Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky."— Transkript prezentace:

1 Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 Předmět Matematika Téma Trojúhelník,kružnice trojúhelníku opsaná Ročník šestý Autor Zdeňka Pírková

2 Rozcvička: Převeď na minuty: 1°45´= 2°36´= 3°55´= 6°24´= 4°38´= 9°47´= 10°46´= 12°09´= Převeď na stupně a minuty: 128´= 245´= 324´= 541´= 405´= 392´= 286´= 668´=

3 Opakování pojmů: Doplň zápisy a podle obrázku dopočítej: α a β jsou úhly …………… α + β = ……………. V př. α = 105°, β = ……… α = 93 °, β = ……… α = 125°38´, β = ………… Urči typ trojúhelníku: ……………………. ………………………. ………………….. βα

4 Doplň plán: Doplň chybějící slova: a)Trojúhelníky jsou pravoúhlé,tupoúhlé a b) Úsečka spojující středy dvou stran je c) Kolmice procházející středem strany trojúhelníku je její d) Kolmice z vrcholu k protější straně trojúhelníku je e) Úsečka spojující vrchol a střed protější strany trojúhelníku je f) Rovnoramenný trojúhelník má 2 ramena a Plán hodiny je: Kružnice C AB C Cvičení: 1. Jaký je ABC? 2. Doplň výšku ke straně c. 3. Doplň těžnici ke straně c. 4. Doplň osu strany c. A´ B´ C´

5 Konstrukce osy strany: Postup: AB o 1.Z krajních bodů úsečky opíšeme stejným poloměrem oblouky ( zvolený poloměr musí být větší než polovina strany AB ) 2. Spojíme vzniklé průsečíky těchto oblouků v obou polorovinách a narýsujeme přímku o ( musí být kolmá ke straně AB a musí procházet jejím středem S ) S

6 Osy stran: Zvol libovolný pravoúhlý trojúhelník EFG a sestroj osy všech jeho tří stran. G E F Protínají se tyto osy v jednom bodě? Pokud ano,označ tento bod jako S. Kde leží bod S v tomto trojúhelníku? Bude takto umístěn i v trojúhelníku ostroúhlém i tupoúhlém? Vyzkoušej do pracovních sešitů.Proveď rozbor a zapiš závěry.

7 Řešení: Změř vzdálenosti od středu S ke všem vrcholům tohoto trojúhelníku. G o´ k r o´´ S r E F o SE = SF = SG I SE I = I SF I = I SG I =r r …poloměr kružnice k k( S,r ) … kružnice trojúhelníku opsaná střed kružnice opsané= = průsečík os stran Pamatuj! r

8 Co představuje následující obrázek? Je na tomto obrázku kružnice trojúhelníku opsaná?

9 Vrcholy bílého trojúhelníku se leží na černé kružnici ( viz modré čáry ),jedná se tedy o kružnici opsanou. Tato značka se používá k označení vozidla,které řídí začátečník. Úkol: Navrhni nějaké logo,které by využívalo kružnice trojúhelníku opsané.

10 2. Které tři kruhy musíte přemístit,abyste postavili pyramidu hlavou vzhůru? 1.Pokud použijete pro každý číselný trojúhelník stejný vzorec,jak znějí chybějící čísla? ? ?

11 1.Otazník v prostředním trojúhelníku bude nahrazen číslem 18 a otazník v posledním trojúhelníku číslem 30. Návod: Čísla vně trojúhelníku se sčítají a vnitřní čísla se násobí.Výsledek obou početních operací musí být stejný. 2. Přemísťovat budeme čísla 1,7,10. Výsledek:


Stáhnout ppt "Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky."

Podobné prezentace


Reklamy Google