Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Internet jako americký sen - Jak z ničeho vybudovat úspěšnou firmu a rozvíjet ji Logos a Geewa - o čem se méně hovoří, o to to více funguje.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Internet jako americký sen - Jak z ničeho vybudovat úspěšnou firmu a rozvíjet ji Logos a Geewa - o čem se méně hovoří, o to to více funguje."— Transkript prezentace:

1 Internet jako americký sen - Jak z ničeho vybudovat úspěšnou firmu a rozvíjet ji Logos a Geewa - o čem se méně hovoří, o to to více funguje

2 Jak z ničeho vybudovat úspěšnou firmu
Postup č.1 – začít hezky od začátku

3 Jak z ničeho vybudovat úspěšnou firmu
Postup č.1 – začít hezky od začátku

4 Co je vlastně na začátku nejdůležitější
10 mil. USD = Velké množství peněz na rozjezd firmy Vybudovat firmu s kapitalizací 1 mld. lze jen v USA Kanceláře na dobré adrese Používání nejnovějších technologií Dokonale fungující a navržené procesy na řízení firmy Mít dobrou reklamní kampaň Mít naprosto unikátní nápad na nový business

5 Co je vlastně na začátku nejdůležitější
ANO Přečíst si článek 15 způsobů jak zničit vlastní firmu Být ve správný čas na správném místě Najít svého zákazníka a produkt pro něho Motivovat tým Zaměřit se na prostor na trhu Mít podnikatelského ducha Nepadnout po dvou letech Řídit firmu a finance jako startup

6 Co pomohlo na začátku Logosu 
Každá velká firma byla na začátku trpaslíkem s nejistým osudem. Takový osud má za sebou i česká konzultační a technologická společnost Logos Firmu jsme založili čtyři spolužáci v roce 1994 krátce po dokončením ČVUT. Už o čtyři roky později dosáhla společnost obratu 8,2 milionu korun

7 Co pomohlo na začátku Logosu 
Logos na začátku kromě software na zakázku dodával HW, instaloval sítě a DTP pracoviště. Zásadní změna nastala během krize 1998. Tehdy jsme zvolil cestu Software developmentu a zákazníky na HW a ostatní prodali. Důležitým krokem bylo zaměření se na projekty na Internetu. Portál a jeho prodej strategickému investorovi. Portál Internetové bankovnictví KB Portál pro burzu

8 Co je vlastně na začátku nejdůležitější v IT
Obchody v IT stojí na pozitivních referencích Konkurence "jen cenou" při získávání zakázek na trhu informačních technologií definitivně skončila. Nejčastější způsob realizace obchodních příležitostí je podle odborníků kvalitativní a kvantitativní rozvoj u stávajících zákazníků - tedy pokračování v už započaté spolupráci se stávajícími klienty. Většina nových zakázek v oblasti IT vzniká na základě doporučení spokojeného klienta dalším hráčům na trhu.

9 Jak z ničeho vybudovat úspěšnou firmu
Postup č.2 – jak se z malých firem stávají velké

10 Jak se z malých firem stávají velké
V roce 2000 se obrat zvýšil na 20,8 milionu korun a počet zaměstnanců z 27 na 36. Firma se zaměřila na růst 40 procent ročně. Od roku 2000 se pět let držela v první desítce nejrychleji rostoucích IT společností středoevropského regionu . Projekty pro KB, ČSOB, Raiffeisen banku, ČP, ČS, Živnobanku, Burzu, Eurotel (O2), T-mobile, Škoda Auto atp.

11 Jak se z malých firem stávají velké
Logos se změnil z firmy zaměřené na IT development na IT Consultancy Důležité bylo porozumění podnikání klienta a podpora jeho úspěchu. Firma musela několikrát změnit vnitřní uspořádání. Nejdůležitějším na cestě k úspěchu bylo vytvoření zákaznických týmů, odborných skupin a HR poolu. Zaměření na zaměstnance, jejich motivaci, vzdělávání a růst. Logos vyhrál v posledních letech několik soutěží o zaměstnavatele roku(nejlěpší zaměstnavatel v IT, progresivní zaměstnavatel roku).

12 Jak z ničeho vybudovat úspěšnou firmu
Postup č.3 – není nic snazšího, než se něco hezkého koupit

13 People love to play with other people…
Geewa! Connecting Players NEW COMMUNITY KILLER-APP Multiplayer Casual Games Community For Any Connected Device Geewa October 2008 Geewa, s. r. o. All rights reserved.

