (obsah hodiny) Spojování dopravních pásů Vulkanizované spoje Lepené spoje Mechanické spoje drátěné spojky kovové spojky

4 Způsoby spojování Pro spojování gumotextilních dopravních pásů se používají tyto metody: Vulkanizace – má téměř stejnou pevnost jako vlastní pás Lepení – podobné vulkanizaci, ale bez přívodu tepla Mechanické spojení – méně pracné, ale i méně pevné Obr. 1: některé pásy bez spojů nelze vyrobit

5 Spojení vulkanizací Vulkanizace je z hlediska funkce nejvýhodnější, spoj má téměř stejné vlastnosti jako vlastní pás. Na spojování se používají speciální vulkanizační materiály (roztoky lepidel, cementů a dvousložkových lepidel). Spojování je vysoce specializovaná činnost. Obr. 2: spojení textilních vložek Stupňovité konce krycích vrstev, vložek a kaučuková výplň spojení pásu s více textilními vložkami. Obr. 3: provedení spoje

6 Pro spojení dopravního pásu s jednou ocelovou vložkou je jiný způsob úpravy konců Spojení vulkanizací Obr. 4: spojení ocelové kostry A1, A2, A3 – různé úpravy lanek B – schéma spojení Obr. 5: provedení spoje Každý drát kostry se napojuje v jiném místě

7 Vulkanizace spojů Při spojování ve firmě se používají vulkanizační lisy etážové zobákové Obr. 7: Zobákový lis Obr. 6: jednoetážový vulkanizační lis s vyhnutými sloupky

8 Vulkanizace spojů V terénu se používají přenosná elektricky vytápěná vulkanizační zařízení Obr. 8: lehčí typ přenosného vulkanizačního zařízení

9 Spojení lepením Lepení je podobné vulkanizaci (úprava spojovaných konců), probíhá ale bez přívodu tepla pomocí různých lepicích přípravků (vulkanizace za studena). Obr. 9: lepicí roztoky pro spojování dopravních pásů firmy NILOS CS

10 Mechanické spojení Ke spojování se používají spony drátěné (ocelové háčky) spojovací elementy z ocelového plechu (sponky) Spojky se zasouvají hřebenovitě do sebe a spojí se ocelovou tyčí Mechanické spojení méně pracné a rychlejší spoj ale dosahuje jen 30 % (háčky) až 70 % (ploché spojky) pevnosti pásu Obr. 10: spojovací háčky Obr. 11: způsob spojení

11 Ocelové sponky Spojení tvoří řada destičkových spojek připevněných speciálními nýty. Spoj je určen zejména pro nasazení u těžkých dopravních pásů. Obr. 1: izopren Obr. 12: spojovací háčky Obr. 13: spojovací háčky

12 Spojování Dodávkami spojovacích elementů se zabývá řada firem. Známá je např. značka Alligator. Obr. 15: sortiment firmy VVV Most Obr. 14: spojky Alligator

13 Těžké a široké pásy Pro vysokopevnosntí dopravní pásy šíře nad 1400 mm a tloušťky až 40 mm je určen spoj WEDLOK ze sešroubovaných pevných spojek. Obr. 16: spoj WEDLOK

14 Kontrolní otázky: 1.Jak lze spojovat dopravní pásy? 2.Jak se upravují okraje spojovaných vložek? 3.Čím se liší spojování vulkanizací od spojování lepením? 4.Jaké jsou výhody a nevýhody mechanických spojek? 1.Jak lze spojovat dopravní pásy? 2.Jak se upravují okraje spojovaných vložek? 3.Čím se liší spojování vulkanizací od spojování lepením? 4.Jaké jsou výhody a nevýhody mechanických spojek?

