Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Krizová komunikace  Co je to krize  Krize – media a novináři  Zásady krizové komunikace  Vývoj po krizi.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Krizová komunikace  Co je to krize  Krize – media a novináři  Zásady krizové komunikace  Vývoj po krizi."— Transkript prezentace:

1 Krizová komunikace  Co je to krize  Krize – media a novináři  Zásady krizové komunikace  Vývoj po krizi

2 Co je to krize?  Krize je mimořádný stav, který ohrožuje obchodní výsledky, serióznost, případně existenci společnosti či osoby.

3 Jak vzniká krize ?  Krize může být vyvolána jednáním společnosti či osoby, konkurencí, okolními vlivy.

4 Hlavní vlastnost krize  Krize v řadě případů není to, co se ve skutečnosti stalo, či děje, ale soubor nepřesných či úmyslně falešných informací

5 Příklady krize  Havárie v důsledku lidské chyby: dopravní nehody, požáry, výbuchy. Příklad: Nehoda u Nažidel, Sředočeská plynárenská.  Havárie a přírodní katastrofy v důsledku vyšší moci:povodně, zemětřesení, hurikán, tsunami. Př: Pražské Metro, Catrina, Indický oceán  Ekonomická nestabilita - neprůhledné hospodaření, dluhy. Příklad: CK Fischer, IPB banka.  Nezákonné jednání – korupce, klientelismus, porušování zákonů, kriminální jednání. Příklad: Gross, Doležel, mrtví sponzoři ODS – Bácz, Sinha.  Zásadní změny ve vývoji společnosti. Př:Pivovary Radegast, Plzeň – viz. uzavírání pivovarů.  Produktový problém:nebezpečné výrobky, zdravotní ohrožení. Př: Penam.  Útok konkurence (Mediaprint Kapa versus PNS)

6 Chyby aktérů  Nepřipravenost  Uzavřenost  Arogance  Odmítání komunikace  Zamlžování, zapírání, lhaní  Neznalost skutečného stavu vývoje událostí  Neznalost či nerespektování pracovního rytmu médií

7 Krize - média a novináři  Snaha vytěžit maximum  Vytrvalost  Překotnost a nepřesnost  Hlad po nových informacích  Osobní zainteresovanost, ztráta soudnosti  Hledání a označení viníků  Informace o vyřešení či trestech

8 Zásady komunikace v krizi 1.rozdělení rolí zaměstnanců, sběr informací, definice mluvčích 2.identifikace novinářů 3.nenutit k písemným odpovědím 4.pořízení vlastního záznam z jednání 5.nenutit novinářům vlastní názor 6.přesvědčivé a otevřené jednání 7.nežádat o autorizaci 8.nepoužívat nevhodné výrazy 9.poskytovat pravdivé informace 10.pamatovat, že diskuse se zástupci médií je vždy nebezpečná Společnost se musí chovat otevřeně, dát najevo, že chce problém řešit a že nic nezapírá

9 Vývoj po krizi  Počítat s tím, že novináři mohou krizi znovu otevřít – výročí, nové události, výroční zpráva  Opatření – informace o vývoji, předcházení zájmu


Stáhnout ppt "Krizová komunikace  Co je to krize  Krize – media a novináři  Zásady krizové komunikace  Vývoj po krizi."

Podobné prezentace


Reklamy Google