Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem,"— Transkript prezentace:

1 Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Předmět Matematika Téma Procenta – výpočet počtu procent ( procvičování ) Ročník sedmý Autor Zdeňka Pírková

2 Rozcvička: 1. Z daného základu urči 1 %: z 1% 54 12, , km 3,2 g 548 t 2. Z 1 % urči základ : 1 % z 0,3 2,8 0, ,2 cm 0, 78 kg 8, 09 ml

3 Výrazy : Pamatuj na správné pořadí početních výkonů a vypočítej: A a) ( 6,85 + 0,15 ). 100 – = b) 18. 0, ( 6 – 3,4 ) = c) 16,8 – 3. ( 1,8 + 4,2 ) : 10= Výsledky doplň do čtverečků. a) b) c) B a)( 5,75 + 0,25 ). 100 – = b) 32. 0, ( 5 – 3,4 ) = c) 23,3. 10 – 6. ( 5,4 + 4,6 )..2,5 = Výsledky doplň do čtverečků. a) b) c)

4 Třebechovice p.O. Stav obyvatel k K do 15 letostatnícelkem Třebechovice p.O Nepasice Polánky n.D Štěnkov Krňovice Celkem

5 Vypočítej: Kolik % z celkového počtu obyvatel tvoří obyvatelé jednotlivých městských částí ? Tř…. N….. P…. Š…. K…. Kolik % tvoří počty dětí v jednotlivých městských částech z celkového počtu dětí ve městě? Tř….. N…… P…… Š…… K……

6 Výsledky: Počet obyvatel v jednotlivých částech v % Výpočty: Tř. … 4883 : 57,15 = = 85,44 ( % ) N … 322 : 57,15 = = 5,63 ( % ) P … 245 : 57,15 = = 4,29 ( % ) Š … 167 : 57,15 = = 2,92 ( % ) K … 98 : 57,15 = = 1,71 ( % )

7 VÝSLEDKY: Procentové vyjádření počtu dětí v jednotlivých částech města z celkového počtu dětí ve městě. VÝPOČET: 805 : 9,44 = 85,28 ……….Třebechovice p.O. 64 : 9,44 = 6,78 ……….Nepasice 33 : 9,44 = 3,50 ……….Polánky n.D. 22 : 9,44 = 2,33 ……….Štěnkov 20 : 9,44 = 2,12..…….. Krňovice GRAF:

8 Vývoj počtu obyvatel Změna? Mění se hodně počet obyvatel v našem městě? Samozřejmě se mění.Každý rok se provádí sčítání k 1.lednu. Podívej se na následující tabulku.

9 Vývoj počtu obyvatel datumpočet obyvatel k k k k k Příklad: Vypočítej o kolik % vzrostl počet obyvatel v roce 2009 proti roku Výsledek zaokrouhli na dvě desetinná místa.

10 1.způsob: 2.způsob: 100 % ……5618 ( obyv. ) … r % ……… % ….. 56,18 1 % ……….56,18 x % … ……………r.2009 x % ………5715 – 5618 = = 97 x = 5715 : 56, x = 101, … x = 97 : 56,18 x = 101,73 x = 1,726593… x = 101,73 % x = 1, 73 o kolik % …..101,73 % % = x = 1,73 % = 1,73 % Počet obyvatel se zvýšil o 1,73 %.

11 1.Pes je devětkrát těžší než kočka,myš je dvacetkrát lehčí než kočka a řepa je šestkrát těžší než myš. Kolikrát je pes těžší než řepa?

12 2. Mezi některé nebo mezi všechny číslice napište takové znaky početních výkonů, popřípadě i závorky tak, aby platily naznačené rovnosti ve všech řádcích. např. 12 : 3 = = = = = = = = 9 + : - X

13 Příklad č.1 P = 9 K 1 K = 20 M 6 M = 1 Ř P = 180 M 1 P = 180 : 6 1 P = 30 Ř Pes je 30 krát těžší než řepa. Příklad č = : 3 = – 3 – 4 = – 4 – 5 = 6 12 : – 6 = – – 6 + 7= – 5 – 6 – = 9


Stáhnout ppt "Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem,"

Podobné prezentace


Reklamy Google