Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Žďár nad Sázavou., 21.-23.5.2012 SW vybavení ČD podporující jejich účast v IDS ČR XIX. seminář Integrované dopravní systémy Roman Daněk, RPPI s.r.o. David.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Žďár nad Sázavou., 21.-23.5.2012 SW vybavení ČD podporující jejich účast v IDS ČR XIX. seminář Integrované dopravní systémy Roman Daněk, RPPI s.r.o. David."— Transkript prezentace:

1 Žďár nad Sázavou., SW vybavení ČD podporující jejich účast v IDS ČR XIX. seminář Integrované dopravní systémy Roman Daněk, RPPI s.r.o. David Švingr, CHAPS s.r.o.

2 2 SW vybavení pro podporu ČD v IDS Otevřená řešení, kvalitní data, rozhranní, výměna … I.1 Úvod - podpora ČD, a.s. k SW vybavení

3 3 Čárový kód = prostředek pro automatizovanou identifikaci a sběr dat, celkem existuje cca 200 standardů, příklady nejpoužívanějších kódů: -Code 2/5, -EAN, -Code 11, -UPC…… v současnosti rozšířeno používání tzv. QR kódu, II.1 Úvod k problematice čárových kódů

4 4 II.2 Potřeba zavedení 2D kódů u ČD, a.s. Požadavky a potřeby: Příprava na „plně elektronickou“ jízdenku, Potřeba využití „DIGITALLY SIGNED TICKET“, Potřeba zanesení informací z jízdenky (cestující, výchozí – cílová stanice, platnost jízdenky,…), Použití standardu užívaného u jiných dopravců – vzájemné uznávání v mezinárodní dopravě, Bezpečnost použití - zabránění editace údajů ze strany cestujícího. zavedení tzv. „Aztéckého“ kódu

5 5 II.3 Přehled norem, referenční řešení Přehled norem pro oblast železniční osobní dopravy: UIC CODE International Rail Ticket for Home Printing (05/2007), UIC CODE Data exchange for ticket check and after sales operations with electronic information (08/2011)., ERA TAP TSI: ANNEX B. 7 INTERNATIONAL RAIL TICKET FOR HOME PRINTING (05/2011). Vybrané zkušenosti s užitím „Aztec code“:

6 6 II.4 Využití „Aztec code“ u ČD, a.s. Zaměřovací pole Hlavička (základní identifikační údaje verze SW,) Kontrolní kódy Data z jízdenky - „ve spirále“ od středu proti směru: data z jízdenky nástupní, výstupní stanice, cena, třída, platnost, směrování… + transakční kód). maximální velikost 50x50 mm

7 7 II.5 Princip tvorby „Aztec code“ při tisku

8 8 II.6 Princip čtení kódu při validaci

9 9 II.7 Využití „Aztec code“ u ČD, a.s. Aktuální stav, další vývoj: K zahájen tisk „Aztec code“ na vnitrostátní jízdní doklady z eShop, Pro tisk využity nové termotiskárny (UNIPOK), Validace jízdenek zařízeními POP, K použití u mezinárodních jízdních dokladů + rutinní výměna s DB, Předpokládané rozšíření s dalšími dopravci od r (např. ZSSK, ÖBB a další).

10 10 II.8 Ukázky použití na jízdenkách ČD

11 11 II.9 Závěr – využití ve veřejné dopravě ČR Existence standardu - řešení použitelné pro veřejnou dopravu zajišťující, Používání „Aztec code“ v železniční a letecké dopravě v zahraničí, Možnosti uplatnění standardu v rozvojových záměrech objednatelů a dopravců, Možnost využití „know-how“ (ČD, CHAPS s.r.o., ODP Software s.r.o).

12 12 Děkuji za pozornost……

13 13 III. Provozní řízení - využití zkušeností z komunikace a výměny dat mezi dispečinky ČD a IDS JMK Michal Sklenář, ČD GŘ O22


Stáhnout ppt "Žďár nad Sázavou., 21.-23.5.2012 SW vybavení ČD podporující jejich účast v IDS ČR XIX. seminář Integrované dopravní systémy Roman Daněk, RPPI s.r.o. David."

Podobné prezentace


Reklamy Google