Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY_32_INOVACE_VkZ. 6.16 -Linka důvěry název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:6. ročník – Člověk a zdraví - Výchova ke.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY_32_INOVACE_VkZ. 6.16 -Linka důvěry název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:6. ročník – Člověk a zdraví - Výchova ke."— Transkript prezentace:

1 VY_32_INOVACE_VkZ Linka důvěry název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:6. ročník – Člověk a zdraví - Výchova ke zdraví-Linka důvěry autor VM:Mgr. Kateřina Kostelecká období vytvoření VM:Listopad 2012 anotace:Výukový materiál je určen pro žáky 6.ročníku vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví, tematického okruhu – Péče o zdraví. Formou prezentace se žák seznámí s Linkou důvěry

2  Linka důvěry jako pracoviště má více než čtyřicetiletou tradici a nesmazatelné místo v naší společnosti.  V současné době je v České republice téměř čtyřicet linek důvěry, které pracují na stejném principu: nabízejí anonymní telefonický kontakt za účelem rozhovoru o aktuálních problémech neodkladného nebo naléhavého charakteru.

3  Linka důvěry je instituce nápomocná v prevenci sebevražednosti, depresivních stavů, psychických poruch a nemocí.

4  Největší část klientely linek důvěry tvoří lidé v krizových stavech. Linky důvěry dnes nabízejí širokou psychosociální pomoc a neomezují se přitom jen na úzce chápanou zdravotnickou pomoc při propuknutí choroby.

5  Linky důvěry jsou pracoviště poskytující telefonickou krizovou pomoc. K přednostem této služby patří snadná dostupnost (linku důvěry je možné kontaktovat v okamžiku, kdy je to nejvhodnější - není nutné se objednávat). Předností služeb linek důvěry je jejích anonymita, odborná způsobilost, dobrá dostupnost a provázanost s dalšími službami.

6  Většina linek důvěry poskytuje tuto službu v ceně běžného tarifu. Část linek důvěry poskytuje své služby na bezplatném telefonním čísle (předvolba 800).  Linky důvěry mohou poskytovat své služby ve vymezeném čase, který je uveden v propagačních materiálech, na www stránkách apod. Mnohá pracoviště linek důvěry poskytují své služby nepřetržitě.  Lze konstatovat, že značná část linek důvěry zaměřuje svoji činnost v místě svého regionu. Nedílnou součástí činnosti těchto linek důvěry je proto zpracování regionální databáze kontaktů psychosociální sítě (kontakty na právníky, psychology, poradny, azylové domy, krizová centra…).

7  Odborná i laická veřejnost proto využívá možnost získat na linkách důvěry ověřený kontakt na další pracoviště. Existují linky důvěry s celostátní působností. Jedná se o pracoviště, které svůj charakter práce zaměřují na konkrétní skupinu uživatelů (linky důvěry pro oběti domácího násilí, pro děti, pro seniory, pro nemocné AIDS…).  S ohledem na rozvoj moderních komunikačních technologií poskytují mnohá pracoviště své služby prostřednictvím internetu. K přednostem této služby patří vysoká míra anonymity a cenová dostupnost (služby tohoto charakteru jsou poskytovány zdarma).

8 Mýty o linkách důvěry  Rozhovory na lince důvěry se nahrávají. Součástí Etického kodexu je nepřípustnost podobného postupu.  Pracovníci linky důvěry zjišťují číslo volajícího. Důležitou součástí práce linky důvěry je zachování anonymity.  Převážná část hovorů na lince důvěry se týká sebevražd. Zkušenost pracovišť linek důvěry však ukazuje, že se na nás obracejí volající nejčastěji s problémy ve vztazích.  Telefonování na linku důvěry vždy je bezplatné. Většina linek důvěry nabízí volání na běžný tarif, který vychází z aktuálních cen jednotlivých operátorů. Bezplatné volání je službou pouze některých linek důvěry.  Pracoviště linky důvěry je možné osobně navštívit. Těžištěm práce linky důvěry je telefonický kontakt nebo komunikace prostřednictvím internetu - osobní návštěva tedy není možná. V případě potřeby však pracovníci linky důvěry nabízejí kontakt, na koho se mohou lidé osobně v obtížné situaci obrátit (psycholog, právník...).

9  vztahové problémy (rodinná, partnerská, manželská problematika...)  problematika závislostí a sociální patologie (domácí násilí, drogy, hráčství...)  osobní problematika (úmrtí blízké osoby, ztráta smyslu života, osamělost, sebevražedné myšlenky...)  problematika sociální a právní (finanční a bytová tíseň, nezaměstnanost, péče o seniory...)  zdravotní problematika (tělesná nemoc, těhotenství, antikoncepce...)  sexuální problematika (sexuální dysfunkce, deviace...)  problematika menšin (problematika odlišné sexuální orientace...)  traumatizující události (okradení, přepadení, znásilnění...)  problematika syndromu CAN (šikana, zanedbávání, sex. zneužívání, tělesné a psychické týrání...)

10  Které tvrzení o lince důvěry NENÍ správné? Linka důvěry je vždy zdarma a nepřetržitě. Jsou pracoviště s více než čtyřicetiletou tradicí.Jsou pracoviště poskytujících telefonickou krizovou pomoc. Správná odpověď Většina linek důvěry poskytuje tuto službu v ceně běžného tarifu. Část linek důvěry poskytuje své služby na bezplatném telefonním čísle (předvolba 800).

11  Které tvrzení o lince důvěry NENÍ správné? Rozhovory na lince důvěry se nahrávají.Mnohá pracoviště své služby prostřednictvím internetu. Předností služeb je jejích anonymita, odborná způsobilost Správná odpověď Součástí Etického kodexu je nepřípustnost podobného postupu.

12  Které tvrzení o lince důvěry Je správné? K přednostem této služby patří snadná dostupnost. Převážná část hovorů se týká sebevraždPracoviště linky důvěry je možné osobně navštívit. Správná odpověď Linku důvěry je možné kontaktovat v okamžiku, kdy je to nejvhodnější - není nutné se objednávat.

13     aOURKvHvzf8/TVVvgdI6JDI/AAAAAAAAAy0/CrY6e4vcdjQ/s1600/suicidio.jpg aOURKvHvzf8/TVVvgdI6JDI/AAAAAAAAAy0/CrY6e4vcdjQ/s1600/suicidio.jpg 


Stáhnout ppt "VY_32_INOVACE_VkZ. 6.16 -Linka důvěry název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:6. ročník – Člověk a zdraví - Výchova ke."

Podobné prezentace


Reklamy Google