Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Elektronické knihy a časopisy v nabídce významných vydavatelů a agregátorů Filip Vojtášek Albertina icome Praha.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Elektronické knihy a časopisy v nabídce významných vydavatelů a agregátorů Filip Vojtášek Albertina icome Praha."— Transkript prezentace:

1 Elektronické knihy a časopisy v nabídce významných vydavatelů a agregátorů Filip Vojtášek filip.vojtasek@aip.cz Albertina icome Praha

2 Program  Proč e-knihy a e-časopisy?  Vlastnosti e-knih a e-časopisů  Forma přístupu  Stanovení ceny  Nabídka e-knih a e-časopisů  Ukázky prohlížení a vyhledávání

3 Obliba e-knih a e-časopisů roste vzhledem k tomu, že...  … jde o plné texty bez embarga  … je možné si vybrat tituly podle svého uvážení  … je možné se seznámit se předem s tituly (prohlížení obsahu, ukázkové číslo)

4

5 Vlastnosti e-knih  Přístup z celé lokální sítě  Přístup 24 hodin denně  Neomezený počet exemplářů  Žádná administrativa  Vyhledávání  Pomůcky (vkládání poznámek, označení textu, výkladový slovník)  Omezení tisku a kopírování (ochrana autorských práv)

6 Vlastnosti e-časopisů  Přístup z celé lokální sítě  Přístup 24 hodin denně  Neomezený počet exemplářů  Žádná administrativa  Vyhledávání  Přístup do archivu po dobu předplatného  Přístup do daného ročníku trvá i po ukončení předplatného  Cena stejná nebo nižší než u tištěné verze  K dispozici dříve než tištěná verze  Snadný tisk a kopírování (PDF)  Alerts  Propojení bibliografický záznam  plný text

7 Forma přístupu do e-knih  Předplatné  online přístup po omezenou dobu  Nákup  trvalý přístup (online/offline, příp. rok online, poté offline)

8 Forma přístupu do e-časopisů  Předplatné  online přístup po omezenou dobu (agregátoři)  Nákup  perpetual access = trvalý přístup do příslušného ročníku (vydavatelé)

9 Stanovení ceny  Na rozdíl od „klasických“ databází OBVYKLE nehraje roli počet „relevantních uživatelů“ nebo maximální počet „současně pracujících uživatelů“  Počet institucí (konsorcium)  Množstevní sleva (předplatné nebo nákup více titulů)

10 Zkušební přístup  Standardní nabídka vydavatelů (resp. AiP)  Obvykle není třeba hesla - rozpoznávání IP adres  Vzorek e-knih nebo jednotlivá čísla e-časopisů

11 Kluwer  E-knihy:  780 titulů  biologie, medicína, chemie, výpočetní technika, životní prostředí, fyzika, společenské vědy  trvalý nákup jednotlivých titulů  sleva při nákupu 25 a více titulů  referenční díla (fyzika, matematika a ekologie)  Seznam na požádání  E-časopisy:  720 titulů  společenské a přírodní vědy, medicína  journals.kluweronline.com

12 Taylor and Francis  E-knihy:  4000 titulů  společenské, humanitní a přírodní vědy, medicína, technika  předplatné kolekce 50, 100 a 150 titulů  vyhledávací systém usnadňuje identifikaci relevantních titulů  možnost vytvoření individuálních účtů (tj. zpřístupnění vlastních kopií pro každého uživatele)  www.ebookstore.tandf.co.uk  E-časopisy:  910 titulů  společenské a přírodní vědy, medicína  vyhledávání  www.tandf.co.uk/journals

13 Gale  E-knihy:  170 titulů  společenské a humanitní vědy, medicína  trvalý nákup jednotlivých titulů  možnost lokální archivní kopie  křížové vyhledávání  www.gale.com/eBooks  E-časopisy:  4500 titulů  společenské, humanitní a přírodní vědy, technika  určitý minimální počet titulů  www.gale.com

14 Oxford University Press  E-knihy:  Oxford Scholarship Online (750 titulů - kolekce politologie, ekonomie, teologie a filozofie)  předplatné OSO nebo dílčích kolekcí  tematické nebo jazykové slovníky a encyklopedie (Oxford Reference Online, Grove Music Online, Grove Art Online, Oxford English Dictionary)  www.oup.com  E-časopisy:  170 titulů  společenské a humanitní vědy, medicína  vyhledávání  www.oupjournals.org

15 Cambridge University Press  E-časopisy:  180 titulů  společenské a humanitní vědy  us.cambridge.org/journals

16 Wiley  E-knihy:  570 titulů  tematické kolekce (chemie, elektrotechnika, medicína, matematika)  předplatné  Reference Works (medicína, přírodní vědy, IT - trvalý nákup)  www3.interscience.wiley.com  E-časopisy:  470 titulů  medicína, přírodní vědy, IT  www3.interscience.wiley.com

17 CRC Press  E-knihy:  stovky titulů  tematické kolekce průběžně aktualizované (chemie, ekologie, matematika, potravinářství apod.)  předplatné  www.crcpress.com

18 ebrary  E-knihy:  celkem 20 tisíc titulů  tematické kolekce (společenské, humanitní a přírodní vědy, informatika, medicína) - tisíce titulů  předplatné (cena podle počtu studentů)  velmi výhodná cena v přepočtu na jeden titul  vydavatelé: Cambridge University Press, Elsevier, Emerald, Harvard University Press, Wiley, Kluwer, McGraw-Hill, Taylor and Francis, Springer aj.  ebrary.com/libraries/dbcollections.jsp

19 ProQuest  E-knihy:  Safari Tech Books (1700 titulů - výpočetní technika)  předplatné (možnost výměny titulu po měsíci)  www.proquest.com  E-časopisy:  celkem stovky titulů  tematické kolekce (ProQuest Social Sciences Journals, ProQuest Science Journals, ProQuest Education Journals atd.) - 100 až 400 titulů  katalog.aip.cz

20 Ovid  E-knihy:  220 titulů  medicína  předplatné jednotlivých titulů nebo kolekcí  www.ovid.com  E-časopisy:  950 titulů  medicína  předplatné jednotlivých titulů nebo kolekcí  www.ovid.com

21 Knovel  E-knihy:  celkem stovky titulů  tematické kolekce (přírodní vědy, technika, materiály) - desítky titulů  předplatné  vydavatelé: Elsevier, Emerald, Wiley, Kluwer, McGraw-Hill, Royal Society of Chemistry aj.)  www.knovel.com

22 Nezapomeňte, že...  … Vám můžeme nabídnout:  tisíce e-knih (nákup jednotlivých titulů nebo předplatné kolekcí)  tisíce e-časopisů (nákup nebo předplatné jednotlivých titulů či kolekcí)  … jsme připraveni Vám pomoci sestavit kolekci e-knih a e-časopisů šitou na míru  … si můžete sami vyzkoušet vybrané tituly

23 Kontakt: Filip Vojtášek Albertina icome Praha Tel.: 222 231 212 E-mail: filip.vojtasek@aip.cz


Stáhnout ppt "Elektronické knihy a časopisy v nabídce významných vydavatelů a agregátorů Filip Vojtášek Albertina icome Praha."

Podobné prezentace


Reklamy Google