Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

LIDÉ DÁVAJÍ LIDEM Všude jsou jen lidé – individuální dárci, firemní dárci, úředníci….. Lidé dávají dary, když jsou o to požádáni. Jakmile darují, musíme.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "LIDÉ DÁVAJÍ LIDEM Všude jsou jen lidé – individuální dárci, firemní dárci, úředníci….. Lidé dávají dary, když jsou o to požádáni. Jakmile darují, musíme."— Transkript prezentace:

1 LIDÉ DÁVAJÍ LIDEM Všude jsou jen lidé – individuální dárci, firemní dárci, úředníci….. Lidé dávají dary, když jsou o to požádáni. Jakmile darují, musíme jim poděkovat. Jakmile jsme jim poděkovali, jsou připraveni být požádáni znovu o víc nebo pomoci jiným způsobem. 1

2 LIDÉ DÁVAJÍ LIDEM „Fundrasing je jedinečná příležitost vzdělávat dárce. Když někoho požádáte, aby vám dal peníze, vždy se zeptá na co. V takové chvíli dárce zajímá, čím se zabýváte, na čem se může podílet, když se rozhodne vás podpořit.“ (Finlay Craig, 2002) Fundraising umožňuje lidem měnit svět k lepšímu. Fundraising mění i životy těch, kteří darují.

3 Složení našich podporovatelů a dárců Firmy –dávají věcné dary i finanční dary (velmi rozdílná výše) –umožňují sbírky věcí do obchodů –nejraději mají firemní dobrovolnictví –na jejich podporu se nemůžeme dlouhodobě spoléhat –Skuteční „dárci“ ČSOB, CeWeColor/Fotolab, GSK, T-Systems, a jiní –Mnoho dalších se k nám dostává přes Sue Ryder Charity Cup a PF financují péči – spíše obchodní vztahy s nádechem dobročinnosti –Další poskytují prostředky přes „fondy pomoci“ nebo „zaměstnanecké granty“ (Siemens, GE Money bank, O2,…) 3

4 Složení našich podporovatelů a dárců Nadace a nadační fondy –spravují soukromé prostředky –Darují peníze –rozhodují, co se svými penězi udělají – mají vlastní politiku – my sledujeme grantové příležitosti a zasíláme projektové žádosti –Zásadní pro nás jsou Nadace Taťány Kuchařové – Krása pomoci, Nadační fond Avast –A mnoho dalších, kde však jsou částky nižší a úspěšnost závisí na celkovém množství žadatelů 4

5 Složení našich podporovatelů a dárců A SAMOZŘEJMĚ INDIVIDUÁLNÍ PODPOROVATELÉ– JEDNOTLIVCI CO MAJÍ SPOLEČNÉHO: –Sympatizují, jsou solidární –Velký vliv na ně má, kdo je požádá o dar – osobní známost –Ztotožní se s posláním, Znají problematiku –Mají chuť pomoci –Mají osobní zkušenost –Darují z momentálního impulsu –Mají potřebu někam patřit 5

6 Složení našich podporovatelů a dárců Fundrasingová pyramida se dá použít nejen na individuály – platí i pro firmy. VŽDY „BOJUJE“ ZA NAŠE POSLÁNÍ KONKRÉTNÍ JEDNOTLIVEC 6 Závěti Velké dary Advokáti činnosti Pravidelné dary Opakované dary První dary Sympatizující veřejnost Veřejnost

7 Kam jde fundraising v roce 2012 NÁŠ CÍL: Systematicky budovat, rozvíjet a posilovat individuální dárcovství –Klub přátel –Komunitní fundraising –On-line fundraising –Získávání kontaktů z dobročinných obchodů –Získávání kontaktů z firemních sbírek a firemního dobrovolnictví –Otevření tématu odkazu ze závěti –Budování vztahů s potenciálními velkými dárci –VELVYSLANCI DOMOVA SUE RYDER 7

8 ZAČÍNÁME …od nuly (0 – … dárců) Abychom si udrželi dárce a přilákali nové, musíme se držet svého poslání. Máme-li se držet poslání, potřebujeme do FR zapojit větší tým. Budujeme silnou základnu individuálních dárců bez velkých investic. Vsadili jsme na bližší okruh příznivců - vybrali jsme 20 velvyslanců Domova Sue Ryder - Vás. 8

9 Co mohou udělat velvyslanci? Náš společný cíl: vytvořit finanční polštář ve výši 1,3 mil. Kč Do kdy?: do konce roku 2013 Každý kontakt a jakýkoli dar je úspěch – na nás je další práce s dárcem 1. Vytvořte si seznam 10 lidí z Vašeho okolí, o kterých si myslíte, že by mohli dát Domovu dar. Nepřeskočte nikoho jen proto, že si myslíte, že nemá peníze. Možná má kontakty na někoho, kdo dar může dát. 2. Požádejte o dar v jakékoliv výši. Jak na to? –PŘÍMÝ DOTAZ/PŘÍMÉ OSLOVENÍ –NAJDĚTE SI ZÁMINKU (večeře, běh, koncert, atd.) 3. Zeptejte se, jestli neznají někoho, kdo by Domov mohl také podpořit.

10 Jak požádat o dar Rychlejší varianta : napřímo Pošlete , zavolejte, při osobním setkání Vysvětlíte, proč a pro koho žádáte o dar: - Poslání, které vysvětluje, proč Domov Sue Ryder existuje - Cíle, kterých chce dosáhnout v dlouhodobé perspektivě - Co pro to Domov dělá (má vícezdrojové financování,dárce, FR plán, vlastní sociální podnikání) - Odkaz na náš web, výroční zprávu, atd. 10

11 Jak požádat o dar Zdlouhavější varianta : pro hravější typy Vymyslíte vlastní dobročinnou akci – komunitní fundraising (večeře pro přátele, sázka, „sponzorovaný“ výlet) Vysvětlíte, proč a pro koho žádáte o dar 11

12 Co se stane, když se někdo rozhodne dát dar? 1.Skvělá zpráva! Dejte nám avízo co nejdříve i s kontaktními údaji dárce pro účely poděkování ( a telefon). 2. Pokud chce dárce Darovací smlouvu/Potvrzení o daru potřebujeme i jeho adresu trvalého bydliště a rodné číslo. 3. Dárci Domov zajistí a pošle písemné poděkování Vaším jménem a s Vaším podpisem.


Stáhnout ppt "LIDÉ DÁVAJÍ LIDEM Všude jsou jen lidé – individuální dárci, firemní dárci, úředníci….. Lidé dávají dary, když jsou o to požádáni. Jakmile darují, musíme."

Podobné prezentace


Reklamy Google