15 Seznam obrázků: Obr. 1: Dopravní pásy hladké. In: AMG-Karel Pícha [online]. 2012 [cit. 2014-01-08]. Dostupné z: http://www.amgpicha.cz/dopravni-pasy/hladke/http://www.amgpicha.cz/dopravni-pasy/hladke/ Obr. 2: Vašíček Emil, Gumárenská technologie 3, druhé vydání, učební texty SOŠ Otrokovice, 2011 Obr. 3: vlastní Obr. 4: Vašíček Emil, Gumárenská technologie 3, druhé vydání, učební texty SOŠ Otrokovice, 2011 Obr. 5: vlastní Obr. 6: Vašíček Emil, Gumárenská technologie 3, druhé vydání, učební texty SOŠ Otrokovice, 2011 Obr. 7: Vašíček Emil, Gumárenská technologie 3, druhé vydání, učební texty SOŠ Otrokovice, 2011 Obr. 8: Vulkanizační lisy. In: NILOS CS [online]. 2008 [cit. 2014-01-08]. Dostupné z: http://nilos.vmoste.cz/grap/vulkanizacni_lis2_v.jpg http://nilos.vmoste.cz/grap/vulkanizacni_lis2_v.jpg Obr. 9: Vulkanizační lisy. In: NILOS CS [online]. 2008 [cit. 2014-01-08]. Dostupné z: http://nilos.vmoste.cz/grap/lepici_roztoky_v.jpg http://nilos.vmoste.cz/grap/lepici_roztoky_v.jpg

16 Seznam obrázků: Obr. 10: Systémy spojení dopravních pásu Almaty. In: AllBiz [online]. 2013 [cit. 2014-01- 08]. Dostupné z: http://almaty.all.biz/cs/systemy-spojeni-dopravnich-pasu-g181050http://almaty.all.biz/cs/systemy-spojeni-dopravnich-pasu-g181050 Obr. 11: : Vašíček Emil, Gumárenská technologie 3, druhé vydání, učební texty SOŠ Otrokovice, 2011 Obr. 12: Systémy spojení dopravních pásu Ufa. In: AllBiz [online]. 2013 [cit. 2014-01-08]. Dostupné z: http://ufa.all.biz/cs/systemy-spojeni-dopravnich-pasu-g49565#show0http://ufa.all.biz/cs/systemy-spojeni-dopravnich-pasu-g49565#show0 Obr. 13: FLEXCO - Jehlové a bezjehlové spoje. In: BETONSERVER [online]. 2005 [cit. 2014-01-08]. Dostupné z: http://www.betonserver.cz/Katalogy/DvB- AF/Jehlove_spoje.jpghttp://www.betonserver.cz/Katalogy/DvB- AF/Jehlove_spoje.jpg Obr. 14: Systémy spojení dopravních pásu Kiev. In: AllBiz [online]. 2013 [cit. 2014-01-08]. Dostupné z: http://kiev.all.biz/cs/systemy-spojeni-dopravnich-pasu-g499614#show0http://kiev.all.biz/cs/systemy-spojeni-dopravnich-pasu-g499614#show0 Obr. 15: Mechanické spony a spojovače. In: VVV Most [online]. 2013 [cit. 2014-01-08]. Dostupné z: http://www.vvvmost.cz/mechanicke-spony-a-spojovace/http://www.vvvmost.cz/mechanicke-spony-a-spojovace/ Obr. 16: FLEXCO - WEDLOK - těžký spoj. In: BETONSERVER [online]. 2005 [cit. 2014-01- 08]. Dostupné z: http://www.betonserver.cz/Katalogy/DvB-AF/WEDLOK.jpghttp://www.betonserver.cz/Katalogy/DvB-AF/WEDLOK.jpg

17 Seznam použité literatury: [1] Conveyor belt. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2013 [cit. 2013-03-24]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Conveyor_belt http://en.wikipedia.org/wiki/Conveyor_belt [2] Vašíček Emil, Ing.: Gumárenská technologie 3, druhé vydání, učební texty Střední odborná škola Otrokovice, 2011

18 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Spojování dopravních pásů Střední odborná škola Otrokovice www.zlinskedumy.cz Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Emil."

Podobné prezentace


Reklamy Google