Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

STRATEGIE ROZVOJE HBF 2008 - 2012. VÝVOJ STRATEGIE HBF 1991 – 1997 vybudovat farmaceutický provoz, získat povolení k výrobě léčiv, přežít tuto etapu 1991.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "STRATEGIE ROZVOJE HBF 2008 - 2012. VÝVOJ STRATEGIE HBF 1991 – 1997 vybudovat farmaceutický provoz, získat povolení k výrobě léčiv, přežít tuto etapu 1991."— Transkript prezentace:

1 STRATEGIE ROZVOJE HBF 2008 - 2012

2 VÝVOJ STRATEGIE HBF 1991 – 1997 vybudovat farmaceutický provoz, získat povolení k výrobě léčiv, přežít tuto etapu 1991 – 1997 vybudovat farmaceutický provoz, získat povolení k výrobě léčiv, přežít tuto etapu 1997 - 2002 vstoupit na farmaceutický trh prostřednictvím FAS a etablovat se jako výrobce léčiv, nové portfolio topických HVLP 1997 - 2002 vstoupit na farmaceutický trh prostřednictvím FAS a etablovat se jako výrobce léčiv, nové portfolio topických HVLP 2003 – 2008 stát se velkým výrobcem topických forem (bez ohledu na ATC) 2003 – 2008 stát se velkým výrobcem topických forem (bez ohledu na ATC)

3 VÝVOJ STRATEGIE HBF II. 2004 – 2008 pozice č. 1 v dermatologii 2004 – 2008 pozice č. 1 v dermatologii 2005 – 2010 GP, DERM, GYN (Zentiva + původní přípravky) + síť lékáren 2005 – 2010 GP, DERM, GYN (Zentiva + původní přípravky) + síť lékáren 2007 – 2010 GP a PED, kompletní preskripční portfolio (moderní molekuly) 2007 – 2010 GP a PED, kompletní preskripční portfolio (moderní molekuly) 2008 – 2012 GP a PED + posílení tržního podílu v lékárnách /akvizice/ 2008 – 2012 GP a PED + posílení tržního podílu v lékárnách /akvizice/

4 POTŘEBA ZMĚNIT STRATEGII „Vzhledem ke změnám ve vlastnické struktuře mateřské společnosti je třeba pro následujících pět let předefinovat základní zadání pro stanovení vhodné strategie rozvoje.“

5 ZADÁNÍ PRO STRATEGII Naším vlastníkem je finanční investor, jehož podnikatelským cílem je zásadním způsobem zhodnotit vstupní investici a opětovným prodejem společnosti realizovat svůj profit. Toto zhodnocení musí proběhnout maximálně do pěti let

6 CESTA K NAPLNĚNÍ STRATEGICKÉHO ZADÁNÍ Výrazné zvýšení tržního podílu HBF na trzích CZ a SK (nové molekuly, akvizice). Výrazné zvýšení tržního podílu HBF na trzích CZ a SK (nové molekuly, akvizice). Využití vytvořených zdrojů (zkušenosti, portfolio, finance) k rozšíření činnosti společnosti na další trhy Využití vytvořených zdrojů (zkušenosti, portfolio, finance) k rozšíření činnosti společnosti na další trhy Nastavení procesů na maximální efektivitu Nastavení procesů na maximální efektivitu Odstranění potenciálních rizik, snižujících očekávaný výnos z prodeje Odstranění potenciálních rizik, snižujících očekávaný výnos z prodeje

7 Trh poskytuje příležitost Demografický vývoj – geriatrie Demografický vývoj – geriatrie Změna chování pacientů – prevence, samoléčení = OTC Změna chování pacientů – prevence, samoléčení = OTC Změna přístupu k terapii – růst moderních látek (léčebné trendy, vyšší účinnost, uživatelský komfort) a udržování osvědčených látek v terapii (bezpečnost, účinnost, ekonomika) Změna přístupu k terapii – růst moderních látek (léčebné trendy, vyšší účinnost, uživatelský komfort) a udržování osvědčených látek v terapii (bezpečnost, účinnost, ekonomika) => SLOŽENÍ PORTFOLIA

8 VYVÁŽENÉ PORTFOLIO 2008 - 2012 Setrvačníky – ACY, VAL, INF Setrvačníky – ACY, VAL, INF Rx – moderní molekuly Rx – moderní molekuly OTC - VNE, kombinace OTC - VNE, kombinace Doplňky stravy Doplňky stravy –Metabolika (LIPOVITAN…) –Imunostimulancia (Echinacea, bakter.lyzáty…) –Energetika (Ginkgo, Q10…) –Adaptogeny, geriatrika (Omega3, Q10, kys. listová…) –Preventiva (Vitamíny, minerály, –Hubnutí (kreatin, chrom…)

