Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Firemní strategie v měnících se ekonomických podmínkách VŠCHT listopad, 2009 Jiří Michal.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Firemní strategie v měnících se ekonomických podmínkách VŠCHT listopad, 2009 Jiří Michal."— Transkript prezentace:

1 1 Firemní strategie v měnících se ekonomických podmínkách VŠCHT listopad, 2009 Jiří Michal

2 Highlights Naší republice končí „teen age“ období. Je už dospělá, nebo má zastydlou pubertu? Žijeme ve společensko-ekonomických podmínkách, které se nepředvídatelně vyvíjí, Žijeme v globální vesnici, kde z jakékoliv banální, lokální události může být vytvořen globální problém, který vyvolá masovou paniku, Žijeme ve světě, kde se společnost rozdělila na tři části: 1.Ti co se bojí 2.Ti co chrání ty, co se bojí 3.Ti co straší ty, co se bojí Principy podnikání se nemění.

3 Obsah: 1.Trocha teorie 2.Klíčová rozhodnutí – case study 3.Jak připravit firmu a sebe pro úspěšnou budoucnost

4 1.Trocha teorie 1.1.Vize – Mise 1.2.Strategie – taktika 1.3.Klíčové faktory pro růst hodnoty firmy

5 Mise Klíčové hodnoty Vize Strategie Strategické iniciativy Osobní úkoly Spokojený akcionář Potěšený zákazník Efektivní procesy Motivovaní a připravení zaměstnanci Proč jsme V co věříme Čím chceme být Strategický výstup Náš herní plán Co musíme udělat Co potřebuji udělat 1.1.Promítnutí mise společnosti do očekávaných výstupů

6 1.2.Strategie a taktika Strategieplán pro vedení války Taktikavedení jednotlivých bitev (prof. Šáda) Strategie se nesmí zabývat detaily. Na základě strategických cílů se vytváří „Road map“.

7 Lékárny Podpora prodeje v rámci zdravotního systému Podpora prodeje u spotřebitelů Primární péče Specialisté Nemocnice vzdělávání pacienti Generování předpisů Generování objednávek Generování poptávky Pacient s předpisem do lékárny Pacient / spotřebitel do lékárny, cross-selling Dostupnost značky AAA Awareness Availability Appreciation 1.2.1.Business Concept

8 1.2.2.Procesně řízená firma PROCESY Business Plan STRATEGIE CÍL

9 Vývoj Schopnost nalézat a vyvíjet nové zdroje pro růst tržeb 1.2.3. Hodnototvorné procesy v podnikání Produkce Operativní efektivnost v organizaci, logistice, výrobě a službách Prodej Efektivita prodeje a marketingu stávajících produktů

10 1.3.Klíčové faktory pro růst firmy Fast, Focus, Flexible Zákazník Zaměstnanci Inovační rychlost Efektivnost

11 2. Klíčová rozhodnutí – Zentiva case study 2.1.Promítnutí Mise do očekávaných výstupů 2.2.Klíčová rozhodnutí 2.3.Promítnutí rozhodnutí do časové řady 2.4.Promítnutí strategických cílů do výstupů firmy

12 Vyvíjíme, vyrábíme a prodáváme farmaceutické produkty, které pomáhají zlepšovat kvalitu lidského života Mise Zpřístupňujeme a rozšiřujeme kvalitní a moderní zdravotní péči Klíčové hodnoty 2.1.Promítnutí mise do očekávaných výstupů

13 Zentiva a.s. je a také je vnímána jako špičkový poskytovatel farmaceutických produktů a služeb ve střední a východní Evropě VIZE Product Development Jsme nejlepším zdrojem vývoje nových moderních produktů s vysokou přidanou hodnotou v požadované kvalitě a čase, které splňují očekávání zákazníka Supply Chain Jsme konkurenceschopným zdrojem produktů a služeb díky ceně, kvalitě a dostupnosti Sales & Marketing Jsme a také jsme vnímáni jako vedoucí firma na trhu díky nabídce konkurenceschopných produktů a služeb, které splňují očekávání a potřeby zákazníka. Jsme firmou, která je vnímána jako atraktivní zaměstnavatel

