Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Informační systém pro řízení školy s distančním vzděláváním s Class Serverem Jiří Laciga CCA Group a.s.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Informační systém pro řízení školy s distančním vzděláváním s Class Serverem Jiří Laciga CCA Group a.s."— Transkript prezentace:

1 Informační systém pro řízení školy s distančním vzděláváním s Class Serverem Jiří Laciga CCA Group a.s. Jiri.Laciga@cca.cz www.cca.cz

2 Obsah O CCA Group a.s. I.Distanční vzdělávání: Revoluce? II.Překážky širokého užití IT ve vzdělávání III.Microsoft a Class Server IV.Funkcionalita řídícího systému přidruženého ke Class Serveru V.Škola Online verze 3

3 Založení společnosti v roce 1991 Sídlo společnosti: Škrétova 12, Praha, ČR Počet zaměstnanců: 105 Základní kapitál: CCA64 mil. Kč EPe23 mil. Kč CCA Benelux 31 tis. € O CCA Group a.s. Expert & Partner Engineering CCA Group a.s. Praha, Plzeň, Brno CCA Benelux S.A. CCA Group Bratislava

4 RAMSES Course Designer RAMSES Akademie RAMSES ERP, informační systém pro podniky Datové sklady RAMSES – vlastní manažerský systém pro rozhodování a řízení založený na technologii Oracle Webová řešení na platformě „Oracle Portal“ RAMSES řešení pro organizace státní správy Portál Miesto.sk, nejnavštěvovanější slovenský portál Vývoj software na zakázku a internetových aplikací SkolaOnLine: –Portál – pro základní a střední školy –Žákovská – informace pro rodiče na webu –Katedra – IS pro školy Produkty CCA

5 I. Distanční vzdělávání: Revoluce? Distanční vzdělávání: Změna významu pojmu „Distanční vzdělávání“ na vzdělávání s užitím IT Revoluce? Nebo pomalá evoluce? V technologiích revoluce, v postojích pomalá evoluce - zatím. Jsme připraveni?

6 I. Distanční vzdělávání: Revoluce? Situace – jak jsme připraveni: Motivace k užití IT ve vzdělávání: -podniky vedou, jsou pod tlakem konkurence -univerzitní sektor se rozvíjí -základní a střední školství spí (až na výjimky) Trh: - Podniková sféra: 10-12 tis. Kč/zaměstnance/rok = 20 mld v podnikové sféře -nekomerční sektor – trh tvoří fondy EU – mnoho projektů, které nebudou budovat jen klasickou školu. Technologie: -v podstatě vyřešena -v ČR chybí universální Learning Management Systém pro všechny druhy vzdělávacích institucí

7 II. Překážky širokého užití IT ve vzdělávání 1.Odpor učitelů a lektorů: -odpor ke změně -riziko vyšší kontroly, vyšší nároky na přesnost Heslo odporu: „Bez kontaktu studenta s lektorem to nejde“. Ano, ale jak velká část opravdu nejde. 2.Množství obsahu pro převod do e-learningové formy, v obecných znalostech je však již dost k dispozici. 3.Chybí metodické standardy a jednotné zvyklosti

8 Microsoft dává na trh „sklad“ výukových materiálů, pomůcku pro učitele a lektory s velmi jednoduchým řízením vzdělávacího procesu. Lze očekávat vyřešení některých základních otázek: 1.Nastolí standardy. 2.Usnadní převedení obsahu do e-learningové formy, neboť velké množství obsahu je již ve formátech Microsoftu. III. Microsoft a Class Server (CS)

9 Charakteristiky: 1.Globální přístup: nezajišťuje funkce lokálního charakteru 2.CS je především pomocníkem vlastních výukových činností 3.Plná kompatibilita s dalšími produkty Microsoftu (Exchange,…) 4.Neobsahuje běžné a většinou specifické evidence a administrativu škol a vzdělávacích institucí

10 Stručně, co umí Class Server: Využívat e-learningové materiály při výuce. Vytvářet testy a zpracovávat výsledky. Hodnotit práci studentů dle lokálních standardů. Vytvářet e-kurzy a úkoly. Přístup rodičům k výukovým materiálům. III. Microsoft a Class Server (CS)

11 Hlavní otázka: „Je Class Server řešením pro vzdělávací instituce?“ Odpověď: „Ano, ale ne úplným. Nutno doplnit celou řadu funkcí“ Které to jsou?