9 ROZVOJ FORMOU AKVIZICÍ 2009 -2010 Menší tržní segmenty jsou rozdrobené Menší tržní segmenty jsou rozdrobené –bylinné čaje (registrované, neregistrované) –galenická HVLP (peroxid vodíku, AJATIN, Sol. acidi borici aj.) –potravinové doplňky (vitamíny, preventiva, tonika, energetika, imunostimulancia, aj.) Firmy se silnými značkami, tržním podílem a vhodnou vlastnickou strukturou Firmy se silnými značkami, tržním podílem a vhodnou vlastnickou strukturou Firmy s vysokým podílem smluvních výrob – originální technologie Firmy s vysokým podílem smluvních výrob – originální technologie

10 AKVIZIČNÍ CÍLE ČR I. LEROS, MEGAFYT – registrované čaje LEROS, MEGAFYT – registrované čaje MEDIATE – brand APOTHEKE MEDIATE – brand APOTHEKE NOVENTIS NOVENTIS –KINEDRYL, FEBICHOL, OXYPHYLLIN, dossiers – tablety, měkké želatinové kapsle VITAR VITAR –brand ENERGIT, vitamíny –effervescentní formy, tvrdé želatinové kapsle COOP PHARMA – H 2 O 2, kapalné LF COOP PHARMA – H 2 O 2, kapalné LF SVUS Pharma – PREVENTAN, blistrování SVUS Pharma – PREVENTAN, blistrování

11 AKVIZIČNÍ CÍLE ČR II. ORLING – GELADRINK ORLING – GELADRINK VALOSUN VALOSUN ALPA – AVIRIL ALPA – AVIRIL GREEN SWAN – CONDRO, další doplňky GREEN SWAN – CONDRO, další doplňky AURA-MED AURA-MED PRO-MED PRO-MED

12 POTENCIÁLNÍ AKVIZIČNÍ CÍLE SR Imuna PHARM Imuna PHARM VULM VULM GENERICA GENERICA GALVEX GALVEX HERBEX HERBEX

13 CO PŘINESOU AKVIZICE?

14 PŘÍNOS ZÍSKANÉ FIRMY Nárůst tržeb Nárůst tržeb Rozšíření portfolia Rozšíření portfolia Nové výrobní technologie Nové výrobní technologie Kontrakty na smluvní výroby Kontrakty na smluvní výroby Nové trhy (domácí, zahraniční) Nové trhy (domácí, zahraniční) Nové molekuly Nové molekuly

15 Technologická centra Marketingové centrum Marketingové centrum Logistické centrum Logistické centrum Vývojové laboratoře Vývojové laboratoře Správní a administrativní centrum Správní a administrativní centrum Výrobní centrum pevné LF Výrobní centrum pevné LF Výrobní centrum polotuhé a kapalné LF Výrobní centrum polotuhé a kapalné LF Výrobní centrum čajů Výrobní centrum čajů

16 SYNERGICKÉ EFEKTY I. Získání rozhodujících podílů v menších tržních segmentech – koncentrací malých konkurentů Získání rozhodujících podílů v menších tržních segmentech – koncentrací malých konkurentů Další zvýšení obratu u distribucí = lepší vyjednávací pozice Další zvýšení obratu u distribucí = lepší vyjednávací pozice Významné zvýšení počtu dodávaných přípravků do lékáren Významné zvýšení počtu dodávaných přípravků do lékáren Možnost dalšího rozšíření marketingových akcí a rozložení nákladů Možnost dalšího rozšíření marketingových akcí a rozložení nákladů

17 SYNERGICKÉ EFEKTY II. Vybudování vlastních výrobních center Vybudování vlastních výrobních center Zlepšení nákladové struktury externě vyráběných přípravků Zlepšení nákladové struktury externě vyráběných přípravků Rozšíření produktového portfolia Rozšíření produktového portfolia Snížení závislosti na cizích smluvních výrobách Snížení závislosti na cizích smluvních výrobách Zvýšení tržního podílu v CZ i SK Zvýšení tržního podílu v CZ i SK Zvýšení rentability (růst EBITDA) Zvýšení rentability (růst EBITDA)

18 SYNERGICKÉ EFEKTY III. Zvýšení hodnoty firmy a její tržní atraktivity Zvýšení hodnoty firmy a její tržní atraktivity = VYŠŠÍ PRODEJNÍ CENA

19 EKONOMIKA HBF CELKEM 200720082009201020112012 Tržby celkem 325 891344 378531 686886 6701 085 7961 184 515 EBITDA 78 00978 34779 124133 097218 804277 287

20 ZÁVĚR ??? VYUŽÍT TRŽNÍ PŘÍLEŽITOST!!! Naplněním této strategie maximalizovat tržní výnos z prodeje HBF. Jediný hypotetický důvod k předčasnému prodeji je nedostatek finančních prostředků investora!!!


Stáhnout ppt "STRATEGIE ROZVOJE HBF 2008 - 2012. VÝVOJ STRATEGIE HBF 1991 – 1997 vybudovat farmaceutický provoz, získat povolení k výrobě léčiv, přežít tuto etapu 1991."

Podobné prezentace


Reklamy Google