Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Krizová komunikace Co je to krize Krize – media a novináři

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Krizová komunikace Co je to krize Krize – media a novináři"— Transkript prezentace:

1 Krizová komunikace Co je to krize Krize – media a novináři
Zásady krizové komunikace Vývoj po krizi

2 Co je to krize? Krize je mimořádný stav, který ohrožuje obchodní výsledky, serióznost, případně existenci společnosti či osoby.

3 Jak vzniká krize ? Krize může být vyvolána jednáním společnosti či osoby, konkurencí, okolními vlivy.

4 Hlavní vlastnost krize
Krize v řadě případů není to, co se ve skutečnosti stalo, či děje, ale soubor nepřesných či úmyslně falešných informací

5 Příklady krize Havárie v důsledku lidské chyby: dopravní nehody, požáry, výbuchy. Příklad: Nehoda u Nažidel, Sředočeská plynárenská. Havárie a přírodní katastrofy v důsledku vyšší moci:povodně, zemětřesení, hurikán, tsunami. Př: Pražské Metro, Catrina, Indický oceán 2004. Ekonomická nestabilita - neprůhledné hospodaření, dluhy. Příklad: CK Fischer, IPB banka. Nezákonné jednání – korupce, klientelismus, porušování zákonů, kriminální jednání. Příklad: Gross, Doležel, mrtví sponzoři ODS – Bácz, Sinha. Zásadní změny ve vývoji společnosti. Př:Pivovary Radegast, Plzeň – viz. uzavírání pivovarů. Produktový problém:nebezpečné výrobky, zdravotní ohrožení. Př: Penam. Útok konkurence (Mediaprint Kapa versus PNS)

6 Chyby aktérů Nepřipravenost Uzavřenost Arogance Odmítání komunikace
Zamlžování, zapírání, lhaní Neznalost skutečného stavu vývoje událostí Neznalost či nerespektování pracovního rytmu médií

7 Krize - média a novináři
Snaha vytěžit maximum Vytrvalost Překotnost a nepřesnost Hlad po nových informacích Osobní zainteresovanost, ztráta soudnosti Hledání a označení viníků Informace o vyřešení či trestech

8 Zásady komunikace v krizi
rozdělení rolí zaměstnanců, sběr informací, definice mluvčích identifikace novinářů nenutit k písemným odpovědím pořízení vlastního záznam z jednání nenutit novinářům vlastní názor přesvědčivé a otevřené jednání nežádat o autorizaci nepoužívat nevhodné výrazy poskytovat pravdivé informace pamatovat, že diskuse se zástupci médií je vždy nebezpečná Společnost se musí chovat otevřeně, dát najevo, že chce problém řešit a že nic nezapírá

9 Vývoj po krizi Počítat s tím, že novináři mohou krizi znovu otevřít – výročí, nové události, výroční zpráva Opatření – informace o vývoji, předcházení zájmu


Stáhnout ppt "Krizová komunikace Co je to krize Krize – media a novináři"

Podobné prezentace


Reklamy Google