Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

BRÁNA KE VZDĚLÁVÁNÍ: ŠKOLNÍ ČTENÁŘSKÉ KLUBY. ZÁKLADNÍ INFORMACE O NAŠEM PROJEKTU www.novaskolaops.cz Individuální projekt ostatní, 1.2 – rovné příležitosti.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "BRÁNA KE VZDĚLÁVÁNÍ: ŠKOLNÍ ČTENÁŘSKÉ KLUBY. ZÁKLADNÍ INFORMACE O NAŠEM PROJEKTU www.novaskolaops.cz Individuální projekt ostatní, 1.2 – rovné příležitosti."— Transkript prezentace:

1 BRÁNA KE VZDĚLÁVÁNÍ: ŠKOLNÍ ČTENÁŘSKÉ KLUBY

2 ZÁKLADNÍ INFORMACE O NAŠEM PROJEKTU www.novaskolaops.cz Individuální projekt ostatní, 1.2 – rovné příležitosti dětí a žáků vč. SVP, podpora neformálního vzdělávání Nová škola, o. p. s. a 13 partnerských ZŠ z 5 krajů 1. 2. 2012 – 30. 1. 2015 Celkový rozpočet Kč 20.603.057,- Cílová skupina: primární – děti 1. st. ZŠ, příp. MŠ s SVP, nečtenáři či slabí čtenáři, sekundární - pracovníci působící ve vzdělávání dětí (pedagogové ZŠ, družináři, knihovnice dětských oddělení)

3 WWW.CTENARSKEKLUBY.CZ www.novaskolaops.cz

4 JAK KLUBY PROBÍHAJÍ? www.novaskolaops.cz Volnočasová aktivita pro děti se specifickými vzdělávacími potřebami Pravidelné schůzky jednou za týden – na hodinu a půl Kluby se konají přímo ve škole, ve školní knihovně či čtenářském koutku Klub vede učitel a knihovník z blízké veřejné knihovny.

5 TŘI PILÍŘE KLUBOVÉ PRÁCE www.novaskolaops.cz Čti si přímo v klubu Vezmi si knihu domů Hovoř o tom, co čteš

6 METODICKÁ PODPORA A JEJÍ FORMY www.novaskolaops.cz Pravidelné návštěvy v klubech Rozhovor po skončení klubu Průběžné hovory s manažery klubů, procházení plánů a reflexí Čtvrtletní regionální setkání Dopisy v lahvi (metodický oběžník) Modelové lekce na webu Anotace knih

7 METODICKÁ PODPORA A JEJÍ FORMY www.novaskolaops.cz Pravidelné návštěvy v klubech Rozhovor po skončení klubu Průběžné hovory s manažery klubů, procházení plánů a reflexí Čtvrtletní regionální setkání Dopisy v lahvi (metodický oběžník) Modelové lekce na webu Anotace knih ZÁKLAD ÚSPĚCHU

8 PŘÍNOSY METODICKÉ PODPORY www.novaskolaops.cz MANAŽEŘI KLUBŮ: Plánují své lekce (i písemně), Každá lekce obsahuje konkrétní cíle, úvodní, hlavní a shrnující aktivitu a reflexi S pomocí regionálních koordinátorů si kladou další cíle v oblasti sebevzdělávání Zavádějí do výuky nové postupy Seznamují se s novými knihami pro děti

9 PŘÍNOSY METODICKÉ PODPORY www.novaskolaops.cz MANAŽEŘI KLUBŮ: Na přípravě klubových lekcí spolupracují: výjimečně přínosná spolupráce „učitel – knihovník“ Říkají si o odbornou pomoc Knihovníci změnili pojetí besed v knihovnách Chtějí šířit klubovou myšlenku – školy podporují na vlastní náklady vznik klubů i pro děti z necílové skupiny Domnívají se, že práce má smysl.

10 PŘÍNOS KLUBŮ DĚTEM www.novaskolaops.cz Děti se cítí jako čtenáři Půjčují si domů knihy, čtení považují za normální a užitečné Rozšiřují si slovní zásobu, snáze vyjadřují své myšlenky Zlepšují se v oblasti čtenářské gramotnosti (v technice čtení i ve čtení s porozuměním) Navazují nové sociální kontakty – s dospělými, kterým mohou důvěřovat, ale i s vrstevníky

11 JAK ZJIŠŤUJEME POKROK DĚTÍ www.novaskolaops.cz Evidence přečtených knih Pololetní hodnocení čtenářských dovedností a postojů Shromažďování dokladů dětské práce Pravidelné návštěvy speciálního pedagoga Sbírání podkladů pro kazuistiky vybraných dětí Dotazník čtenářských návyků

12 JAK ZJIŠŤUJEME POKROK DĚTÍ www.novaskolaops.cz

13 CO ŘÍKAJÍ O KLUBU DĚTI www.novaskolaops.cz Gajdošová Barbora, Staňkov: „Jsem ráda, že se uvolnilo místo. Můžu si číst, co si sama vyberu a nenutíte mě číst nahlas.“ Koudelka Dan, Liberec: „Mě už to moc nebaví, ale maminka je ráda.“ Šivák Jan, Staňkov: „Můžu si přijít číst, když ještě není klub. Vysvětlíte mi, čemu nerozumím. Nikdo se tady nikomu neposmívá.“ Růžičková Kristýna, Hlavečník: „Protože tu jíme sušenky, neprší na mě.“ Pekárová Miluše, Havířov – Šumbark: „Něco se tu naučím, přečtu si novou knížku. Je to nejlepší kroužek.“ Kraková Natálie, Sázava: „Protože je tam zábava a učíme se tam lépe číst. Doma knihy nemám.“

14 DĚKUJI ZA POZORNOST www.novaskolaops.cz Více informací poskytne: Eva Bělinová – belinova@gac.cz – projektová manažerkabelinova@gac.cz Irena Poláková – irena.polakova@novaskolaops.cz - metodička čtenářských klubůirena.polakova@novaskolaops.cz Naďa Rollová – nada.rollova@seznam.cz – manažerka čtenářského klubu, Slaný - Hájenada.rollova@seznam.cz www.ctenarskekluby.cz


Stáhnout ppt "BRÁNA KE VZDĚLÁVÁNÍ: ŠKOLNÍ ČTENÁŘSKÉ KLUBY. ZÁKLADNÍ INFORMACE O NAŠEM PROJEKTU www.novaskolaops.cz Individuální projekt ostatní, 1.2 – rovné příležitosti."

Podobné prezentace


Reklamy Google