Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PALIATIVNÍ PŘÍSTUP V KC aneb „Pomoz mi nést můj úděl“ Semiramis o.s. / Laxus o. s. Richard Hanus, Eva Mifková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PALIATIVNÍ PŘÍSTUP V KC aneb „Pomoz mi nést můj úděl“ Semiramis o.s. / Laxus o. s. Richard Hanus, Eva Mifková."— Transkript prezentace:

1 PALIATIVNÍ PŘÍSTUP V KC aneb „Pomoz mi nést můj úděl“ Semiramis o.s. / Laxus o. s. Richard Hanus, Eva Mifková

2 Představení, cíle workshopu Kdo jsme Cíle workshopu

3 Modelová situace Nazev prezentace, autor, centrum, Laxus o. s. Klient: - 45 let - 25 let užívá heroin - 6 neúspěšných pokusů o léčbu - 2x zařazen do substituce – neúspěch - 4x ve VTOS - žije na ulici - má hepatitidu typu C - nemá partnerku - s rodinou není v kontaktu několik let, rodina odmítá kontakt - nemá legální příjem - nemá dlouhodobou pracovní zkušenost - do KC chodí 10 let

4 Práce v KC – motivace ke změně Nazev prezentace, autor, centrum, Laxus o. s. Motivace ke změně – tak jsme nastavení, na to jsme zvyklí, v tom je nám dobře Změna – bezpečnější braní, zlepšení zdravotního stavu, stabilizace sociální situace, začlenění do běžné společnosti I drobná změna znamená úspěch – motivace pro pracovníka Navíc se jedná o požadavek standardů a veřejnou zakázku CO KDYŽ TO NEJDE?

5 Klienti Nazev prezentace, autor, centrum, Laxus o. s. Někteří klienti nejsou nadšeni, když se je snažíme k výše uvedeným změnám motivovat. Kteří to jsou?

6 Klienti Nazev prezentace, autor, centrum, Laxus o. s. -Dlouhodobé braní -Opakované VTOS -Opakovaná léčba -Nefunkční vztahy -Neexistující zázemí -Podlomené zdraví Naše motivační strategie najednou nefungují – výsledkem je rozladěný klient a frustrovaný pracovník. Potřeby se zjevně nepotkávají.

7 Co s tím? Nazev prezentace, autor, centrum, Laxus o. s. měníme optiku přístupu ustupujeme z rozvojových cílů – přeformulováváme je na cíle udržovací udržení stávajícího stavu nebo zpomalení propadu – jedná se o princip HR ve všech oblastech života – zmírnění škod u některých klientů je to funkční, jedná se o zcela legitimní cíle a způsoby práce, které do KC patří CO KDYŽ TO ZNOVA NEFUNGUJE?

8 Doprovázení Nazev prezentace, autor, centrum, Laxus o. s. Co těmto klientům můžeme a umíme nabídnout? Co od nás chtějí a o co si umí říct? KLID KLIENTA = NEKLID PRACOVNÍKA Klient zdánlivě nic nechce, přesto KC vyhledává PROČ?

9 Diskuse 1

10 Nazev prezentace, autor, centrum, Laxus o. s. Potkáváte takové klienty? Dostáváte nebo nedostáváte se do situací, kdy veškerá snaha o motivaci selhává? Jak takové situace zvládáte, jak se v nich cítíte? Jak na Vaše snahy reagují klienti? Jsou udržovací cíle pro Vás přijatelné? Patří podle Vás „spolubytí“ do káčka?

11 Vědomí smrti Někteří klienti zcela vědomě směřují ke smrti Chceme a můžeme se s nimi o tom bavit? Co jim v takové situaci můžeme nabídnout? Kde je hranice? Jak to poznáme?

12 Jak se nám s tím pracuje? Je to téma, které je „na hraně“ – odborně i lidsky Kdo se tématu konce cesty bojí víc? Pracovník? Klient?

13 Odborná rovina - klient klient: bere drogy, má pocit, že by měl se sebou něco dělat, cítí, že mu to nejde, že už nechce – přesto o tom nemluví, bojí se naší i vlastní nejistoty, skrývá před námi skutečné potřeby a vytváří pseudotémata (aby byl pracovník rád, že klient něco chce, a on může dělat to, co umí) Personifikace klientových smutných zážitků a nezdarů do pojmu DROGA, ZÁVISLOST

14 Odborná rovina - pracovník pracovník: Má strach, že dělá málo, že nepracuje Je pod tlakem veřejné zakázky

15 Lidská rovina - klient a pracovník strach z reality strach z bolesti a ze smrti neschopnost smíření absence spirituality možnost zklidnění a obohacení některými hodnotami pokora, respekt, jedinečnost praktická rovina - pochopení

16 Diskuse 2 Patří tohle do káčka?

17 Díky za pozornost! www.laxus.cz Richard Hanus, Eva Mifková hanus@os-semiramis.czhanus@os-semiramis.cz, mifkova@laxus.cz Semiramis o. s. Laxus o. s.


Stáhnout ppt "PALIATIVNÍ PŘÍSTUP V KC aneb „Pomoz mi nést můj úděl“ Semiramis o.s. / Laxus o. s. Richard Hanus, Eva Mifková."

Podobné prezentace


Reklamy Google