Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Podpora prodeje PODPR/ P7 Třídimenzionální reklama UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Podpora prodeje PODPR/ P7 Třídimenzionální reklama UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ."— Transkript prezentace:

1 1 Podpora prodeje PODPR/ P7 Třídimenzionální reklama UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 2012

2 2 Třídimenzionální reklama Podpora prodeje PODPR/ P7 Třídimenzionální reklama je definována jako: reklamní produkt mající tři rozměry, tedy výšku, šířku a hloubku. Patří sem i alternativní způsoby reklamy, např. určité tiskařské služby na plastech, světelné boxy, markýzy apod.

3 3 Způsob dělení třídimenzionální reklamy Podpora prodeje PODPR/ P7 Katalogové zboží – Nabídka v katalogu (tištěné, CD-ROM, internet), zpravidla roční platnost. Zboží ihned k dispozici, dodávka relativně rychlá, umožňuje malá odběrová množství a pestrost výběru. Individualizace zboží je možná pouze některou z tiskových technologií. Zboží typu tailor made – Pro zákazníka se přímo vzoruje a vyrábí, může být plně individuální dle představ zadavatele. Dlouhá dodací lhůta a nutnost velkých odběrových množství.

4 4 Příklad: Katalog s nabídkou REDA Podpora prodeje PODPR/ P7 Nový katalog NABÍDKA 2012 (www.reda.cz) Na 264 stranách najdete přes 4800 reklamních předmětů, z toho více než 200 novinek. Ve stálé nabídce: značkové psací potřeby Parker, Waterman a Lamy, v sekci nářadí produkty značky BOSCH, dále také kuchyňské potřeby značky Tescoma, luxusní cestovní potřeby Santini, outdoorové vybavení Beaver a mnoho dalšího. Výjimečnou novinkou je ekologické oblečení značky Icebreaker. Jedná se o přírodní alternativu syntetického funkčního prádla, které je vyrobeno z nejkvalitnější novozélandské vlny merino. A mnoho dalšího! Katalog je platný od do vydání nového katalogu (srpen 2012).

5

6 6 Členění 3D reklamy Podpora prodeje PODPR/ P7 Jako klasickou 3-DR chápeme především reklamní, dárkové a propagační předměty, které by se pro lepší orientaci daly rozdělit: rozdávací předměty - give aways dárky pro návštěvníky přílohy k mailingu omluvné dárky dárky pro spolupracovníky výroční dárky manažerské dárky reklamní předměty soutěžní a sponzorské předměty prémie promotion předměty - sales promotion

7 7 Dárkové a propagační předměty Podpora prodeje PODPR/ P7 Dárkové a propagační předměty obecně připomínají zákazníkovi jméno firmy a vytvářejí v jeho mysli k této firmě dobrý vztah. Účelem je zaujmout příslušníky cílové skupiny a vhodně reprezentovat značku nebo produkt. Vhodně koncipovaná akce s dárky podpoří osobní přijetí komunikované skutečnosti.

8 8 Role 3D reklamy v Sales promotion Podpora prodeje PODPR/ P7 Hlavním cílem každé podpory prodeje je vyvolat pozitivní reakci spotřebitelů. 3D předměty aplikované v rámci Sales Promotion mají stimulovat k většímu objemu nákupu, vyzkoušení výrobku, motivovat k nákupu i zákazníky preferující cenu apod.

9 9 Rozdávací reklamní předměty Podpora prodeje PODPR/ P7 Rozdávací předměty jsou označením pro širokou škálu drobného zboží, určeného pro rozdávání při nejrůznějších příležitostech. Jde o levnější reklamní předměty typu kuličkových per, odznaků, samolepek nebo škrabek na auto, u kterých je důležité co nejvíce masové rozšíření mezi širokou veřejnost.

10 10 Promotion reklamní předměty Podpora prodeje PODPR/ P7 Promotion předměty nejčastěji používáme při zavádění nového výrobku na trh. Jejich funkce spočívá v upoutání pozornosti zákazníka a v motivování ke koupi nového výrobku.

11 11 Reklamní dárky Podpora prodeje PODPR/ P7 Reklamní dárky jsou veškeré drobnější dárkové předměty, kterými klientovi nebo zákazníkovi děkujeme za jeho zájem. Reklamním dárkem tak může být velké množství předmětů, vybavených logem a souvisejících s činností firmy zadavatele.

12 12 Reklamní dárky pro návštěvníky Podpora prodeje PODPR/ P7 Dárky pro návštěvníky mohou připomínat rozdávací předměty, avšak vždy obsahují jedinečné poselství dané firmy. Typicky jde například o klíčenku s logem a kontaktními údaji, která charakterizuje obchodní činnost firmy, a která se rozdává návštěvníkům stánku na veletrhu nebo výstavě.

13 13 Reklamní dárky pro spolupracovníky Podpora prodeje PODPR/ P7 Reklamní dárky pro spolupracovníky prokazatelně zlepšují vztahy na pracovištích a fungují jako přirozený a milý způsob jejich odměňování. Mezi dárky pro spolupracovníky řadíme celou paletu zboží, od hodinek, přes elektroniku, až po sportovní potřeby.

