Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitalizace – Tisková konference Prima TV. Digitalizace – tisková konference 9. 7. Jak chápeme digitalizaci?  Vnímáme digitalizaci jako proces, který.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitalizace – Tisková konference Prima TV. Digitalizace – tisková konference 9. 7. Jak chápeme digitalizaci?  Vnímáme digitalizaci jako proces, který."— Transkript prezentace:

1 Digitalizace – Tisková konference Prima TV

2 Digitalizace – tisková konference 9. 7. Jak chápeme digitalizaci?  Vnímáme digitalizaci jako proces, který umožní nastolit rovnoprávné podmínky v oblasti televizního podnikání. Co nejvíce postrádáme?  Dialog ze strany státu s námi.  Naše potřeby doposud nebyly zohledněny.  Proto se zatím, přestože jsme průkopníky digitálního vysílání v ČR, nemůžeme přihlásit do koalice pro digitalizaci. Co hrozí všem?  Zakonzervování současného stavu na velmi dlouhou dobu.

3 Digitalizace – tisková konference 9. 7. Co se snaží návrh novely řešit  Vytvořit donucovací prostředky k „dobrovolnému opuštění“ analogu kompenzační licence provozovatelům analogového vysílání + zvýšení poplatků za kmitočty (Prima a Nova zaplatily 200 mil za prodloužení licencí včetně souboru technických parametrů do roku 2018)  Zavést nový institut přechodných licencí (Z pohledu práva dáváme přednost řádnému rozhodování RRTV v souladu se zákonem a soudní kontrole licenčního řízení)  Návrat reklamy do České televize do úplného analogového vypnutí v objemu 0,5% (není systémové řešení digitalizace, vnímáme to jako definitivní vyřešení podpory kinematografie)  Termín vypnutí analogu 10.10.2010 a 11.11.2011 (chybí garance státu, že nevzniknou bílá místa bez analogového a digitálního pokrytí)

4 Co je v návrhu novely navíc a nesystémově?  Institut programového multiplexu: Vzhledem k potenciálním sporům uvnitř multiplexu může dojít k zablokování rozvoje sekundárních kanálů určitých provozovatelů a nerovnováze na trhu. Za systémové řešení po přechodu na digitální vysílání považujeme zjednodušení licenčního řízení do modelu jedna ku jedné.  Křížení vlastnictví mezi vysílatelem a síťařem: Český zákon ve stávající podobě jde daleko nad rámec evropských směrnic, které předepisují pouze to, aby bylo zajištěno průhledné financování provozovatelů vysílání a provozovatelů sítí. Digitalizace – tisková konference 9. 7.

5 Co novela neřeší a co opomíjí? Novela neřeší rozvoj regionálního vysílání v digitální éře. Regionální vysílání pokračuje na nuceně sdílených kmitočtech jako pohrobek analogové éry Dnes analog  Kmitočtů k analogovému vysílání není dostatek.  Prima TV, přestože měla od počátku konkurovat TV Nova, musí s regiony sdílet v analogovém vysílání kmitočty.  Regiony aktivně neparticipují na investicích do programu Prima TV, ale získávají z něj výtěžky. Zítra digitál  Odstraňuje základní nedostatek analogu, který je důvodem současného uspořádání.  Odpadá potřeba nuceného sdílení kmitočtového spektra.  Vytváří významnou šanci jak pro regionální vysílání v atraktivnějších časech s novým centrálním programem na bázi dohody, tak pro regiony vysílající na samostatných vysílačích mimo síť bez centrálního programu.  Regionální způsob výstavby digitální sítě zatíží nejen ty, kteří z něj budou těžit (tj. regiony), ale i ostatní provozovatele vysílání v multiplexu a provozovatele sítě – je tedy třeba vyřešit financování regionalizace sítě. Digitalizace – tisková konference 9. 7.

6 Nepovažujeme za potřebné nařizovat, ale jen upozornit na:  Technické normy typu MPEG -2, MPEG-4  Podmiňovat proces nereálnými časovými termíny Digitalizace – tisková konference 9. 7.

7 Budoucnost? Ještě nikdy se v historii moderních médií nestal případ, že by vznik nového typu média vedl k zániku jiného (starého). Nestane se tomu tak ani v případě televize. Děkujeme za pozornost! Digitalizace – tisková konference 9. 7.


Stáhnout ppt "Digitalizace – Tisková konference Prima TV. Digitalizace – tisková konference 9. 7. Jak chápeme digitalizaci?  Vnímáme digitalizaci jako proces, který."

Podobné prezentace


Reklamy Google