Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova Autor: Mgr. Jana Štrbová 4.1 Pravěk.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova Autor: Mgr. Jana Štrbová 4.1 Pravěk."— Transkript prezentace:

1

2 Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova Autor: Mgr. Jana Štrbová 4.1 Pravěk a starověk Hluboká nad Vltavou Trois-Fréres

3 Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova vznik a počáteční vývoj hudby je zahalen tajemstvím archeologické nálezy: kostěné píšťaly chřestidla jeskynní malby hudební luk archeologické nálezy: kostěné píšťaly chřestidla jeskynní malby hudební luk lze předpokládat, že vznik hudby probíhal současně s rozvojem lidského druhu a s rozvojem řeči lze předpokládat, že vznik hudby probíhal současně s rozvojem lidského druhu a s rozvojem řeči 4.2 Co už víš? jeskyně Trois-Fréres, Francie hudba byla v pravěku spojena s tancem měla magickou funkci (byla součástí rituálů, které měly zajistit dobrý lov, uzdravení, ochranu) hudba byla v pravěku spojena s tancem měla magickou funkci (byla součástí rituálů, které měly zajistit dobrý lov, uzdravení, ochranu) hudební památky hudba původních obyvatel Amazonie, Austrálie a Nové Guineje

4 Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 4.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? egyptská hudba Mezopotámie starověké civilizace řecká hudba vodní varhany aulos kithara lyra Seikilova píseň Orfeus Egypt

5 4.4 Co si řekneme nového? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova zásadní význam pro evropskou hudbu měla: hudba měla v Řecku významné postavení: jejím úkolem bylo vychovávat, umravňovat a formovat člověka sborový a sólový zpěv pěvci (aiódové) přednášeli písně o hrdinských činech doprovázeli se na kitharu, lyru nebo aulos soutěžili na olympijských hrách!!! básně se zpívaly za doprovodu lyry básnířka Sapfó z ostrova Lesbos hra na nástroje Pythagoras položil základy hudební teorie. Čína, Japonsko, Malajsie, Indie, Arábie a Persie - vysoká úroveň hudebního umění Egypt, Mezopotámie, Sýrie a Palestina – význam pro evropskou hudbu ve školách se učila músiké zpěv a hra na nástroj řecká hudba

6 4.5 Procvičení a příklady Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova nejstarší hudební památka: století př. n. l.

7 harfa 4.6 Něco navíc pro šikovné Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova aulos hymnus pro boha Ra a Osirise Hudební nástroje lyra kithara vodní varhany

8 4.7 CLIL Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Music The Seikilos epitaph is the oldest example of a complete musical composition, including musical notation in the world. The song was found engraved on a tombstone, near Aydin, Turkey (not far from Ephesus). Music in ancient Greece

9 4.8 Test znalostí Správné odpovědi: 1.d 2.a 3.b 4.b Test na známku Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova

10 4.9 Použité zdroje, citace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova (slide č.1, Trois-Féres) (slide č.6, lyra) (slide č.6, kithara) (slideč č.6, aulos) (slide č.6, harfa) (slide č.6, vodní varhany) (slide č.1, vývoj hudebníka) (slide č.2, kostěná píšťala) (slide č.5, Seikilova píseň – stéla) (slide č. 5, Seikilova píseň) (slide č.6, Seikilova píseň – nástroje) (slide č.6, aulos) (slide č.2, tanečníci) (slide č.6, Hymnus pro boha Ra a Osirise) (slide č.3, egyptští hudebníci) (slide č.3, Orfeus) (slide č.4, Sapfó) (slide č.7) (slide č.2, audio pravěká hudba) (slide č.2) (slide č.1, Trois-Féres) (slide č.6, lyra) (slide č.6, kithara) (slideč č.6, aulos) (slide č.6, harfa) (slide č.6, vodní varhany) (slide č.1, vývoj hudebníka) (slide č.2, kostěná píšťala) (slide č.5, Seikilova píseň – stéla) (slide č. 5, Seikilova píseň) (slide č.6, Seikilova píseň – nástroje) (slide č.6, aulos) (slide č.2, tanečníci) (slide č.6, Hymnus pro boha Ra a Osirise) (slide č.3, egyptští hudebníci) (slide č.3, Orfeus) (slide č.4, Sapfó) (slide č.7) (slide č.2, audio pravěká hudba) (slide č.2)

11 Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 4.10 Anotace AutorMgr. Jana Štrbová Období01 – 06/2013 Ročník8. ročník Klíčová slovaVznik hudby, starověké civilizace, hudba řecká, harfa, lyra, kithara, aulos, vodní varhany, Seikilova píseň AnotacePrezentace popisující vývoj hudby od jejího vzniku do období starověku.


Stáhnout ppt "Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova Autor: Mgr. Jana Štrbová 4.1 Pravěk."

Podobné prezentace


Reklamy Google