Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Plánování činnosti cíle, motivace a samostatnost ….

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Plánování činnosti cíle, motivace a samostatnost …."— Transkript prezentace:

1 Plánování činnosti cíle, motivace a samostatnost ….

2 Jaká je naše činnost  Sepište si všechny aktivity, které v oddíle děláte a na které si vzpomenete. Snažte se pojmenovat spíše věci, které plánujete dopředu a pak realizujete.  Vyberte si z vámi napsaného tři stěžejní aktivity a snažte se odůvodnit PROČ je děláte, odkud se v programu vzaly a jaký mají smysl.

3 Základní otázky plánování  CO  Co chtějí děti (aktivity)  Co chceme my (cíle)  Průnik cílů a aktivit  Analýza a zjištění snů a potřeb  Odkud se „CO“ bere

4 Základní otázky plánování  PROČ  Odůvodnění „CO“  Směřujeme k vytýčeným cílům? (strategie)  Mají své místo v činnosti i neodůvodnitelná „CO“?  Metody volby cílů (odpovědnost a samostatnost)

5 Základní otázky plánování  JAK  Klasická metodika (příručky …)  Změna úhlů pohledu, použití netradičních přístupů (moderní trendy)  Podíl vedení a dětí na volbě metodiky (kdo se lépe do dětí „trefí“?)

6 Plánovací dokumenty  STRATEGIE  Obvykle roční  Ukazuje vizi oddílu na konci období  Cíl – aktivita – odpovědnost a termín  Tvorba strategie (SWOT analýza), skupinová záležitost

7

8 Plánovací dokumenty  PROGRAM  Témata  Pouze rámec a nabídka  „naddimenzovaný“  Vychází ze strategie

9

10 Plánovací dokumenty  AKCE  Časový harmonogram  Odráží strategii i program  Výrazný prostor pro podíl dětí

11

12 Závěr  Plán není dogma!  Plán není diktátem vedoucího  Plán musí být průnikem „výchovných“ záměrů a dětských snů  Plán je výborným prostředkem k dosažení dětské aktivity, samostatnosti a odpovědnosti za svůj volný čas

13 Díky, že jste vydrželi Díky, že jste vydrželi Martin Kučný –Fido TROJKA Vsetín fido@trojka.cz www.trojka.cz


Stáhnout ppt "Plánování činnosti cíle, motivace a samostatnost …."

Podobné prezentace


Reklamy Google