Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Rostliny pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živých organizmů - Rostliny Mgr. HanaPatschová březen 2011 VY_52_INOVACE_10.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Rostliny pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živých organizmů - Rostliny Mgr. HanaPatschová březen 2011 VY_52_INOVACE_10."— Transkript prezentace:

1 Rostliny pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živých organizmů - Rostliny Mgr. HanaPatschová březen 2011 VY_52_INOVACE_10

2 Materiál je určen k doplnění výkladu. Lze jej využít i ke shrnutí nebo opakování.

3 Rostliny obsahují zelené barvivo nepohybují se Podle způsobu rozmnožování se dělí: 1. kvetoucí (semenné) – rozmnožují se semeny Podle nadzemní části se dělí na : a) byliny b) dřeviny Podle uložení semen se dělí na:a) nahosemenné b) krytosemenné 2. nekvetoucí (výtrusné) - rozmnožují se výtrusy (kapraď samec)

4 Podle nadzemní části  Byliny  Dřeviny http://www.oblibene.name/userdata/shopimg/zahradnictvi/image/gener/bi g/31082009483.jpg http://www.herbgardenreport.com/wp-content/themes/NicheProfitPressV2/images/herb- gardens.jpg

5 Podle způsobu uložení semen Nahosemenné rostliny Krytosemenné rostliny http://botanika.wendys.cz/slovnik/pict/o1153_1.jpg http://www.orostlinach.wz.cz/12.jpg

6 Nekvetoucí rostliny  Kapraď samec – výtrusy na spodní straně listů http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d2/Dryopteris_filix-mas4_ies.jpg/220px- Dryopteris_filix-mas4_ies.jpg

7 Význam rostlin - hlavní zdroj kyslíku Výživa rostlin Fotosyntéza – rostliny spotřebují oxid uhličitý a uvolňují kyslík, probíhá jen za přítomnosti zeleného barviva a světla.

8 Fotosyntéza CO 2 O2O2


Stáhnout ppt "Rostliny pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živých organizmů - Rostliny Mgr. HanaPatschová březen 2011 VY_52_INOVACE_10."

Podobné prezentace


Reklamy Google