Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Podnikatel Specifický typ osobnosti. Novější definice podnikatele osoba, která je schopna rozpoznat podnikatelskou příležitost, mobilizovat a využívat.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Podnikatel Specifický typ osobnosti. Novější definice podnikatele osoba, která je schopna rozpoznat podnikatelskou příležitost, mobilizovat a využívat."— Transkript prezentace:

1 Podnikatel Specifický typ osobnosti

2 Novější definice podnikatele osoba, která je schopna rozpoznat podnikatelskou příležitost, mobilizovat a využívat zdroje a prostředky k dosažení stanovených cílů a je ochotna podstupovat odpovídající riziko (nejen ztráty majetku, ale i pracovat za vysoké míry nejistoty).

3 Riziko Manažeři velkých firem mají tendence minimalizovat riziko vyžádáním si dalších informací nebo odložením rozhodnutí, dokud se nevyjasní některá fakta. Podnikatel dokáže v zajetí nejistoty a neurčitosti vystopovat jasnou příležitost. Podnikatel musí umět žít s nejistotou a musí se spokojit se životem obnášejícím jisté riziko.

4 Než vybuduje firmu V prvních stadiích podnikání musí být podnikatel k dispozici každý den. Je to jako lubrikant, který maže kolečka firmy v chodu. Musí mít ruce všude a lepí trhliny a díry po všech zaměstnancích.

5 Sebekázeň (i finanční) Podnikatel musí být vzorem chování pro všechny ve firmě. Jedním z podstatných neporozumění je nerozeznání zisku od cash-flow. Cash dělá lidem pocit bohatství. Zisk je však o něčem jiném!

6 Zřídka jsou podnikatelé géniové Zaměstnávají často lidi, kteří jsou sami více kompetentní než on v určitém oboru. Na druhé straně podnikatel má široký záběr schopností a ochoty angažovat se do čehokoliv, co může v budoucnu přinést úspěch. Sám obvykle umí vyrobit produkt.

7 Víra v sebe sama Totální víra ve vlastní podnikatelskou myšlenku. Naprosto nezbytná v okamžiku, kdy musí přesvědčit skeptiky (dělníky, manažery), aby šli do jeho podnikání. Podnikatel myslí jednoduše. Má obrovskou hodinovou kapacitu (nesrovnatelné se zaměstnanci).

8 Inovační schopnosti Podnikatelé jsou novátoři, kteří buď jsou schopni se pustit do neznáma nebo staré věci dělají novým způsobem. Jejich rys – tvořivost jim dovoluje vytesat nové niky, které jsou pro ostatní neviditelné.

9 Osobní uspokojení Nikdo není nadšený, když je mu řečeno kde, kdy a co má dělat. Podnikatel však může svůj čas rozvrhovat podle svého uvážení. Jejich práce je tvořivá, neopakovatelná a nelitují času pro podnikání, který my mohli například trávit s rodinou. Uspokojuje je pocit, že práci mohou dělat „podle svého“. Často velké firmy selžou proto, že se zapouzdří ve svém stereotypu a myslí si, že když jsou velké a jsou tu dlouho, tak to dělají správně. (Např. IBM měla v 90 tých letech krizi.)

10 Tvořit bohatství Popravdě řečeno, mnoho podnikatelů se nestane superbohatými. Ale někteří ano, a mnohem více je takových, kteří se stanou bohatými víc, než kdyby pracovali pro někoho jiného.

11 Faktory ovlivňují rozhodování stávající pracovní prostředí, situace v osobním životě, rodina, škola, vztah k riziku, věk, náhled společnosti na podnikání, vnější podmínky pro podnikání, podpůrný systém.

12 Elevator Pitch/speach – minutová prezentace ve výtahu co je moje myšlenka, jak jsem s tou myšlenkou daleko, jaké trhy existují pro uplatnění mé myšlenky, jaké výhody na těchto trzích mám, jaké výhody mám oproti konkurenci, jak hodlám získat peníze, kolik budu potřebovat celkem, kolik z toho budu potřebovat financovat externě a co za to nabízím investorovi, kdo je součástí mého týmu, jaký je potenciální zisk pro investora.


Stáhnout ppt "Podnikatel Specifický typ osobnosti. Novější definice podnikatele osoba, která je schopna rozpoznat podnikatelskou příležitost, mobilizovat a využívat."

Podobné prezentace


Reklamy Google