12 IV. Funkcionalita řídícího systému s CS Další potřebné/nutné agendy: Přihlašování, přijímací řízení, zápis žáků a studentů Evidence uchazečů/ žáků/ studentů Evidence učitelů / lektorů Výukové programy, předměty, kurzy, lekce, úkoly Skupiny studentů/ třídy a týmy Hodnocení Nástěnky – školní a skupinové Docházka Učebny, zdroje (učební pomůcky) Rozvrhy

13 IV. Funkcionalita řídícího systému s CS Požadavky na řídící systém: Dostupnost i slabším připojením Jazyková multifunkčnost Bezpečnost – ochrana osobních dat Možnost propojení on-line skupin, virtuálních tříd, týmů (konference) Unifikace dat pro výkaznictví a statistiky nadřízených složek

14 IV. Funkcionalita řídícího systému s CS Funkce a požadavky se liší podle druhu školy resp. vzdělávací instituce:  Základní školy  Střední školy  Soukromé (vysoké) školy komerční  Neziskové dotované školy  Podnikové externí školy  Podnikové externí vzdělávací instituce (školící firmy)  Virtuální vzdělávací instituce  Vyšší odborné školy

15 IV. Funkcionalita řídícího systému s CS Role, pro něž nutno rovněž modifikovat funkcionalitu a zajistit speciální přístupová práva:  Žáci a studenti  Učitelé a lektoři  Vedení školy, management  Zřizovatelé, majitelé, nadřízené instituce  Administrativní personál školy, personalisté a garanti vzdělání  Rodiče žáků a studentů

16 IV. Funkcionalita řídícího systému s CS Komerční modul musí zajistit:  Vybrat školné dle přijetí a zápisu  Přístupová práva do řídícího systému a k příslušnému obsahu  Prodej jednotlivých výukových jednotek (lekcí, kurzů)  Marketingovou komunikaci: -analýzu poptávky -nabídku nových kurzů a programů

17 V. Škola Online verze 3 Veřejnost AKADEMIE  nástěnka, web, noviny  přijímání a zpracování přihlášek  zápis  evidence lektorů a studentů  management zařízení  knihovna  rozvrhy  řízení speciálních akcí  řízení virtuální on-line výuky AKADEMIE  nástěnka, web, noviny  přijímání a zpracování přihlášek  zápis  evidence lektorů a studentů  management zařízení  knihovna  rozvrhy  řízení speciálních akcí  řízení virtuální on-line výuky KATEDRA  Nástěnka  agenda předmětů  agenda rozvrhů, včetně suplování  studijní plány  plány zkoušení  výsledky zkoušení a testů,…..  docházka  agenda učitelů  agenda studentů  agenda rodičů KATEDRA  Nástěnka  agenda předmětů  agenda rozvrhů, včetně suplování  studijní plány  plány zkoušení  výsledky zkoušení a testů,…..  docházka  agenda učitelů  agenda studentů  agenda rodičů Stránky pro veřejnost Rozcestník  Informace o výukových programech  Koncepce rozvoje školy  Články a komentáře  Informace o kvalifikacích školy  Volné e-kurzy Stránky pro veřejnost Rozcestník  Informace o výukových programech  Koncepce rozvoje školy  Články a komentáře  Informace o kvalifikacích školy  Volné e-kurzy ŽÁKOVSKÁ  Nástěnka  agenda předmětů  rozvrhy  studijní plány  plány zkoušení  výsledky zkoušení a testů,…..  docházka ŽÁKOVSKÁ  Nástěnka  agenda předmětů  rozvrhy  studijní plány  plány zkoušení  výsledky zkoušení a testů,…..  docházka KOMERČNÍ MODUL  Vybírání školného  Přístupová práva do řídícího systému a k příslušnému obsahu  Prodej jednotlivých výukových jednotek (lekcí, kurzů)  Marketingová komunikace  analýza poptávky  nabídka nových kurzů a programů (mailing) KOMERČNÍ MODUL  Vybírání školného  Přístupová práva do řídícího systému a k příslušnému obsahu  Prodej jednotlivých výukových jednotek (lekcí, kurzů)  Marketingová komunikace  analýza poptávky  nabídka nových kurzů a programů (mailing) Škola ONLINE verze 3 rodiče ředitelé učitelé žáci studenti zřizovatelé

18

19

20 AKADEMIE – část pro instituce Evidence a vyhodnocení výsledků Evidence a vyhodnocení výsledků Realizace a absolvování vzdělávacích akcí Realizace a absolvování vzdělávacích akcí Funkce zaměstnance Funkce zaměstnance Potřebné dovednosti Potřebné dovednosti Katalog školení a e-kurzů, intraweb, směrnice a pokyny, … E-learningové kurzy E-learningové kurzy Dodavatelé a nabídky externích kurzů a školení Dodavatelé a nabídky externích kurzů a školení Vlastní kurzy Vlastní kurzy Náklady a ceny Náklady a ceny AKADEMIE pokrývá klasické vzdělávání i e-learning Definice změny, plány kvalifikačního rozvoje zaměstnanců, firemní know-how, interní informace a směrnice Definice změny, plány kvalifikačního rozvoje zaměstnanců, firemní know-how, interní informace a směrnice V. Škola Online verze 3

21 Ke Katedře a Žákovské pro základní a střední školy se doplňují postupně moduly pro: –Neziskové organizace –Vyšší odborné a soukromé vysoké školy –Ostatní vzdělávací instituce Použitá technologie: Microsoft.NET (DotNet), SQL Server 2000 Termín: Podzim 2005 – první ucelená funkční část pro nasazení v praxi.


Stáhnout ppt "Informační systém pro řízení školy s distančním vzděláváním s Class Serverem Jiří Laciga CCA Group a.s."

Podobné prezentace


Reklamy Google