14 14 Omluvné reklamní dárky Podpora prodeje PODPR/ P7 Omluvit se občas potřebuje každý. K omluvě je vhodné připojit malý dárek, který dotyčného přesvědčí, že Vám na něm opravdu záleží. Mezi omluvné dárky obvykle patří psací soupravy nebo dárkové kazety různého zboží.

15 15 Manažerské reklamní dárky Podpora prodeje PODPR/ P7 Manažerské dárky jsou určeny pro nejvyšší vedení společností. Manažerské dárky nemusíme vybavovat firemním logem nebo jiným reklamním sdělením. Předáváme je samotné, případně v dárkovém balení. Mezi oblíbené manažerské dárky patří luxusní psací potřeby, kufříky nebo kvalitní hodinky.

16 16 Výroční reklamní dárky Podpora prodeje PODPR/ P7 Výroční dárky jsou ve většině případů luxusní dárkové předměty pro vybrané klienty a obchodní partnery. Vynikají svou kvalitou i zpracováním a v obdarovaných probouzí pocit exkluzivity. Výroční dárky předávají firmy, slavící významné jubileum nebo událost.

17 17 Prémiové reklamní předměty Podpora prodeje PODPR/ P7 Mezi prémiové předměty řadíme veškeré dárkové a reklamní předměty, vyrobené na míru konkrétní akci. Prémiové předměty obdrží zákazník či klient jako předem stanovenou odměnu. Může se jednat například o dárek za nákup nad určitou sumu a podobně.

18 18 Aktivizační reklamní předměty Podpora prodeje PODPR/ P7 Aktivizační reklamní předměty jsou oblíbeným způsobem, jak motivovat zákazníka ke koupi. Zákazník tak například získá kancelářské hodiny při koupi psacího stolu a je tak motivován ke koupi právě Vašeho zboží.

19 19 Soutěžní a sponzorské reklamní předměty Podpora prodeje PODPR/ P7 Soutěžní a sponzorské reklamní předměty jsou nezbytnou součástí firemní výbavy při všech akcích, kterých se firma účastní, a na kterých se podílí. Reklamní trička, balónky a podobné drobnosti s firemním logem jsou mezi diváky a návštěvníky oblíbené a posilují známost firmy i značky.

20 20 Samozaplatitelné reklamní předměty Podpora prodeje PODPR/ P7 Samozaplatitelné předměty naleznou uplatnění pouze u známých a oblíbených značek. Tyto značky jsou natolik populární, že si lidé jejich reklamní předměty sami kupují a používají.

21 21 Reklamní přílohy k mailingu Podpora prodeje PODPR/ P7 Dobrým způsobem, jak zaujmout a ozvláštnit rozesílky, jsou drobné dárky. Ať už jde o samolepku, drobnou hračku, nebo odznak, dárek navíc vždy potěší.

22 22 Potisk 3D předmětů Podpora prodeje PODPR/ P7 Např. společnost REDA nabízí široký výběr různých potiskových technologií (16 druhů), kterými dokáže ozdobit textil, drobné reklamní předměty, golfové vybavení, kalendáře, diáře, kožené výrobky, keramiku a mnoho dalších předmětů. Více viz k jednotlivým technologiím na

23 23 Technologie potisku 3D předmětů Podpora prodeje PODPR/ P7 Výběr technologie potisku je vhodné konzultovat s dodavatelem. Ukáže, jak technologie funguje, na jaký materiál je vhodná a upozorní na výhody a nevýhody jednotlivých druhů potisků. Při plánování rozpočtu počítat s cenou za potisk!

24 24 Jak vybrat správný reklamní předmět? Podpora prodeje PODPR/ P7 Při výběru reklamních předmětů musíme vzít v potaz několik důležitých hledisek. Ne každý reklamní předmět se hodí pro oficiální setkání s obchodními partnery, a ne každý zase na akci pro děti zaměstnanců. Pro snadnější výběr a orientaci v nabídce přináší REDA pět základních otázek, na které je důležité si před výběrem reklamních předmětů odpovědět.

25 25 Pět základních otázek před objednávkou Podpora prodeje PODPR/ P7 Pro koho je reklamní předmět určen? Pro nejvyšší vedení společnosti nebo širokou veřejnost? K jakému účelu budou reklamní předměty sloužit? Mají přilákat další zákazníky nebo posílit Vaši reputaci? Kolik jsme ochotni za reklamní předmět zaplatit? Zvolíme raději menší množství dražších předmětů nebo velké množství levnějších? Jaké poselství má předmět přenášet? Ponese Vaše logo nebo také kontaktní údaje? Jak budeme předmět distribuovat? Poštou nebo jej předáme osobně?

26 26 Reklamní předměty a legislativa Podpora prodeje PODPR/ P7 Podle §25 odst. 1 písm. t) ZDP musí reklamní a propagační předmět splňovat tyto náležitosti: je opatřen obchodní firmou nebo ochrannou známkou poskytovatele předmětu, nebo je opatřen názvem propagovaného zboží nebo služby, hodnota bez DPH nepřesahuje 500 Kč, není s výjimkou tichého vína předmětem spotřební daně (tichým vínem se rozumí víno, které není vínem šumivým).

27 27 Jak se to dělá? Podpora prodeje PODPR/ P7


Stáhnout ppt "1 Podpora prodeje PODPR/ P7 Třídimenzionální reklama UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ."

Podobné prezentace


Reklamy Google