14 Games – in particular casual games – are the most popular online activity
The time of online games is only just coming For now most online games are single-player (and download or installation based) Future trends MULTIPLAYER COMMUNITY The multi-player element really enables communities Gaming communities are much more active all members of a gaming community actually take part and play in video – less than 1% of members actively contribute content Note: The above data was collected even before the games applications on Facebook and MySpace took off 14

15 Geewa is in the right industry at the right time
Casual games are the fastest growing segment of the gaming industry Over 25% of Internet users play online games every week = over 200 million users worldwide comScore Casual games revenues were $2.25 billion in 2007, with expected future growth of 20% yearly Casual Gaming Association report Hardcore games revenue in 2007 were $20 billion In-game advertising is projected to grow like wildfire to nearly 1 billion USD by 2011 Game Insider web A new term appeared: The Omni-Media Gamer (OMG) - Users want to play anywhere, anytime GEEWA is in the thick of it „Hard core casual gamers“ on Geewa spend 90 minutes a day playing come back daily or once every 2 days we create communities around games across multiple access channels – PC, mobile phone, TV, Nintendo Wii … Geewa games can be played anywhere … vs. vs. vs. PC iPhone Android Wii… 15

16 Geewa – the one page summary
Players love our very friendly user interface a true community feeling easy to navigate many features everything on one page community protection via GSM registration Our games are combination of the usual suspects and original titles easily customizable and re-brandable Flash, browser based, AJAX The three latest trends in casual gaming are multiplayer, community and cross-platform – we are a leader in all Multiplayer people are growing tired of playing alone - download and online single-player games people (even women) love the interaction with live opponents Community we have a „Community First“ approach users come back more often and spend more time online Cross platform multiplayer games Online (PC) today 98% of traffic Mobile near future potential a move from mobile Java (J2ME) applications to browser based mobile play (AJAX) we have the first games for the iPhone IPTV (iTV) mid to long-term future potential – browser based 16

17 Geewa is a business partner not just a technology provider
Geewa appeals to a wide demographic 30% are 30 or older, just over 50% are women 39% are 19 and younger Geewa platform is a traffic driver and therefore revenue driver Geewa generates a lot of high quality ad space for its partners Options Starter games individual games embedded in any page „trial“ option, drives user interest in our games Geewa platform – i.e. hry.cz for Seznam partner‘s community and registration Geewa server and games Geewa Club full Geewa community solution for affiliates Geewa works with portals as a business partner Seznam.cz (#1 Czech portal), Atlas.cz, ICQ CZ, Libimseti.cz, T-Mobile CZ, O2 CZ Slovakia: Zoznam.sk (#1 Slovak portal), TV Markiza Hungary: origo.hu (#1 Hungarian portal) next: Poland, UK, Germany … What we can do for our partners 1000% higher traffic than with previous provider for Atlas.cz after one year Seznam made 4 x higher revenue after 3 months with us than with the previous provider 17

18 Geewa casual multiplayer games portfolio 1/3
Word Soccer Geewa‘s first original word game – the most popular game in the Czech Republic 8 Ball Pool Addictive sport game with sophisticated physics Solitaire A multiplayer version of the best-known casual game Climbers Geewa’s original twist on the famous Hangman game Gomoku Classic game also known as Five in row Sudoku Very popular logical game

19 Geewa casual multiplayer games portfolio 2/3
Kris Kros Word game similar to Scrabble Chess Classic multiplayer game. Battle Ships Battle Ships war game Checkers Classic multiplayer game Mau Mau Popular card game in Czech known as Prší Poker Expect.com Classic multiplayer game.

20 Geewa casual multiplayer games portfolio 3/3
Puzzle Duel Classic jigsaw game Cut Your Way Through Indiana Jones style advertising game Hockey Duel Hockey shooting game IQ Cards Duel Logical game Wild West Duel Gunfight game tests your reaction skills Pexeso Duel Popular memory game

21 Geewa’s case study: the Czech market
Czech Republic has 5 million internet users two years since launch 100,000 unique players per day 9 games played per player peak at 15,000 players on-line 1 million unique players per month… …and still growing 55 minutes daily average time spent players in the Geewa Club spend average 90 minutes per day actually playing games – the best number of any Czech Internet site 20 million matches played per month = 20 million opportunities to present advertising before the game offering Geewa games on ICQ in CR

22 Revenue Streams advertising
pre-game advertising, the so called „pre-roll“ 10 second natural period before each game user is waiting for the game to load and for the opponent to join the match users are glued with their eyes to the screen “guarantee” of the ad being seen up to 20% of users click through on ads in the first few days of a campaign our servers peak between 6-10 pm, the usual TV “prime time” ideal for video spots = “pre-roll” video ads in-game advertising advergaming – on-demand games made for brands consumer competitions for prizes and sponsored games subscriptions typical monthly price is USD 10 or EUR 5 on mature markets more potential with mobile and iTV channel item sales & virtual currency payments for extras, avatar items, bets with virtual currency coming in Geewa 3.0 platform this autumn


Stáhnout ppt "Internet jako americký sen - Jak z ničeho vybudovat úspěšnou firmu a rozvíjet ji Logos a Geewa - o čem se méně hovoří, o to to více funguje."

Podobné prezentace


Reklamy Google