Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B. Metro v Praze Metro tvoří v Praze základ sítě městské hromadné dopravy. Každý den přepraví více než milion cestujících.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B. Metro v Praze Metro tvoří v Praze základ sítě městské hromadné dopravy. Každý den přepraví více než milion cestujících."— Transkript prezentace:

1 Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B

2 Metro v Praze Metro tvoří v Praze základ sítě městské hromadné dopravy. Každý den přepraví více než milion cestujících. Je to jediná síť podzemní dráhy a zároveň jediná speciální železniční dráha v Česku. Provozovatelem dráhy i drážní dopravy na ní je Dopravní podnik hlavního města Prahy a. s. První úsek pražského metra byl otevřen 9. května 1974.MetroPrazeměstské hromadné dopravyČeskuProvozovatelem dráhydrážní dopravyDopravní podnik hlavního města Prahy1974 Metro má v současné době tři linky značené písmeny a barvami: A (zelená), B (žlutá) a C (červená). Dohromady měří jeho síť 54,7 km. Soupravy metra zastavují celkem v 54 stanicích, z nichž tři páry jsou přestupní. Linky podzemní dráhy na čtyřech místech procházejí pod řekou Vltavou.ABCkmstanicíchVltavou

3

4 Provoz Pražské metro zajišťuje dopravu od časného rána až do půlnoci. Stanice jsou navrženy na provoz s pětivozovými soupravami, které jsou nyní také na všechny tři linky nasazovány (poprvé na lince C ). Provozní rychlost v tunelech je 80 km/h, celková (tj. včetně stání ve stanicích) pak v roce 2004 dosahovala 34,6 km/h.C2004

5

6 Ochranný systém metra Součástí stavby metra jsou i zvláštní prostory, které měly sloužit jako kryt zejména v případě války a ohrožení. Různé slepé štoly a rozsáhlé provozní místnosti, kam je běžným cestujícím vstup zakázán, se měly změnit v zásobovací, bezpečnostní i zdravotnická centra a poskytovat po dobu 72 hodin nezbytné věci evakuovanému obyvatelstvu. U tratí stavěných po roce 1990 byl rozsah OSM výrazně omezen. Jako ochrana proti povodni kryty nebyly projektovány a jak ukázalo zatopení metra při povodni roku 2002, nemohly být v takovém případě účinné.1990OSM

7 Vandalismus První graffiti se začalo objevovat po roce 1989; souviselo to se změnou společenských podmínek po sametové revoluci. Po polovině 90. let začaly být mramorové obklady a některé další plochy opatřovány speciálním nátěrem, který může usnadnit čištění.1989sametové revolucimramorové Též i na soupravách metra se začaly vyskytovat různé obrazce a nápisy. Novější vlaky typů 81-71M a M1 sice již mají interiér navržený tak, aby byl snadněji omyvatelný a lépe odolával výtvorům graffiti, přesto i vozy těchto typů bývají často terčem writerů. Nejrozšířenější je však graffiti stále na nejstarších soupravách pražského vozového parku, MM Kromě graffiti je také problematický i vandalismus, demolování vybavení podzemní dráhy či znemožňování jejího plynulého fungování; náklady na opravu poškozených věcí dosahují desítek milionů korunvandalismus

8 Budoucnost Kromě rozšiřování existujících tras se plánuje výstavba nové linky D (označené modrou barvou), jež by měla být budována v letech ve směru Hlavní nádraží – Náměstí Míru – Otakarova – Pankrác – Písnice. V případě výluky Nuselského mostu by odvážela cestující z Jižního Města.linky D Nuselského mostu Už v 80. letech 20. století se uvažovalo o další trase E, která byla vzhledem k sovětské koncepci pražského metra plánovaná jako okružní. Na počátku 21. století se o ní opět nezávazně mluvilo v souvislosti s návrhy na pořádání olympiády. Nebyla však stanovena její trasa.sovětské koncepci21. stoletíolympiády

9

10 THE END


Stáhnout ppt "Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B. Metro v Praze Metro tvoří v Praze základ sítě městské hromadné dopravy. Každý den přepraví více než milion cestujících."

Podobné prezentace


Reklamy Google