Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Inteligence a výběr partnera: inteligentní muži jsou vždy přitažlivější Mark D. Porokosch, Richard G. Coss, Joanna E. Scheib, Shelly A. Blozis.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Inteligence a výběr partnera: inteligentní muži jsou vždy přitažlivější Mark D. Porokosch, Richard G. Coss, Joanna E. Scheib, Shelly A. Blozis."— Transkript prezentace:

1 Inteligence a výběr partnera: inteligentní muži jsou vždy přitažlivější Mark D. Porokosch, Richard G. Coss, Joanna E. Scheib, Shelly A. Blozis

2 Preference se u žen mění se závazností vztahu a během menstruačního cyklu  Dlouhodobé vztahy  Krátkodobé vztahy Teorie a hypotézy  Obecně přijímané tvrzení Vyšší inteligence- lepší uplatnění

3  Hlavní otázky výzkumu Zda a jak ženy preferují inteligenci z hlediska dlouhodobého a krátkodobého vztahu? Též během menstuačního cyklu. Zda a jak ovlivňuje výběr partnera kreativita? Zda se liší objektivní a zjevná inteligence, a jaký to má vliv při Výběru partnera.

4  Metody 104 žen, vysokoškolské studentky v průměrném věku 19,4 roku 15 mužů, vysokoškolských studentů v průměrném věku 19,2 roku 5 různých úkolů

5  Výsledky Inteligence - subjektivní hodnocení U dlouhodobých vztahů vysvětluje 8,1% celkové variance U krátkodobých vztahů pouze 0,5% - objektivní míry WAIS III vocabulary subtest U dlouhodobých i krátkodobých vztahů vysvětluje přibližně stejné procento variance (3,4% a 3,2%) méně citlivé na časový kontext vztahu Ženský odhad mužské inteligence odpovídá aktuální inteligenci Kreativita Více kreativní muži jsou preferováni pro dlouhodobé vztahy Zahrnuje více aspektů inteligence Hraje důležitější roly než verbální inteligence

6 Ženský odhad mužské „kvality“ zahrnuje komplex dostupných souvislostí, ve kterém verbální inteligence a kreativita hrají důležitou roli. Nebyla však potvrzena koncepce riskování

7 DĚKUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "Inteligence a výběr partnera: inteligentní muži jsou vždy přitažlivější Mark D. Porokosch, Richard G. Coss, Joanna E. Scheib, Shelly A. Blozis."

Podobné prezentace


Reklamy Google