Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Anotace Kultura obecně – hmotná – 2. Autor Mgr. Martin Nosek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci si uvědomí, co patří mezi kulturní instituce a jaký by.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Anotace Kultura obecně – hmotná – 2. Autor Mgr. Martin Nosek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci si uvědomí, co patří mezi kulturní instituce a jaký by."— Transkript prezentace:

1 Anotace Kultura obecně – hmotná – 2. Autor Mgr. Martin Nosek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci si uvědomí, co patří mezi kulturní instituce a jaký by byl život bez kulturního vyžití Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Kultura – hmotná, umění Druh učebního materiálu Pracovní list / Prezentace / Test / Laboratorní práce / … Druh interaktivity Aktivita / Výklad / Test / Kombinace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina let Celková velikost / datum 1629 kb, prosinec 2011 IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU

2 HMOTNÁ KULTURA - Na rozdíl od duchovní kultury zahrnuje všechny hmotné výtvory vytvořené lidskou činností. Poslechněte si ukázku a zkuste zhodnotit, zda-li reportérka hovoří o hmotné nebo duchovní kultuře.

3 HMOTNÁ KULTURA

4 Na předchozím slidu jsi viděl 7 obrázků. Napiš, co sis zapamatoval a k tomu doplň, zda-li se podle tebe jedná o věci, které lze zařadit do kultury a proč? Hrady a zámky Automobil Architektura, domy Obrazy Výrobky ze skla Pivo Lázeňství Pat ř í ke kulturnímu d ě dictví naší zem ě. Díky automobil ů m Škoda zná Č R mnoho lidé ve sv ě t ě. Architektura je sou č ástí hmotné kultury, Tan č ící d ů m. Obraz Emila Filly, významného č eského malí ř e. Sou č ástí kultury jsou i významné výrobky, které naši zemi proslavili Díky lázním zná Karlovy Vary celý sv ě t.

5 Vysvětli následující spojení: Kultura chování Kultura cestování středoevropská kultura Chování dle ur č itých spole č enských pravidel Lze p ř elo ž it jako „kvalita a úrove ň cestování“ Kultura národ ů ž ijících kolem St ř edozemního mo ř e – zvláštnosti, specifika (nap ř. temperament lidí, který se promítání i do kulturního d ě ní)

6 Obrázky (dle pořadí v DUM): Dostupný z [http://image.tn.nova.cz/media/images/original/Mar2010/ jpg] dne http://image.tn.nova.cz/media/images/original/Mar2010/ jpg Dostupný z [http://www.autoczskoda.cz/wp-content/uploads/2011/03/Skoda-Octavia.jpg] dne http://www.autoczskoda.cz/wp-content/uploads/2011/03/Skoda-Octavia.jpg Dostupný z [http://designboard.cz/obrazky/dancing-house-tancici-dum-1.jpg] dne http://designboard.cz/obrazky/dancing-house-tancici-dum-1.jpg Dostupný z [http://www.acb.cz/fotky/katalogy/SA36/120.jpg] dne http://www.acb.cz/fotky/katalogy/SA36/120.jpg Dostupný z [http://www.extrainzerce.eu/galerie/annonce64096/a38.gif] dne http://www.extrainzerce.eu/galerie/annonce64096/a38.gif Dostupný z [http://www.pamir.zdenda.net/img/2010img/pilsner_urquell.jpg] dne http://www.pamir.zdenda.net/img/2010img/pilsner_urquell.jpg Dostupný z [http://www.guide-prague.eu/obr/40/4.jpg] dne Citace: Text: Copyright Mgr. Martin Nosek, 2011.

7 Metodický pokyn: Prezentace a doplňování je vytvořeno pro práci na interaktivní tabuli Smart board. Prezentaci předchází vlastní výklad Hmotná kultura. Na slidu č. 2 využijeme brainstorming = co žáky napadne pod pojmem hmotné kultura. Na slidu č. 3 se žáci zamýšlí a následně pokračují slidem č. 4, kde jsou další instrukce. Slide č. 5 vyžaduje přemýšlení žáků k tématu a následné doplnění k příslušným spojením.


Stáhnout ppt "Anotace Kultura obecně – hmotná – 2. Autor Mgr. Martin Nosek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci si uvědomí, co patří mezi kulturní instituce a jaký by."

Podobné prezentace


Reklamy Google