Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Úprava tabulek Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.903.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Úprava tabulek Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.903."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Úprava tabulek Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.903 Datum vytvoření: 28. prosince 2013 Vzdělávací oblast: Písemná a ústní komunikace Ročník: druhý – obchodní akademie, první – masér sportovní a rekondiční, třetí – sociální činnost Název školy: Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zrakově postižené, Brno, Kamenomlýnská 2

2 Anotace   Tento učební materiál seznamuje žáky se základními pravidly pro úpravu tabulek vytvořených v programu WORD nebo Excel. Předpokládá se, že žáci umí tabulku v daném programu vytvořit.

3 Metodické pokyny Tento materiál je určen k výkladu. Určeno pro výuku v počítačové učebně vybavenou dataprojektorem.

4 Zdroje ČSN , Úprava písemností zpracovaných textovými editory. Praha: Český normalizační institut, 2007, 48 s.

5 Úprava tabulek

6 Název tabulky   Jde o stručné vyjádření obsahu tabulky.   Píšeme tučně a doprostřed nad tabulku.   Neděláme za ním tečku.   Nesmí přesahovat okraje tabulky. Může být ve více řádcích pod sebou.   Nemá obsahovat slova „Přehled“, „Tabulka“, „Informace“ apod.   Jednotku (je-li pro všechny údaje v tabulce stejná) píšeme na střed pod nadpis, do kulaté závorky, nezvýrazňujeme.   Mezi názvem a tabulkou uděláme dva volné řádky.

7 Záhlaví tabulky   Jednoduché nebo složité.   Vysvětluje obsah jednotlivých sloupců.   Šířku sloupce určuje nejdelší údaj v tabulce nebo nejdelší název sloupce či podsloupce.   Pokud je to možné, volíme sloupce stejně široké.   Záhlaví tabulky oddělujeme od ostatních údajů silnější nebo dvojitou čarou, tabulka je tak přehlednější.

8 Názvy sloupců   Umísťujeme na střed.   Začínají velkým písmenem.   Uvádíme v prvním pádě.   Vyhneme se zkratkám a opakování stejných slov.   Mezi svislou čarou a názvem musí být alespoň 1 mezera.

9 Názvy podsloupců   Umísťujeme na střed.   Začínají malým písmenem.   Uvádíme v gramaticky správném čísle a pádě.   Vyhneme se zkratkám a opakování stejných slov.   Mezi svislou čarou a názvem musí být alespoň 1 mezera.

10 Textový sloupec   První sloupec bývá obvykle textový.   Vyjadřuje obsah řádků.   Text začíná velkým písmenem.   Zarovnáváme vlevo (svisle na střed).   Mezi svislou čarou vlevo a textem musí být minimálně jedna mezera.

11 Číselné sloupce   Číslice v číselných sloupcích zarovnáváme tak, aby byly řády pod sebou!   Nejdelší číslo ve sloupci zarovnáme na střed sloupce, ostatní čísla zarovnáme podle něj.   Všechny údaje musí mít shodný počet desetinných míst.   Chybějící desetinná místa doplníme nulami.   Součtový řádek oddělíme zvýrazněnou čarou, stejně jako záhlaví.

12 Poznámky pod tabulkou   Objasňují zdroj údajů v tabulce nebo podrobnější informace k nim.   Začínají pod levou svislou čarou.   Nepřesahují okraje tabulky, je možno rozdělit je na více řádků.   Tvoří-li poznámka celou větu, nezapomeneme na tečku.   Mezi poznámkou a tabulkou je jeden volný řádek.   Například: Pozn.: Údaje jsou vztaženy k 2. Q.

13 Značky v tabulce   V tabulce by měla být vyplněna všechna políčka.   Pokud neznáme všechny údaje, použijeme následující značky: pomlčku - hodnota není známa, nevyskytuje se písmeno x - nesmyslný zápis nula - je-li číslo menší než polovina zvolené měrné jednotky

14 Umístění tabulky   Tvoříme-li tabulku v programu Excel, začínáme v buňce A1.   Tiskneme-li tabulku, umístíme ji mírně nad střed stránky, opticky bude na středu stránky.

15 Zadání   Vytvořte tabulku obsahující následující údaje převzaté z Bulletinu V lavicích 2013 o počtu studentů gymnáziích v následujících krajích (počet gymnázií, počet studujících chlapců a děvčat):   Jihomoravský42; 4 877;   Olomoucký 23; 2 135;   Vysočina17; 927;   Zlínský23; 2 550;   Pardubický18; 2 357;   Moravskoslezský24; 3 441;   V údajích jsou zahrnuta i osmiletá gymnázia.

16 Řešení


Stáhnout ppt "Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Úprava tabulek Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.903."

Podobné prezentace


Reklamy Google