Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_Te.1.04 Charakteristika dnešního stravování Vytvořeno: Ověřeno: Třída:PE1

2 Charakteristika dnešního stravování Vzdělávací oblast:Odborné předměty Předmět:Technologie Ročník:1. Autor:Yvona Baboráková Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:notebook projektor Klíčová slova:stravování, nedostatečný a nadměrný konzum, rychlé občerstvení Anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s některými zajímavostmi dnešního stravování.

3 Zajímavosti o stravování Podle statistického průzkumu se alespoň několikrát týdně vaří v devíti z deseti českých domácností. Alespoň několikrát do měsíce se stravuje v restauracích 3/4 obyvatel, ale každý pátý respondent uvedl, že on a jeho rodina v restauracích nejedí vůbec. Pět procent Čechů nesnídá, stejný počet neobědvá. Ráno a večer jí většina občanů doma, oběd jedí čtyři z 10 Čechů doma, stejná část z nich v zaměstnání.

4 Charakteristika dnešního stravování Nadměrný obsah energie ve stravě. Nadměrný konsum tuku (cholesterolu) - z vajec, sádla, másla, mléčných výrobků a masa, cukru (pečivo a čokoláda), alkoholu (vysoká spotřeba piva, vína a lihovin). Nedostatečný konsum vitamínu C (nízká spotřeba ovoce a zeleniny). Nedostatečný obsah vlákniny, který je dán nízkou spotřebou ovoce, zeleniny, luštěnin a cereálií.

5 Dnešní stravování Charakteristickým rysem jsou podniky pro rychlé a levné občerstvení (fast foods). Jsou oblíbené především mezi mladými lidmi. Vyznačují se poměrně úzkým sortimentem. Pokrmy jsou poměrně tučné, chuťově velmi výrazné s vyšším obsahem soli nebo cukru.

6 Obecné zásady– zdravé stravovací návyky snížit požívání tuků, zejména živočišných více požívat rostlinné oleje bez tepelné úpravy (např. jako zálivky na saláty) zvýšit konzumaci zeleniny, pokud je to možné tak v syrovém a neupraveném stavu méně požívat tmavá masa, zvýšit konzumaci ryb a rybích výrobků

7 Obecné zásady– zdravé stravovací návyky častěji zařazovat do jídelního lístku mléčné výrobky se sníženým podílem tuku méně požívat bílé pečivo, ve zvýšené míře podávat celozrnné výrobky omezit požívání vajec a vnitřností pokrmy méně solit, totéž platí o používání cukru moučníky nahrazovat ovocem

8 Kontrolní otázky 1.Charakterizujte stručně dnešní stravování. 2.Vyjmenujte některé zdroje cholesterolu druhy pečiva.

9 Správné odpovědi 1.Nadměrná konzumace tuků a malá konzumace vitamínů a vlákniny. 2.Vejce, sádlo, máslo, mléčné výrobky a maso.

10 Použité zdroje pruzkumy/stravovani-lidi-v-dn/ uncategorised/51-skolni-stravovani Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google