Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno:10. 9. 2012 Ročník (obor)3., 7. 79-41-K/81 – Gymnázium 79-41-K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno:10. 9. 2012 Ročník (obor)3., 7. 79-41-K/81 – Gymnázium 79-41-K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova."— Transkript prezentace:

1 Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova PředmětSpolečenskovědní seminář Anotace:Prezentace Azyl seznamuje se základy azylové politiky ČR, na konkrétním příkladu studenti prodiskutují klady a zápory této politiky. Šablona Číslo materiálu III/2-16 III/ Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/

2 Azyl

3 Azylová procedura v ČR f28e/PINF_Azyl.pdf

4 Žadatelé o azyl Přijímací středisko – povinnost tam být, podává se žádost o azyl Pobytové středisko – nemusí zde žít, do doby než je udělen azyl Mapa středisek v ČR: Žadatelé o azyl mají bezplatně právo na tlumočníka, zdravotní péči, ubytování, stravu a kapesné

5 Azylant = komu je azyl udělen stejná práva a povinnosti jako občan ČR – kromě branné povinnosti a volebního práva Po 5 letech i dříve může zažádat o občanství

6 Uprchlický tábor v Červené/Černé Lhotě? Rozdělte se do dvou skupin (Červená Lhota, Černá Lhota). Jste radní, máte rozhodnout o výstavbě nového pobytového střediska. 1.Ve skupině si vyberte nezávislého pozorovatele. 2.Zvažte následující argumenty (další, které vás napadají) a dojděte v diskusi k jednotnému stanovisku – povolíte ve vaší obci středisko pro žadatele o azyl?

7 Argumenty výstavba tábora nutná někde v ČR uprchlický tábor znamená plynofikace města pracovní místa právo na azyl zakotveno v Listině základních práv a svobod polovina obyvatel je proti – strach z kriminality, statistikami nepodložen

8 3.Vysvětlete rozhodnutí zastupitelstva vaší obce veřejnosti. 4.Pozorovatel shrne předchozí skupinovou diskusi Jaké byly rozhodující argumenty? Rozhodovaly emoce, autorita, tlak obyvatel nebo racionální důvody? 5. Došly obě skupiny ke stejným závěrům? Proč ano/ne? Lišily se nejdůležitější argumenty?

9 Zdroje Uprchlíkem v Česku. Azylová politika, žadatelé o azyl, děti jako uprchlíci… Člověk v tísni. 9f28e/PINF_Azyl.pdf Interkulturní vzdělávání. Příručka nejen pro středoškolské pedagogy. Projekt Varianty. Člověk v tísni, Úřad vysokého komisaře OSN pro uprchlíky Správa uprchlických zařízení Ministerstva vnitra


Stáhnout ppt "Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno:10. 9. 2012 Ročník (obor)3., 7. 79-41-K/81 – Gymnázium 79-41-K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova."

Podobné prezentace


Reklamy Google