Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_Zel.3.10 Lilek jedlý Vytvořeno: Ověřeno: Třída:MZ3 Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_Zel.3.10 Lilek jedlý Vytvořeno: Ověřeno: Třída:MZ3

2 Polní pěstování zeleniny Vzdělávací oblast : Odborné vzdělávání Předmět: Polní pěstování zeleniny Ročník: 3 Autor: Tůmová Jana Časový rozsah: 1 vyučovací hodina Pomůcky: Dataprojektor, notebook s připojením na internet Klíčová slova: Zelenina, Anotace: Materiál je určen pro výuku předmětu zelinářství. Vzdělávací oblast : Odborné vzdělávání Předmět: Polní pěstování zeleniny Ročník: 3 Autor: Tůmová Jana Časový rozsah: 1 vyučovací hodina Pomůcky: Dataprojektor, notebook s připojením na internet Klíčová slova: Zelenina, Anotace: Materiál je určen pro výuku předmětu zelinářství.

3 Lilek jedlý – baklažán Solanum melongena Lilek jedlý – baklažán Solanum melongena  ve své domovině patří k víceletým rostlinám  v našich podmínkách se pěstuje jako jednoletý  keříčkovitá, rozvětvená rostlina  listy podlouhlé, tuhé, chloupkaté do fialova zbarvené  plod převislá bobule, různé velikosti a barvy, nejčastěji fialová s nazelenalou dužninou  semena světle hnědá

4 Nároky na prostředí  půdy lehké, vzdušné, záhřevné, nejlépe hlinité, hlinitopísčité, s vysokým obsahem humusu  půdní reakce neutrální  náročný na dostatek vodních srážek  u nás se pěstuje v nejteplejších chráněných oblastech  zařazujeme do první trati

5 Pěstování  z předpěstované sadby – při raném polním pěstování  osivo vyséváme koncem února do truhlíků  vzešlé rostliny rozsazujeme do teplého pařeniště  výsadby po 15.květnu, případně začátkem června  spon 0,6 x 0,4m, po dvou rostlinách

6 Ošetřování v době růstu  půdu udržujeme v nezapleveleném stavu plečkováním  podle potřeby zavlažujeme  podle stavu porostu necháváme na rostlinách čtyři až sedm plodů  provádíme ochranu proti chorobám a škůdcům

7 Sklizeň  začíná v druhé polovině srpna, trvá do prvních mrazů  v tržní zralosti, když dosáhly typického tvaru, velikosti, barvy a lesku, charakteristického pro danou odrůdu  plody odřezáváme ostrým nožem

8 Opakování ve své domovině víceleté rostlina, u nás jednoletá rozvětvená rostlina s jednoduchými, pevnými nafialovělými listy plodem bobule, různý tvar, velikost půdy lehké, vzdušné, záhřevné, zařazujeme do 1. trati neutrální půdní reakce, dostatek vodních srážek pěstujeme z předpěstované sadby plody odřezáváme ostrým nožem, v tržní zralosti

9 Použité zdroje MELICHAR, Miroslav. JOSEF POKORNÝ. Zelinářství. Praha: Statní zemědělské nakladatelství, Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání ve všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (foto, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google