14 M&S vision Ziskový růst Volné peníze R&D vision Uvedení nových produktů včas Produkty s vysokou přidanou hodnotou SCM vision Spolehlivá, efektivní a dobře fungující činnosti Spolehlivý dodavatelský řetězec Hlavní vize Strategické iniciativy

15 2.2.Klíčová rozhodnutí Rozhodnutí pro kupónovou privatizaci Rozhodnutí pro přestavbu firmy MBO Nová strategie firmy Akvizice č. 1 IPO Akvizice č. 2 Akvizice č. 3 Spolupráce se strategický, investorem

16 2.2.Klíčová rozhodnutí Strategie firmy Jiří Michal 26.8.2002 Cíle firmy Léčiva a.s. si stanovila za cíl dosáhnout prodejů 18 mld. Kč v průběhu příštích pěti let v souladu se svou vizí stát se vedoucím poskytovatelem farmaceutického zboží a služeb v regionu střední a východní Evropy Potenciální merger (spojení) s jinou farmaceutickou firmou a integraci jejich aktivit je jednou z metod jak transformovat obchodní aktivity firmy pro dosažení cílů a vize firmy. Objectives

17 2.3.Promítnutí rozhodnutí do časové řady 1488193019982003200420052007 2009 2000 Zentiva can trace its origins back to the “At the Black Eagle” Pharmacy in Prague Implemented new business processes and structure Zentiva listed on the Prague and London Stock Exchanges Zentiva acquired Eczacibaci Generic Pharmaceuticals, a leading pharmaceutical company in Turkey Management buyout Acquisition of Slovakofarma and led to the launch of the Zentiva corporate brand Zentiva acquired Sicomed, the leading generics company in Romania Zentiva recognis ed as the Europea n Generics business of sanofi- aventis Business Rationalisation Positioned for Regional Growth Leading CEE Player Expanding Internationally

18 2.4.Promítnutí strategických cílů do výstupů firmy Leading CEE Presence with Unmatched Geographical Reach +26% yoy CZK 7,345m +26% yoy CZK 9,268m +13% yoy CZK 10,511m +35% yoy CZK 19,420m +31% yoy CZK 13,821m 2003 2004 2005 2006 2008 …through IPO… Zentiva Is Well Placed to capitalize on Its Leading Position with Future Expansion Through Both Organic and Acquisitive Growth From formation… ROPLSKRUOtherTRCZ Note:2005 sales were reclassified to maintain comparability with the sales structure in 2006. Financials shown above are Gross Pharma sales

19 3. Jak připravit firmu pro úspěšnou budoucnost 3.1.Jak připravit sebe 3.2.Jak připravit firmu

20 3.1.Jak připravit sebe 1.Tři základní faktory úspěchu –Mít jasnou myšlenku. –Umět si představit, jak to bude fungovat v budoucnosti, bude-li včas realizována. –Vytvořit tým, který to udělá. 2.Učit se, učit se, učit se. –Znát trh- budoucí potřeby zákazníka - silné stránky konkurenta - učit se z chyb těch druhých 3.Snažit se o vedoucí postavení na trhu, nespokojit se s rolí následovníka (inovační rychlost). 4.Nebát se rozhodnutí, umět nést riziko.

21 3.2.Jak připravit firmu 1.Jasná organizační struktura pro naplnění strategických cílů. 2.Striktní rozdělení odpovědností. 3.Uplatnění controllingu 4.Udržet flexibilitu a rychlost v rozhodování 5.Zaměření na zákazníka a růst hodnoty firmy 6.Vedení a rozvoj lidí – růst intelektuálního potenciálu.

22 ZÁVĚR Pracovat s vizí Znát zákazníka Používat pouze relevantní informace Chápat věci a události v souvislostech Udržet jednoduchou řídící strukturu Nebát se budoucnosti, mít představivost

23 Štěstí přeje připravenému!


Stáhnout ppt "1 Firemní strategie v měnících se ekonomických podmínkách VŠCHT listopad, 2009 Jiří Michal."

Podobné prezentace


Reklamy Google